Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Dato MYZ: Hva er best i forhold til inntjening?

Tenk litt på det!

Det bør være kostander til MYZ som føres eller ballanseføres i Q2 ja. Men ikke noe nytt i forhold til hvordan de har vært de foregående kvartalene vil jeg tro.

1 Like

Myz kan overaske pga hype, men skal vel litt til at det skuffer før tallene kommer på bordet.

Mye tyder på at Funcom vil ha et tresifret antall millioner i overskudd for 2018.

P/E på følgende - gitt 100 MNOK i overskudd - kurser blir da:

20 = 15,1
30 = 22,6
40 = 30,2

At Funcom skal ha en P/E under 20 anser jeg som usannsynlig på mellomlang sikt. Derfor jeg har ganske mange aksjer. Ikke tatt høyde for full utvanning her, så det vil påvirke ratio noe når Jebsen konverterer siste rest.

5 Likes

Nei, jeg snakker om dato.

Juletider --> Julegaver, halv skatt i enkelte land, ferie, men til gjengjeld flere nye spill, tilbud og oppdateringer.

Høst --> Tilbudssesong, jevnt over med slipp av nye spill og nyheter

hva ville du sluppet?

2 Likes

Bare synd at pengestrømmen fra Conan Exiles er i ferd med å tørke ut.

Jeg tror salgshalen på CE blir ganske fin, med DLC’s, utvidelser og mods. Skal da sies at jeg er veldig bull på MYZ, samt beroliget av at det blir 3 eller flere nye spillslipp i 2019. Les: de følger strategien og ledelsen virker å ha god kontroll.

Til spillselskap å være ser dette ganske attråverdig ut.

4 Likes

Her er det en som har solgt seg ut ja. Hva forventer du av salg av CE i Japan, verdens 3. største spillmarked?

1 Like

Hm… Jaja, jeg mener og tror det motsatte skjer.

Om noen uker får vi se om “likes” ratingen har noe bak seg @pdx :rofl::+1:

1 Like

Prosenvis ikke veldig mye sammenliknet med resten, kanskje 10-20% av totalen

Kjipt å vente lenge på lansering.

Men det er nok den rette avgjørelsen, med tanke på hvor mange AAA-titler som kommer til høstsleppet.

I desember er det få titler som slippes.

5 Likes

Man treffer ikke blik hver gang… men som sakt kommer jeg nok tilbake i noveber en gang, så jag kan jo få med meg en bølge jeg også

Investeringer iallefall.

7250 yen på amazon japan.
Er rundt 550 nok.

1 Like

Takk da er ihvertfall summen som Funcom sitter igjen med høyere enn det jeg la til grunn i regnestykket mitt.

Er det ikke kun snakk om PS4 i Japan? Trodde det allerede var gitt ut på PC? Hvis det er tilfellet bør du kun ta 10% av PS4 salget, og så kanskje minske det litt siden PS4 ikke er så populært i Japan (Switch er visst tingen). Hvor mange ender vi på da? 20k-25k?

Edit. Hadde 20% i stedet for 10%.

Interessant at man velger desember. Desember er den store salgsmåneden i markedet, og som regel i denne måneden, og til dels slutten av november, de store trippel A tittlene slippes. Kan bety en av to ting, enten så er spillet dessverre et stykke unna launch, og derfor den tidligere strategien om å holde seg unna andre store releases brytes. Eller så tror man at Mutant har fått nok PR ila. året, vekket interesse og tittelen kan hamle opp med en del større releases.

3 Likes

Det har du rett i, de har altså CE både på x- og PC?

Jeg la ved en release-oversikt litt lenger oppe. Hvilke store titler er det du tenker på som slippes i desember?

1 Like