Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Innsidekjøp på 19.80… var det ikke?

Han vet hva de tjener om dagen.

1 Like

Så først nå at det er satt short i Funcom den 24/8
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NL0012756266

Den er postet før, en liten ubetydelig fis av en short.

Lastet ørlite til på 19.6 her også. Aldri eid flere aksjer. Nå er det bære eller briste ja @Deuteros

1 Like

Nå har det seg slik, erfaringsvis, at en slik fis kan skape mye dritt, rottene bruker programmer som er så rå at det presser kursen ned. Det er frustrerende å se på. Det jeg håper på nå er guiding på oppside, noen kommentarer eller en god slump kroner fra førsalg i Japan, og dekning av Funcom. Resultatet i kveld må by på noe ekstraordinært som får hvermannsen til å kjøpe eller et større fond el.

2 Likes

Men så har vi også algo som pusher andre veien.

De er tydeligvis på ferie nå men kommer kanskje tilbake i morgen?

Når det er sagt så må Funcom i motsetning til tidligere hvor det var ett rent tradingcase betraktes mer som ett vekstcase som krever tålmodighet og lengre horisont. Det kan være vi må vente på en oppsving i CE igjen eller når Myz og nye titler slippes. Jeg trenger ikke pengene og tror på fremdeles høy oppside. Ikke baser på kun hype og historiske salgstall fra CE, men en ledelse som får det til i motsetning til tidligere.

1 Like

Alt avhenger av perspektiv, ja. Om jeg må vente til første søndag i advent for kurser på 30-tallet, i forbindelse med MYZ-launch, så kan jeg saktens leve fint med det :wink:

4 Likes

Det kan jo saktens hende at det kommer litt info om Petroglyph spillet i denne tida. Hvis guiding for release 1H 2019 står seg, så er det vel på tide med annonsering av spillet før året er slutt?

1 Like

Absolutt. Det kan komme informasjon om nye publishingavtaler også, for alt vi vet.

Tviler på at Funcom starter noe særlig info om Petroglyph-spillet før MYZ er lansert?

Funcom har jo faktisk såpass med cash nå at jeg tror det er godt mulig.

2 Likes

Tror dere publishingnews vil være kursdrivende imorgen? Personlig syns jeg det burde det, men sitter litt med følelsen av at det kommer en sell on news reaksjon imorgen uansett pokker, ref tidligere rapporter. Er vel derfor d dukket opp short også, skremme folk ytterligere om den faller litt imorgen.

1 Like

I morgen nei. Om en måned eller to? Tja, veldig avhengig av hva det består i.

For en gangs skyld tror jeg ikke det, tvert i mot. Konsolidert, flat kurs siden Q1 - herunder nada volum og små svingninger å trade på.

1 Like

Funcom skal publisere Conan of Duty. Spinnoff fra Call of Duty franchisen. Det ville være kursdrivende.
Av en eller annen grunn begynte jeg å tenke på historien jeg hørt fra en gammel klassekamerat som hardnakket påstod han hadde kaprte publiseringsrettighetene for CoD BO2 her i Norge. :roll_eyes:

2 Likes

I Q1-presemtasjonen skrev de: “More information on the game will be made available closer to its launch”.
Så jeg tror også de bevist kommer til å holde tilbake informasjon. De har vel tidligere uttalt at de ikke øsnker å gå ut med informasjon for lang tid i forveien. Få litt nyhetseffekt tettere opp mot lansering.

1 Like

på Q1 rapporten i år steg den fra den 20.84 , 15 mai til 24,7 , 22 mai. Den har reagert nedover før denne rapporten. Tenker det blir en fin oppgang imorgen

3 Likes

Jeg tenker bare at de annonserte Mutant Year Zero omtrent 1. mars, ca 2 måneder før Conan Exiles lansering. Nå vet ikke jeg om MYZ alltid var ment for desember eller ikke, men hvis vi forutsetter at det originalt var tenkt som 1. oktober release så var det 7 måneder før launch (eller 9 til desember).

Hvis vi forutsetter Petroglyph spillet lanseres 1. juni (i mangel av annen info), og regner 7 måneder tilbake i tid så er vi på 1. november, eller en måned før MYZ launch.

Nå tar jo ofte ting tid, men hvis guiding på 1H 2019 står seg, så føler jeg at det er gode grunner til å tro på annonsering i oktober - desember.

3 Likes

Jeg er enig med deg og var sånn halvveis på vei til å redigere innlegget mitt. :slight_smile:

2 Likes

Eneste utfordringen er at i den perioden skjer det veldig mye og man kan lett drukne i “støyen”. Vil tro at det vil være mye enklere å få oppmerksomhet i f.eks januar.

3 Likes

Det er sant, oktober/november er vel da de største titlene slippes, mens januar/februar pleier å være en dødperiode.

1 Like