Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Det er jeg ikke enig i. Mener Funcom konsekvent har ført netto inntekter etter royalties.
Er vel kanskje mer at utviklingskostnader kostnadsføres og ikke ballanseføres?

Ser Equity er over 360 mill NOK nå. Tror ikke Funcom skal prises til bare 1.5 milliarder nå lengre. Bare knappe 4 ganger høyere. Se på hvor fort Equity øker da !!!

1 Like

E24:

Med 18,3 millioner dollar i banken og lite gjeld, ser Funcom lyst på fremtiden med flere spill-lanseringer planlagt fremover.

1 Like

Ser ut som de skal kjøre to spill i parallel på Oslo-kontoret? Regner med at spillmekanikken til Conan single player vil hentes fra CE og at utviklingen sånn sett allerede er i gang :slight_smile: Det vil sikkert også knyttes opp mot en utfasing av CE som hovedfokus.

1 Like

Hvor har du det fra?

1 Like

18,3 MUSD er inkl. Robur Teknik sine cash?

høyere sprik enn jeg hadde forventet, ser ikke at den tetter mitt gap på 4USD:/

Hva med denne under punktet operating expenses:?
The changes to the option program approved on the 1 June 2018 annual general meeting included
elimination of the vesting period. This means all cost associated with options issued in the quarter will be booked immediately, rather than spread out over the previous 3-year vesting period.

1 Like

4 Operating expenses
Personnel cost, external development cost, marketing, office rent and games operating cost
are main elements of the operating expenses. 2Q18 had higher operating expenses than
previous quarters driven by marketing for Conan Exiles full launch, higher royalties due to
higher sales, outsourcing fees related to finalization for Conan Exiles and option cost

Står i notene at det er marekdsføring er i op cost.
Og Funcom balanserer utvikling såvidt jeg vet. Itangible assets på 17mUSD.

Men det står at der er 7.5 Mill USD receivables fra Console sales. Det betyr vel at mer kommer inn ?!

00

5 Likes

Nei allerede bokført som inntekt.

1 Like

Mener jeg har det fra tidligere rapporter/presentasjoner, husker ikke akkurat men skal se om jeg finner ut av det.

Korrekt

1 Like

Ja. Det er kundefordringer.

Ja men ikke bokført som cash ennå?

Ikke bokført som cash nei.

Note 2.2

Both internally and externally
developed games that are published by Funcom are capitalized

Note 4

Personnel cost, external development cost, marketing, office rent and games operating cost
are main elements of the operating expenses.

Hmm, ser de motsier seg selv litt her. Ekstern utvikling både kostnasført og balanseført?