Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Helt konge at spillet releases i desember! Da får de massert spillet til skyhøy kvalitet og man slipper å løpe etter bugsene! :bug: I tillegg ett lite juleferie-rally! :christmas_tree: :champagne:

1 Like

Tja … Jeg tok 10K til på 20,50,- nå :innocent:

5 Likes

Och det tycker du… inte alla…

Vist du tror aksjen stiger nå på q2 rapporten så velger du å selge aksjene dine nå? Makes sense :beers::joy: Ellers enig i at duppen sannsynligvis kommer i etterkant ja.

Har jo litt med tradingfrekvens å gjøre.

2 Likes

Bra att dom hamnar i stabilare händer… :slight_smile: men inte fel att vara nöjd med vinst och sälja sig ut

Tipper vi ender på 26 etter q2 rapporten. Snakkes :blush:

2 Likes

Ja, men jeg velger å se etter noe som har bedre return/risk inntil videre.

3 Likes

Hvor stort overskudd forventer du må til i Q2 for at det skal bli en realitet?

2 Likes

Tipper omsetningen blir bra, men at overskuddet ikke står til forventningene. De driver og kjører penger inn i nye prosjekter hele tiden og det koster en del penger.

Nå hentet de jo 88millioner for å kjøre inn i nettop… nye prosjekter.

Det blir jo ført som utgifter likevel.

Hva forventer markedet at overskuddet blir i Q2?

1 Like

Lykke til med det :v:

Er vel ingen nye eksterne prosjekter som ble satt igang i Q2 var det det? Så burde ikke være de store overraskelsene på det området.

CE-lanseringen og økningen av serverparken etter launch øker kostnadene noe selvsagt.

Verdien til funcom er idag 1 556 897 571 nok

Bør vel ha et overskudd på nærmere 100 - 50 mill for å forsvare det over langen. Men omsetning etc har mye å si også.

Problemet er at Funcom har scoret veldig bra med Conan Exiles, og jeg forventer i hvert fall ikke at de gjør det like bra neste gang. Så mye av kursen bør inneholde hva vi forventer at overskudd til neste år, og da forventer i hvertfall ikke jeg mye.

Dette valget var mer et magefølelsesvalg, Mye av oveskuddet i Q2 er, vil jeg tro, i kursen allerede.

1 Like

De betaler vel løpende? Det slår uansett ut på 2018-resultatet.

I 2018 eller Q2 alene?

I året