Noen andre som gleder seg til rapporten?
Er som å vente på Champions League kamp
Jeg er spent som en 10-åring på julaften. Har med andre ord for mange aksjer i en kurv😮
Sover du godt om natta? I så fall har du ikke for mange Funcom-aksjer.
25 imorgen hadde gjort deg
Har 2 små unger så sover uansett ikke om natta…
Blir spennende i kveld!
Alltid kjekt med presentasjon og tall. Spesielt denne gangen. Håper gode tall kan få analytikere på banen. Skjer det ikke nå snart så skjer det ikke før Funcom har lansert en ny suksess tror jeg.
Hva forventes idag da? Jeg er en slik amatør som sitter long og har ikke gjort opp noe klar mening
Desember?
Kommer det så blir det vel Pareto (SWE) tenker jeg… med innflytelse fra Karl Oscar med påvirkning fra @h3nk1
Håper de kan utdype noe om avtalen de har med Bearded Ladies. De har vel ikke sagt eller rapportert noe om størrelsen på investering de har hatt i dette prosjektet?
Fort mange som kan bli skuffet også med veldig store forhåpninger. Jeg er ute av Fun da jeg så mange andre bedre muligheter i sommer.
Mulig det ligger i tråden, men NÅR i kveld slippes rapporten?
Mellom 19:30 og 19:45
Kikket litt på Q1 og får egentlig ikke det du skriver (og forsåvidt @Evilfreud) til å stemme med det som står i Q1 rapporten. Der står det:
2.4 Deferred revenues
Per copy sales of new games, whether delivered via Internet (game download) or packaged goods (boxes) are recognized in the Statement of Comprehensive Income as revenue at the time of sale, given that sufficient visibility has been secured. Sales through third-party distribution platforms is also recognized as underlying sales occur. Revenues from subscriptions are recognized over the subscription period, normally 1-12 months, revenues from sales of in-game items / micro-transactions are recognized at the time of sale. Revenue from virtual currency is recognized at the estimated time of spending rather than at the time of purchase. A provision for expected refunds is charged against revenue to the extent Funcom has an obligation for such arrangements.
Ja desember ser lovende ut, men gjenstår å se
Funcom’s Second Quarter / Half -Yearly 2018 Financials
Funcom N.V. today announces its second quarter 2018 result. The highlights from
the report include:
With an EBITDA of USD 8 268 thousand 2Q18 is the most profitable quarter in
Funcom’s history, driven by the successful launch of Conan ExilesConan Exiles is the most selling game in Funcom’s history. Full launch was
completed by the PlayStation 4 launch on 23 August in Japan by our distribution
partner Spike Chunsoft. Free updates and paid downloadable content packs (DLCs)
will continue to be released to support the game’s engagement and monetizationMutant Year Zero: Road to Eden will be launched on 4 December 2018 for PC,
Xbox One and PlayStation 4. The game has had significant pick-up in social media
and gaming pressAnother 5 games are in the launch pipeline. The Conan game developed by
Petroglyph to be released in 1H 2019, the game developed by Rock Pocket Games to
be released in 2H 2019 and the cooperative online shooter developed in Funcom’s
North Carolina studio are all in full development. The Company’s Oslo studio has
started developing a new single player Conan IP game. A new open-world
multiplayer game developed in Funcom’s Oslo studio is in early concepting and
scheduled to enter pre-production during 4Q18The report and presentation can also be downloaded from the Company’s website,
under the page ‘Investors’.As previously announced a presentation will be held on the Funcom channel on
Twitch, www.twitch.tv/funcom at 8:00pm CEST today 28 August.The presentation will be held in English by Rui Casais, CEO of Funcom, and Stian
Drageset, CFO.Any enquiries may be addressed to: investor@funcom.com
To receive Funcom news directly to your e-mail sign up to our e-mail service at
https://investors.funcom.com/Badhoevedorp, The Netherlands, 28 August 2018
Funcom N.V.This information is subject to the disclosure requirements acc. to §5-12 vphl
(Norwegian Securities Trading Act)Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=458251
Nyheten er levert av OBI.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180828.OBI.20180828S72
Spennende!
Synes dette ser veldig lovende ut mtp. morgendagens børsdag
Anarchy Online 2
Som jeg fryktet, skuffende synes jeg. Jeg hadde forventet en revenue over 20 mill minst og Ebitda over 12 mill…