Viss vi drister oss til å antyde 40K solgte CE på PS4 til 550kr, Funcom sitter da ihvertfall igjen med 240kr. 40*240= Drøyt 9 Mill, ja ja ikke småpenger det heller
Edit: @Christian Putt fingeren opp i været og tipp salg av CE i Japan.
De fleste releasene fra 13.11 t.o.m 07.12 er store etter min mening. Tipper nesten alle på den lista der blir å selge til langt ut i desember og begynnelsen av januar
Jeg hadde personlig håpet på release i siste halvdel av september / første uke i oktober med tanke på konkurransesituasjonen. Det vil ikke si at dette er dårlig, men at konkurransen om oppmerksomheten nok er hakket vanskeligere.
Jeg lurer på om de ikke kjører på med salg med en gang på releasen jeg, siden det er ved juletider, da pleier det som regel å være mange spill som blir solgt til rabattert pris… AAA-titlene som kommer noen mnd før vil jo være “ferdigsolgt” med mindre de er GoW :P… Og har man lyst på noe så kjøper man det uansett… tror det kan bli en fin jul.
Tiltredes.
Jeg også hadde håpet dette - ville i tillegg gjort Q3 penere.
Men men. Kan ikke få alt man ønsker seg.
Q3 blir bra nok i massevis det sørger Japan for.
Ja vært tilgjengelig på PC en stund.
Kun PS4 i Japan ja (som jeg har fått med meg i hvertfall). I følge vgchartz er det solgt 6,88 mill PS4 i Japan, som utgjør 8,47% av verdensmarkedet. Så 10% av solgte på PS4 er kanskje ikke helt feil som forventning.
Noen som vet hvilken søkemotor de bruker i Japan, det jeg finner av japanske søk på “Conan Outcast” og tilavarende oversatt til japansk er ikke særlig å skryte av…
https://trends.google.com/trends/explore?q=コナン%20アウト%20キャスト,%2Fg%2F11g6bm3_zh,Conan%20Outcast
Godt poeng
Mulig det. Men du skrev at desember er den store release-måneden. Det stemmer ikke. Det slippes nesten ingen spill i desember (2 stykk).
Lettere å slippe et mindre spill når det ikke er 15 andre spill som slippes samtidig tror jeg.
Tradisjonelt har det vært det. Og tradisjonelt har det blitt solgt mest i desember måned. Nå nevnte jeg jo begge månedene, til mitt forsvar. At dette har flyttet seg noe tror jeg har mye med at nå til dags er det mye digital downloads vis a vis back in the day med utelukkende hard copies. Videre blir større trippel A titler markedsført noe etter launch også. Som gjør at de kan ta opp mye oppmerksomheten til forbrukeren over lenger tid enn hva f.eks et lite spillselskap kan ergo november og desember kan bleed into hverandre.
Jeg mener som en del andre, at dette hadde vært bedre som en oktober release. Du kan gjerne beg to differ for min del.
Folk vill påverka andra ser jag… särskilt idag dom som har sålt sig ut… går vidare och investera i andra aktier
Skjønner ikke hvordan du kan se på den listen og konkludere med at en oktober release ville vært bedre. Det gir absolutt null mening for meg.
Grunnen til at slippdatoen til MYZ kom først nå antar jeg er at de ville vente og se an hvordan kalenderen så ut etter E3, for så å plukke det mest optimale vinduet i 2018.
Det kan være så enkelt som at trader eller andre forventer en nærmere dato for myz enn det som kom og at de kommer tilbake nærmere, det spiller jo liten rolle for oppgangen kommer da uansett men om none mnd. Nå får vi se frem til melding om noen hundre tusen solgte i Japan og kvartalstall, husk og pust med magen det er mer kos å se fremover her
Da holder jeg bare de titlene på den lista i høyere regard enn deg. Er ikke verre enn det.
Blir ikke mange dagene
Jeg tror blinken blir enda bedre neste gang etter hva de har lært nå. Fun har også funnet en egen stil som mange liker, de har gode egenskaper i å engasjere, kommunisere å skape interesse.
Var litt storposter som røyk i dag. Jeg har god tid enda.
Tidlig desember er litt forventet syns jeg. Og bra for Funcom. Men trolig dårlig for kursen isolert sett. Nye prosjekter og nytt rundt dem vil bety mye mer.