Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Står svart på hvitt at royalties føres som op.ex.

1 Like

Bekrefta han nettop 7,5 m USD incoming Q3 pga console salg? :slight_smile: som hadde launch costen sin i q2!

1 Like

Dette er relevant, ref. @antzzo :

lagre resultat än väntat men de tog ju investeringar på 5.6 musd i kvartalet som vid svenska redovisningsregler hade gått som intäkt under aktiverade utvecklingskostnader. stabil rapport. 6 projekt på gång. hur norge tar detta kan bara gud sia om.

4 Likes

Ja, det er det som er nytt fra 2018.

1 Like

Er nok mulig jeg er litt utdatert på det området ja :slight_smile:

1 Like

Heh, ikke noe problem, kunne være det var jeg som var utdatert :stuck_out_tongue:

1 Like

Inntektene fra PC tar en mnd før de kommer til Funcom. Lengre på konsoll. Det er også kostnader fra lanseringen som vil bli ført i q3 regnskapet. Han sa ikke noe mer om det, men jeg forstod det som at det var relatert til den forsinkelsen fra inntektene…

1 Like

Det var slik jeg forsto det også…

1 Like

Dette var slett ikke verst :+1: Neste kvartal sørger nok for et solid hopp i cashbeholdningen etter hva man kan forstå, og blir mulig bedre enn man kunne trodd.
Med CE som soper inn litt her og der og lansering av MYZ kan det bli en meget interessant tid fremover.
Pengene renner inn i Funcom 2.0.

6 Likes

56

4 Likes

Anarchy Online Survival !!! I think this is the game in concept stage.

1 Like

Dividend var nevnt :slight_smile:

“At some point” :slight_smile:

1 Like

Hva er det forno å spørre om da? :stuck_out_tongue:

Føler at dividend fortsatt er langt frem i tid, de burde kjøre på som de sier, fortsette å investere i spill slik at de har flere inntektskilder… Kan snakke om dividend når de har blitt tosifret milliard selskap :stuck_out_tongue:

1 Like

Det er et helt legitimt spørsmål å stille.

Så vidt stabla noe på beina så begynner maset om å leeche penger ut av selskapet? Legitimt, mulig det men ganske så fjernt.

1 Like

Hvorfor dividend når du kan sitte og høste avkastning årene fremover :smiley:

Signaleffekten er det noe som heter, selv om det kun eren promilledel

1 Like

Ble bekreftet at det er pengene som mottas fra Steam, MS og Sony som føres som inntekter. Altså etter at disse har trukket fra sin andel.

1 Like

7,5 mill USD receivables ble akkurat bekreftet at kommer inn som cash i Q3

17 Likes