Jada, SPØRS OM DET ER SISTE DAG VI FÅR AKSJEN UNDER 3,-?!
Så siste dag å handle aksjer til gammel pris. Betyr det at vi våkner opp med 1/5 av aksjene i morgen til 14-15kr stk?
Korrekt
Så det stod noe om 2 februar også?
Må si jeg er spent på å se hvordan den utvikler seg etter spleisen. Har hent før i verdenshistorien at det har gått begge veier.
2 februar er bare “record date” for splitten. (som er meningsløs eller har null betydning for oss)
“In fact—with a few rare exceptions—reverse splits are bad news for investors.”
Ikke mye positivt å lese om reverse splits rund omkring da…
En gang må være den første
Funcom borde nästan kunna sätta “rare exception” på företagsloggan ju
Starbreeze sin reverse split førte jo til en kjempeoppgang
HVa som skjer i timene eller dagene etterpå har lite å si.
Et godt eksempel på Reverse split som gikk b ra BWo i fjor. Fra 0,18 øre til 18 kr nå står den i 38,95.
Se på Hugo.
Dette blir bra:slight_smile:
Vi får håpe de er unntaket som bekrefter regelen… har iallefall vært det fram til nå!
En reverse split uten påfølgende nyheter vil jo ende dårlig.
Men her har jo Funcom masse nyheter pågang… Så da blir det annerledes. Om folk bare klarer å se litt lengre enn timeschartet sitt.
Har tro på prosjektet Funcom, men man skal vel ikke utelukke at “noen” kommer til å prøve å spre usikkerhet og påfølgende nedgang rundt rev splitten! Er jo ikke som om denne aksjen ikke har vært manipulert før!
Folkens, se bort fra kursen i 2 sekunder.
- Har Funcom noe på gang fremover?
- Skal de bruke noe av pengene etter emisjonen på annet enn kaffe og is?
Det er lett å bli påvirket av traderne på forumet nå som jakter tiøringer i kortere bilde. Ett fåtall får handlet på disse dippene. Min oppfatning er dog at Funcom er billig, og jeg er helt sikker på at vi får en positiv kursutvikling fremover de neste månedene før CE slipp. Alt annet kommer i tillegg.
I forkant av CE slipp var det skepsis på om kursen kunne gå så mye mer da vi passerte 2 kroner og på veien videre mot 3 tallet. Det er det samme mølet og krisemaksimering hver gang det butter litt i mot. Mens jeg har skrevet dette innlegget, og jeg skriver ikke forbanna sakte, har kursen gått fra 2.76 til 2.82.
Told you
Godt sagt!
Endel av min egen trading er også potensiell gevinstsikring, noe jeg har vært altfor dårlig til generellt sett. Kjøper stort sett tilbake altfor tidlig da.
Nå er det gjerne slik at hvis nok folk hører på traderne som snakker kursvurderinger minutt for minutt bidrar til en liten nedgang på syltynt volum. Det holder at ett par stk snakker litt rundt og betrakter tekniske aspekter med mer kunnskap enn hvermannsen. Jeg mener det ikke er noe fundamentalt som tilsier at kursen skal ned nå. Kursen kan imidlertid vakle på bakgrunn av ignorans og nervøsitet, men nervøs for hva?
Hva er sannsynlighet for at det kommer en bombe nyhetsmessig som rettferdiggjør en nedgang i kurs / devaluering av selskapet.
Hva er så sannsynligheten for at det kommer en nyhet som rettferdiggjør en oppgang i kursen og reprising av selskapet?
Ikke sant, kunne lett kastet ut aksjene på syltynt volum i dag og påvirket kursen drastisk i det kortsiktige bildet. Er jo helt bananas.