Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Lov å være uenig, vi får se.

1 Like

Tror Q3 og Q4 slår 2017 resultatene. Året blir kronet med dobbelt så bra resultat som 2017. MYZ høstet mye ros under E3. Neste Funcom launch skjer på helt andre premisser og forventningsrallyet da…:stuck_out_tongue:… Som katastrofe selskap, uglesett og med et halvferdig EA spill klarte vi nesten 30NOK.

Gleder meg til 2019. Skal tjene ekkelt mye penger😎

4 Likes

Ikke umulig at beta starter kort tid etter at launch dato blir gitt. De går jo for mest mulig hype når de slipper datoen, og da er best om launch ikke er alt for langt unna.

1 Like

Det er godt mulig dato slippes på Gamescon, men da vil release bli helt i slutten av Q3 og mesteparten av inntektene vil blø inn i Q4.

1 Like

Inntektene blir vel også periodisert over 1-2 måneder, så det er nok q4 som blir fett pga MYZ. Får håpe det kommer dlc til CE til i q3.

Vi har hatt en i Q3. Lå vel topp 10 en dag og topp 25 et par dager? Samtidig rykket den første DLCen oppover på listene og, samt at CE har solgt mye mer en i Q3 i fjor.

Jeg tror ikke Q3 blir så halvgærnt… Q4 blir nok meget bra med CE og MYZ.

2 Likes

Funcom slipper tre spill på PC, Xbox og PS4 og ett på PC innen de neste 1,5-2 årene.

Gitt vinden Funcom har i ryggen nå og med en mcap på 1,6mrd nok sliter jeg med å se hvordan det ikke skal lønne seg å være langsiktig.

16 Likes

20.000 nye views på denne siden jeg postet forrige innlegg for 15 timer siden.

Tipper de slipper flere for å vise frem mer av spillet på den måten.

De har også andre videoer ute:

Denne ligger på ~160.000 views.

14 Likes

Mest spent på det spillet i samarbeid med Petroglyph. Tenk om de klarer å lage en ny “Age of Empires” variant med Conan IP …

5 Likes

Når man ser hvilke spill Petroglyph har laget… så er det jo ingen tvil om at rts er sjangeren.

Kan bli bra :wink:

4 Likes

Bagger/@gordon lirer av seg på HO :rofl: ;

Han er ikke helt god den mannen:

Han har jo et poeng mannen da, vi er jo gnaske mange etterhvert som har trykket “demp” på TA tråden om Funcom.

8 Likes

Short ligger fortsatt urørt etter igår, kan bli en fin uke om den tuffer videre opp og de skal inn :slightly_smiling_face:

2 Likes

Det passer igrunn perfekt. Jo lengre den ligger jo bedre.

4 Likes

Man ser ikke eventuelle endringer fra i går før kl 15.30 i dag.

1 Like

Er det ikke 1730 samme dag da?

Nei 4tegn

Dekker de inn igår, må det ikke vises før idag.

Fordi de kan melde det inn etter stengetid igår.

1 Like

jeg er helt grønn på hvordan en slik short funker. :sweat_smile: Kunne du forklart hva dere mener er positivt med denne shorten?