Generell känsla när man läser inläggen på de olika Funcom-trådarna är att många letar/jagar ingång i alla fall
Nedgang i dag og alt skal svartmales, til tross for mye bra fremover, men man må mele sin egen kake, kapitalen rår
Er vel ingen grunn til å svartmale. Kursen går opp og ned og opp og så ned igjen. Viktigste er at det er mer opp enn ned ,og så langt i år har det sett veldig bra ut (dagens no shit Sherlock avsnitt)
Det som er spennende er 2019. Med en del kontanter i krigskassa nå så skal det ikke stå på finansieringen, nå handler det om å fortsatt produsere gode titler, gjøre smarte investeringer og beholde gode folk i selskapet.
For de store prosentene handler man ikke Funcom i 2018, for å realisere i 2018. Det er i 2019 og 2020 man evt. realiserer stor gevinst.
I mellomtiden kan de som klarer å ri bølgene i galskapen gjøre gode kroner
Litt forventet at noen presser med kursen.
Noen solgte og noen utnyttet dette.
Det var jo meldt tidligere at spillet kom i år og noen «håpet» på før.
Nå er eet ikke mange dagene til Q2.
Mange her inne har en formening om ca resultat. Men tviler på at mannen i gaten kjenner til det.
Ser for meg 1/2 senario.
- Resultat under forventninger grunnet periodisering av salg etc. Nedgang midlertidig til Myz hype.
- Resultat som forventet med melding om 2 mill solgte og en analyse fra parteto.
Da er det opp i 30 kr på under en uke .
Mvh
Frodoen
Analyse er alfa omega og jokeren, og det gjør jo det hele interessant
Funcom sitter med et tresifret antall millioner i resultat for 2018. Det «vet» vi allerede i dag.
Reprisingen i retning peers skjer mer eller mindre raskt avhengig av analysedekning.
Det som virkelig drar kursen i et selskap er når fond kjøper seg inn. De har litt lenger horisont enn et kvartal eller to. Inn med flere fond så skal dere se reprising.
Det gikk litt aksjer i dag, og jeg vil tro det er begrenset med trader aksjer som skal ut. Nettopp fordi Funcom ser så bra ut og tingene som er på vei. Kan være noen større fiser som lettet seg litt når det var noe volum i dag, de kommer tilbake. @anon91440261 kommer inn igjen på lavere kurs, alles ist gut
21 august 2018 kl. 13.22 sendte Funcom ut mail om at release for MYZ blir 4 desember 2018. Midt i børsens åpningstid presterer de altså å sende ut en melding som de bør vite er kursdrivende.
Dette synes jeg var Funcom 2.0 lite verdig! Synes slikt vitner om likegyldighet over for oss aksjonærer Det er svært få om noen i hele tatt som sitter eller har mulighet til å sitte med nesegrevet sitt pekende rett mot pc skjerm, nettbrett eller mobil fra 09.00-16.25 de dagene børsen er åpen.
Om de sikkert har gledet seg til å komme med release date i lang tid Så burde de klart å vente 3 timer til. Nå er de jo ikke alene om å slippe nyheter mens børsen er åpen. Men det er ingen unnskyldning, for det bør og skal ikke skje, etter mitt syn.
Forøvrig enig i at kursdrivende informasjon bør slippes utenfor børsens åpningstid slik at alle (spesielt vi små) får samme mulighet til å agere på informasjonen som de store. Men akkurat i dette tilfellet så synes jeg det er innenfor av Funcom. De har sagt at spillet skal komme i løpet av året og publiserer en release date innefor angitt tidsintervall.
Så ikke den helt store pekefingeren fra meg i dette tilfellet
Et par refleksjoner herfra - Jeg har vært investert i FC(2.0) i Ca. 16-17 Mnd. nå. Har økt gradvis hele veien og de siste kjøpene gjorde jeg i går (jeg økte i går mer enn de 10K jeg annonserte). Jeg har sagt hele tiden at jeg er long i denne investeringen. Jeg sitter minimum til denne turn-arounden er skrevet i stein, Eller til det er opplagt at dette går til H#LVETTE! Sistnevnte er for meg nå, meget usannsynlige.
Jeg gikk inn i FC når jeg ble overbevist om at FC2.0 var på gang. Siden da har jeg bare blitt mer og mer overbevist, og tallenes tale er krystallklar. Både på regnskapet til FC samt avkastningen min på omlag 50% (her svinger det fort).
Noe av det mest fasinerende med dette papiret er måten det feks. reagerer på tilsynelatende gode nyheter. Jeg økte i går, da jeg fikk bekreftet at MYZ er on track! CE japan ser fra mitt ståsted veldig lovende ut. Vi vet at FC er nesten gjeldfritt og at de sitter på en «Shit load» med cash! Videre så ser pipeline meget spennende ut. Jeg ser det også som veldig sannsynlig at det kommer en analyse snart.
Jeg (mfl.) smører meg med tålmodighet. Jeg forventer at de neste 16 Mnd. skal gi meg mer enn 50% avkastning. I mellomtiden så får man leve med de paranoide reaksjonene papiret får pga. tradere, shortere, bussjåfører og andre som løper etter disse.
Jeg sier igjen - FC2.0 er fra mitt ståsted - ON TRACK. God jobbet Funcom. Stå på videre!
( @anon91440261 jeg har nå økt mer enn de 25K jeg sa jeg jeg kunne komme til å ta).
Jeg kontrollerer nå Ca. 620K aksjer, via meg som privatperson samt via selskap.
Nå er det bare å glede seg til Q2
Take care gutter og jenter
Det morsomme er at flere inkludert megselv spådde en sen MYZ launch pga gode tilbakemeldinger ( større interne krav til mer polert spill).
Vi får melding om Desember lansering og på meg virker det som masse småfisker selger mens endel store haier bare soper til seg.
Historien virker å gjenta seg, man skremmer ut småfisker rett før gode nyheter ( Q2) Mens haiene bare ler hele veien til banken.
Var egentlig bare noen få som solgte seg ut i går. Mange vil inn igjen idag skal du se, før q2 rapporten. Snart Pets med salg i Japan, Kina og asiatiske land står nå for tur. Selges allerede godt i Japan .
Er det kun fysisk distribusjon? fant det ikke på ps store.
Ser forøvrig at pre-order for Spiderman spillet har gått forbi CE på Amazon i japan nå men CE er fortsatt på 2. plass.
Disse to postene på Shareville forklarer kursutvikling i Funcom bedre enn jeg har sett noe annet sted siden jeg kjøpte aksjer vinteren 2017:
Jeg tror CE er i ferd med å bli et avsluttet kapittel.
CE skulle redde Funcom og vise at de kunne utvikle et spill som genererte inntekter. Mission accomplished.
CE gjorde jobben med glans, selv om spillet var tydelig preget av å bli “rushet” til markedet. Men neste gang trenger ikke Funcom å stresse. Derfor er MYZ-lanseringen først i desember. De vil ikke lansere et halvferdig spill en gang til.
MYZ er det første spillet som blir lansert av Funcom 2.0-
Hvis det er krav om mer polering, tror du desember er et kompromiss for å holde 2018 løftet samtidig som de får gjøre det enda bedre, men det kunne vært ønskelig med enda lenger tid?
Beklager brainfartet av en setning, men du forstår den nok
Nej CE är nog inte klart. Så trodde man om PD2 många sålde av post release, men nu 5 år senare större än någonsin. Conan har en stark grundbas spelare som kommer tillbaka, aktivitet går i vågor. Finns många x antal hundra miljoner till att dra in på CE