Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Revenues / Total equity :ok_hand:

Regnet du med at Funcom bokførte inntektene over 30 eller 60 dager da?

1 Like

Det får vi se på … Jeg bryr meg VELDIG lite om børs dagen i morgen, MEN dette ser VELDIG veldig lovende ut for de neste 2-3-400 børsdagene :smiley::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

10 Likes

Kan en q-pres bli mere BULL!?! De fineste grafene jeg har sett i en selskapspresentasjon på LANG TID!

Her går det EN VEI! Hehehe :money_mouth_face:

• EBITDA of USD 8.3m in 2Q18 - The most profitable quarter in Funcom’s history - IGJEN!
  • Six new game projects ongoing - WOW! Dette er jo mer enn tom visse andre svenske spillfirmaer!
  • 8 consecutive quarters with positive EBITDA - Hva mer trenger vattnisser av noen baissere og treige fondforvaltere å vite egentlig!?!?!
    Edit: Kanskje dette? NULL gjeld og 150 mill på bok!
11 Likes

Fra q1 som er nevnt over : Per copy sales of new games, whether delivered via Internet (game download) or packaged goods (boxes) are recognized in the Statement of Comprehensive Income as revenue at the time of sale, given that sufficient visibility has been secured.

Tror nok det er maks 30 dager…

Det kan ikke stemme. Se innlegget mitt over og i rapporten så er også Deferred income på 350k$.

2 Likes

Alt har økt, dvs de kan drifte videre i massevis, at man blir skuffet over revenue og EBITDA ikke er høyere sier vel hvor langt funcom har kommet… Har vi glemt at selskapet nesten gikk konk for ikke så lenge siden… ?

2 Likes

Dette her er faktisk ingenting annet enn BULL. Prisen i en aksje prises etter fremtidig cashflow, ikke noe du tipper vi tjente for 3-5 mnd siden.

1 Like

Kan noen med mer peiling prøve å få frem hva som har skjedd med operating expenses på streamen? Jeg bommet kraftig og hadde ikke sett for meg en så stor økning, ellers er jeg veldig fornøyd med rapporten spessielt hvor mye som er i pipen!:slight_smile:

1 Like

“The most profitable quarter in Funcom’s history” skriver de men så har man disse tallene:
Q1-2017:
Total comprehensive income for the period 5,994
Q2-2018
Total comprehensive income for the period 3 796

Spurte hvorfor de ikke kjørte et singleplayerspill på forrige investorpresentasjon og årsaken var mye at det var for kapitalintensivt hvis jeg husker rett. Det er nok et svært godt marked for et singleplayer-Conan-spill, tror veldig mange som kommer pga Conan IP-en hadde foretrukket singleplayer. :stuck_out_tongue:

Tror vi kan få en pen cash-flow framover med fem spill i produksjon, ett i pre-produksjon og ett i konseptfasen. :slight_smile:

6 Likes

Fordi de refererer til EBITDA og ikke TCI.

Jeg synes Funcom er priset riktig med den prisen aksjen har nå. Har ikke sagt noe om aksjekursen havana12.

Ja om Amazone serien på conan går igång 2019 är de bra läge för ett SP spel, walkingdead/gameofthrones etc har alla episode baserade singelplayer spel. Vore intresessant att veta om de är pc/konsol eller mobile

1 Like

Jeg la merke til at US Co-op shooter spillet fikk like mye plass som de 3 andre spillene til sammen der i den grafikken. Tenkte da at kanskje det symboliserer potensialet slik de ser det. Eller fordelingen av hvor mye de investerer i hvert spill. Det er jo naturlig siden de utvikler det spillet selv også, men det står nok i stil til begge deler. Altså både potensialet for inntekter “under normale omstendigheter” ting.-kan-gå-viralt og kostnadsrammen.

2 Likes

Funcoms omsetning over 15 mill $ i Q2. Det er veld durabelig høyere enn i EA launch kvartalet i 2017?

Reklame og royalty blir ført som operating expenses. Jo mer du selger, jo mer reklame kjører du på og jo mer royalty må du betale.

2 Likes
3 Likes

Står vel 39 % høyere enn plass…skumleste men mener jeg så det :stuck_out_tongue:

1 Like

Det stemmer at det stod 39%