Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jeg tror de handler med to kontoer, så de alltid har aksjer på hånden i tilfelle de plutselig må dekke inn. Det har sett sånn ut på aksjonærlistene, ett par forskjellige som har dukket opp med aksjeantall nesten likt det som er shortet.

Dette er en short-gjeng som er proff til fingerspissene og som bruker alle tilgjengelige midler for å få kursen ned over tid. Utrolig dyktige dessverre.

1 Like

De har solgt aksjer de har lånt. Det vil si at de er nødt til å kjøpe de tilbake ved et eller annet tidspunkt.

Du vet hva en short er?

Noen har lånt aksjer, som de så har solgt. DE sitter short.

Det som er positivt med en short er at aksjene må kjøpes tilbake. Dvs de eneste som garantert må kjøpe en aksje er de som sitter short.

Også er 400k+ aksjer av betydning, og ettersom kursen nå mot diverse triggere og Q-rapport går motsatt vei av hva de tjener på, begynner de å få litt dårlig tid :slight_smile:

1 Like

Tror dette stemmer på en prikk. MSIP og Clearstream er de mistenkte. Men lov å håpe. Uansett skal kursen langt opp.

4 Likes

#hajpad aktie :joy:

Og det med god grunn :wink:

666

:smiling_imp:

7 Likes

Noen som ikke vil at folk skal få panikk nå når kursen er høy igjen. Så derfor legges det ut 5 stk kjøpsordre på 50k hver synlig i loggen som støtte. Eller tror dere det er det som er beste måten å få kjøpt sine 250k aksjer på?

2 Likes

Tror det er kursstøtte, vise at noen vil kjøpe.

1 Like

@Morti er kursen høy i Funcom når kursen går fra 18-50-19,50 til ca. 20,50 ?
Jeg synes ihvertfall att kursen var latterlig lav når vi var rundt 18,50 med det vi vet Funcom har i pipen fremover.:slightly_smiling_face:

1 Like

Relativt sett. Sett i forhold til kursutviklingen i det siste mente jeg. Ikke at kursen var høy per se.

Bagger/Gordon er smart.

Men dere må enten filtrere det han skriver eller kjenne han…

8 Likes

Sikret litt THQ gevinst og tok litt mer FUN. Klar for Q2. KJøpte sikkert på dagens høyeste. Men noen må jo gjøre det også :smiley:

11 Likes

Du er ikke alene :sweat_smile:

Bra kursutvikling nå. Jeg tror @Morti opprinnelig før ferien nevnte kjøpe i månedsskiftet til august og da kjøpte jeg mer. Ellers er dette klassisk funcom-aksje-oppførsel. Dødtid i ferien og litt før potensielle triggere som konferanse og rapport så stiger kursen.

Har et lite håp om at et meglerhus også innleder dekning av aksjen før rapporten med en kjøpsanbefaling som får kursen opp noen ytterligere prosent.

8 Likes

Er bare å ta pollen her: Funcom - Teknisk Analyse for hvor vi skal videre kortsiktig før Q2-rapporten 28. august. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Er håpet forankret i noe konkret? Karl Oscar Strøm sa for en tid tilbake etter første kvartalet med gode tall at de måtte begynne å levere slike kvartaler etter hverandre for at en slik dekning skulle bli aktuelt for ett seriøst hus, det er vel da på høy tid snart at det kommer noe og at man nettopp kan forvente det?!

Stabiliteten i inntektene kan og bør øke bra på videre når antall prosjekter øker drastisk mot tidligere på vesentlig kortere tid, slik at Funcom innen kort tid fremstår mer om hesten til Odin, Sleipner, og får mange bein å stå på til hvert kvartal. Lavere risiko og “tryggere” potensiale, man kan bomme på enkeltprosjekter fortid flere andre bidrar og man kan jobbe “uten” press for å treffe gullfuglen.

Funcom over 21 UNTZ UNTZ

To be continued!

10 Likes