Virker ikke som om det er Anarchy relatert det multiplayerspillet. Trolig heller Conan. Eller Conanlignende, siden de snakket om at de kunne gjenbruke mye fra CE. Men han sa nå at han kunne tenke seg å lage noe fra det universet en gang senere. Så det er alltid håp om det down the line…
Selv håper jeg på noe komplett annerledes
Seriøst?
Jeg tolket deler av det, eller misforstod jeg? han snakket litt fort
Ja.
De sa at det var noe omsetning som ikke var registrert som omsetning nå i Q2. Dette er en sånn enerel ting som skjer når de ikke får bekreftet omsetningen godt nok fra et utsalg. Da vil det falle inn i neste kvartal som omsetning. Men dette var ikke Receivables nå.
Receivables som vi så her i størelse 7.5 mill USD vil gjøre impact på cashflow i Q3. Så ja, dette er bekreftet. Det var forøvrig mitt spørsmål de svarte
Det var spørsmålet mitt!
De avkreftet det ganske tydleig
Går vel på cashflow, ikke profit/loss buddy.
Kan være de gjenbruker spillmekanikken og funksjonaliteten fra CE og skinner alt om til Anarcy Online grafikk… Wadabooom, nytt spill på 1 2 3
Så ikke 7,5 mill som kommer i Q3??
Det er jo det jeg sier. Det kommer på cashflow.
Altså vent deg å se volum av cash overaskende mye opp i Q3.
Pengene kommer inn ja, rent fysisk, men inntekten er alt bokført.
Japan salg kommer på Q3?
Mener han sa det. Noen andre?
Stemmer.
Inntekt teller på Revenue og EBITDA tallet nå i regnskapet.
Men på cash beholdning er ikke dette synlig ennå. Det står jo på receivables. Det betyr at det kommer en boost på 7.5 mill i Q3 (i tillegg til positivt resultat som kommer i Q3)
Da er vi enig, jeg tolket den første posten din feil.
En annen som har skrevet artikkelen hos Hegnar
Det han snakket om av inntekter og utgifter fra Q2 som ikke kommer før Q3 dreide seg om at det tok en mnd fra salget skjer til Funcom får pengene på PC og lengre. Kanskje 2 mnd på konsoll. Dette gjør at det kommer inntekter i Q3 som er tjent i Q2.
På samme tid kommer det også til å komme kostnader i Q3 relatert til dette. Sannsynligvis royalty og transaction costs type utgifter, hvor de ikke fører de utgiftene før de fører inntektene.
My bad!
Strålende lell
Jepp… Men herregud, det er da hyggelig at cash beholdninga sånn egentlig er 18.3 mill $ + 7.5 mill $ = 25.8 mill $ i stedet for “bare” 18.3 mill $. Jeg bare sier det for selv om drevne regnskapsfører vet at Receivables er noe veldig hyggelig så er det ikke sikkert at vanlige folk får med seg at dette egentlig er så godt som cash på bok.