Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Stemmer. Penger noen skylder Funcom.

Jeg så også de kundefordringene… Sinnsykt høyt tall?

Jaaaaaaaa…!! :slight_smile:

The company does not expect to reveal any information about the new
projects in 2018

bilde

Da vet man cashbruken til myz, CE, petro og coop shooter

2 Likes

Vet ikke når receivables kommer inn helt. Men noe sier meg at Q3 blir laaaangt bedre enn mnge tror.

2 Likes

Rent praktisk, så får jo Funcom pengene fra Steam og så betaler de til rettighetshaverne. Det første ender på revenue, det andre på op.ex. Det er i hvert fall min forståelse. Kan ikke se at de først fører inntektene og så nuller dem ut når de betaler royalty. Antar de gjør det med rettighetspengene de betaler til seg selv da, men det er bare for å ikke blåse opp regnskapet. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Conan singleplayer som Conan! Det vil jeg ha :star_struck:

Regnskapet bugner av cash!!

Japan inntekter kommer vel i Q3 også? Potensiell joker

1 Like

IP kjøpet :slight_smile: Heroic Signatures?

Cashmessig blir nok det, men når du har bokført kundefordringene har du jo også bokført inntekten. Så tror ikke Q3 blir noen kjempehøydare, hvis ikke Japan salget viser seg å bli tilsvarende like bra som salget i Q2

hehe ja, dette forklarer de jo:

Ja som du sier, revenues er booked ifbm. den fordringsmassen. Viktig å skille mellom dette.

Tidligere har de ført netto inntekt fra Steam, osv. Men i følge nye regnskapsføringsregler (IFRS 15) med virkning fra 1.1.2018 har de endret dette til brutto inntekt. Og dermed også royalties.

Ble diskutert her i fjor en gang.

Kan du forklare litt mer? :stuck_out_tongue:

Kort sagt sier du at hvis Funcom får 100kr i inntekt som de skal betale 10kr royalty på, så fører de 90kr i inntekt?

1 Like

IFRS 15 er noe skvip…:stuck_out_tongue:

I følge noten så skriver de at royalties er ført som operating expenses. Dessverre er jeg ikke noe IFRS ekspert, så kan ikke si hvorvidt det bør bokføres som reduksjon i inntekt.

04

Fine tall :heart_eyes:

4 Likes

Det har med forholdet mellom Funcom og Steam å gjøre, hvem som er principal/agent. Lenge siden jeg sjekket opp dette. Tidligere har man kunnet velge om man vil føre brutto eller netto inntekt, Funcom har ført det netto. Altså fratrukket royalties, nå fører de brutto, og kostnadsfører royalties til Steam.

3 Likes