Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Ja, men her får jo Funcom bare andeler. Det vil etter mitt syn være Co-op shooteren som vil være den største nye triggeren. Jeg har aldri hatt trua på at pets og slikt skal dra kursen.

2 Likes

Tja, handler vel mest om at de som følger caset er innforstått med at prisingen er svært attraktiv, samt at det blir stadig fler om forstår dette og tar posisjon. For eksempel et par tusen svensker siden jul. Ola Dunk skjønner foreløpig ingenting.

Så, én ting er spekulsjon i kursøkning, men da glemmer man at det fundamentale tilsier nettopp kursøkning - både på kort og lang sikt.

Folk (og fond) kjøper gode R/R-aksjer, både før og etter triggere. Er jo ikke tilfeldig at kursen konsoliderer på stadig høyere nivåer.

Etter Q2, tror jeg vi får ny range på 25-30 gjennom høsten. 30 kan ryke med bra MYZ-launch.

4 Likes

For Ca. 2 uker siden (kursen var 18,60,-) så tilbydde jeg et par kompiser et veddemål på at kursen skulle opp 10% (20,46,-) innen 4 uker! (den skal etter min mening langt høyere enn det, men jeg ville safe litt, samt at jeg ville jo at gode venner skulle ha sjangs til å tjent seg noen grunker :sunglasses: ). Det skjedde med GOD margin i dag. Ingen av de 2 gikk med på veddemålet. Sånn er det! Jeg svarte på et spørsmål her inne for et par Mnd.ish siden at vi meget mulig skal opp rundt 30,- Ila. året og 40,- neste år. Det står jeg inne for. FC har printet 1000,- lapper på høygir i månedsvis nå. Det kan komme til å synke inn blant massene om et par uker. Selv har jeg aldri hatt mer! Synd jeg ikke tok steget å handlet de siste 25K for noen dager siden (det var close, ordren var der), men jeg såg Morti sin spådom som rundt 20% sannsynlig Pga. short-algoen, tradere - paret med mange veldig nervøse aksjonærer mm. Lave 18 ser jeg nå som mindre enn 4% sannsynlig. Skål fra syden :beers:

Edit: ikke umulig at jeg tar de siste 25K uansett :wink:
Edit 2: ikke meningen å bli for cocky, lett for når man koker i varmen, fikk rett og har drukket et par kalde. Skal prøve å skjerpe meg :v: :beers: :kissing_heart:

14 Likes

Har fisket på 18-19 kr hele veien…

Dypvannsfisk lager sjeldent bølger på overflaten vet du…

5 Likes

Tror det er grunnen til oppgangen idag. Store fisker har fisket på bunn. Nå skulle plutselig noen ha aksjer men da var det tomt. Så da hopper vi solid opp til neste avsats.

2 Likes

Hva med Petroglyph sitt Conan-spill som kommer i H1 2019? :slight_smile:

2 Likes

Eller rockpocket spillet H2 2019 :wink:

2 Likes

Her baller det på seg med trigger :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

2 Likes

Andeler?

Ingen vet vel om hvor mye som tilfaller Funcom i % fra MYZ salget. Men det er vist til lignende avtaler, der publicher har fått 50%

1 Like

Funcom går ikke ut med info om slikt.

I tillägg får Funcom betalt i form av IP-rättigheter. Skulle gissa på att total % överstiger 50…

Vi vet jo lite om hva slags avtaler Funcom har men Starbreeze har jo vært veldig åpne når det gjelder publishingdealene de har gjort . Her er noen eksempler :

RAID :
Starbreeze will fund the development with 8 MUSD, and will have the opportunity to recoup 120% of its investment with an ensuing 50/50 royalty split.

DBD:
Starbreeze finances game development and receives 50% of royalties for the lifetime of the game, while Behaviour Interactive retains 100% of the intellectual property rights.

DUTM:

Starbreeze will be able to recoup 120% its investment, where after Starbreeze will retain 50% of the revenues after distribution fees. KeokeN will retain 100% of the Intellectual Property (IP)

6 Likes

Petroglyph? Det er vel 100% finansiert av Funcom, så nær, hvis ikke 100% :slight_smile:

2 Likes

Jeg tipper dette er work for hire. Så alle inntekter tilfaller funcom.

Rimelig lav odds for at shorten er borte i morgen.

Noen som vedder imot?

Q2 kommer til å bli knallbra, men ser for meg en laber q3-q4, samt videre publiseringer er vanskelig å si om blir profitable. Ser vi en suksess til fra Funcom vil den gå som en kule, og tiltrekke seg større investorer, da det er bekreftet at dette ikke er en “one hit wonder”.

1 Like

Ja det øker andelen til et nivå som kan trigge et forventningsrally da.

Laber Q3? Er langt fra enig. MYZ kommer, videre updates og DLC for conan som blir underliggende cashdrivende. Tror cashet er mye mer enn du tror.

1 Like

Jeg tror MYZ kommer i Q4.
Husk at pre orders får spille beta minst 1 måned før launch. Dvs at betaen må starte VELDIG snart om de skal rekke Q3.

2 Likes