Pengene fra Japan kommer ikke med før på Q4 mtp noen mnd lagg?
25.8$ Kan bli mer… !! Ja til flere fondinvesteringer!
Trolig ikke, men det blir jo noen fine stolpediagrammer av slikt da
Kan være at noe av Japan salget blir receivables når Q3 kommer. men det betyr bare at vi har noe å glede oss til i Q4 :). Litt sånn som at vi vet at Q3 blir veldig hyggelig på cashflow fronten hvertfall.
Tenke seg til at Funcom har blitt ett vekstcase det er trygt og sitte i lengre enn pre-release av ett spill basert på kun hype. Hvem hadde trodd det for ett par år siden
Det er fortsatt det smarteste å selge ved lansering, men jeg ser poenget ditt. Ting er mer stabilt generelt nå. Bra strategivalg de tok. Om et par år tar de sikkert et nytt…
Single player Conan blir kult.
Ja endelig får fansen spille Conan selv! Det MÅ jo bli helt sjef, jeg mente konge
Nå blir det veldig interessant å se hvordan cashflowen til selskapet blir fremover til neste store egen utgivelse er ute. At Rui sier at de nå skal begynne med pre-production, noe de ikke har gjort tidligere i Funcom 2.0 (slik jeg forsto det), tror jeg betyr at neste store tittel blir mer kapitalkrevende enn Exiles MUSD 5. Da blir det spennende å se om disse andre utgivelsene får kontantbeholdningen til vokse, eller holde seg stabilt i mellomtiden, eller om vi blir å se noe nedgang til neste større tittel er ute på markedet.
VOD
https://www.twitch.tv/videos/302969910
Kan være en fordel å lage clips om man vil referere til noe i presentasjonen.
Likte også det han sa om at pre-production førte til mye mindre bugs. Det gjør premien i andre enden enda større. Tenk om CE hadde blitt lansert i nåværende form. Bare uten bugs… De hadde solgt mye mye mer og fått “overwhelmingly positiv” på tilbakemeldingene. Bare tenk! Desverre var det ingen pre-production av CE…
Hvis det er noe man skal ta med seg videre fra denne presentasjonen i dag, forutenom tallene, så er det nemlig dette. Funcom kan bli en så mye bedre spillutvikler ved at de ikke føler seg presset av lite likvider. Ser fram til neste spill som utvikles på nemlig disse premissene.
Mye spennende på gang i Funcom men bunnlinjen synes jeg var veldig skuffende. Hittil i år har de bare ca 3,1 mill $ i resultat eller drøye 25 mill NOK.
2. halvår må med andre ord bli 3 ganger så bra som 1. halvår hvis de skal klare den magiske 100 mill grensen.
Hvis man skal tenke litt pessimistisk så er det en risiko med kapitalkrevende prosjekter… I spillindustrien er du avhengig av salg, og mye salg for at det skal bli en suksess… Derfor er future prospects også et usikkermoment… men satser man ikke så vet man ikke…
Synes dog at MNOK 100 var vel optimistisk. Men jeg ser gjerne vekst i 2018 fra 2017. Det som kanskje er like viktig for meg er at resultatgraden holder, det vitner om sunn drift.
Vel, da prises i så fall Funcom per dags dato plutselig omtrent like høyt som snittet av alle andre spillselskaper i norden likevel da? Og hvis vi ser det i sammenheng med grafikkpresentasjonen av Mutant nå, så er det vel lite trolig at det skal dra Funcom opp på et særlig mye høyere nivå enn snittet av P/E for spillselskaper i nær fremtid.
Slik jeg ser det blir Mutant og de to andre publisher spillene små triggere, med mindre spillene faktisk går viralt. Co-op shooter er den største triggeren fremover. Og deretter Conan singleplayer. Men når vi i 2019 får vite mer om det nye multiplayer spillet så vil den aller største Hype-triggeren komme.
For jeg snakker om hype-triggere. Det vil alltid være trigger om de ulike spillene blir liggende lenge på topp-salgslister og melding om nye avtaler som inngås osv. såklart.
Magisk grense 100 Mill? Magisk for hvem?
EBIT ble ~7 mill USD. Tror du noen virkelig ventet mer?
Får svar fra markedet i morgen. Erfaringsmessig så blir det rødt …
Imorgon köper jag mera aktier…