Er det noen som kan forklare hva denne reverserte splitten egentlig betyr? Jeg forstår at det antall aksjer jeg har i dag blir delt på 5, men det står i rapporten at den nominelle verdien pr aksje da vil være eur 0,20. Håper noen kan gi et avklarende svar.
Jeg skjønner at dagens antall aksjer blir delt på 5. Det jeg ikke skjønner er at den nominelle aksjekursen skal da være på eur 0,20. Hva betyr det i praksis?
Det har ingenting å si. Ved kurs på 2,80, så blir de nye aksjene verdt 14 kr ved samme verdsetting av selskapet.
Aksjens pålydende blir 0,20€, det er ikke det samme som aksjens verdi.
Aksjen er verdt det du og jeg vil betale. Håper det var litt oppklarende.
Omsatt 1 mill aksjer snart ermagerhds
Deilig å lese dine to siste innlegg @Paddy80 Traderene får ha meg unnskyldt for å skrive dette. MEN viss Tekinvestor som vet nesten ALT som er å vite angående Funcom , ikke snart begynner å tenke litt mere langsiktig enn 5 min så skjønner jeg ingenting. Vi vet jo GARANTERT att nyhetene står i kø fremover.
Eller er vi i tvil om det? Viss ikke, hvorfor tar ikke flere plass med alt lommeboka tåler?
Etter min ringe forståelse er jo kursen vi ser nå på grensen til latterlig lav, det verste er att jeg faktisk tror på det jeg skriver. Å nei det har ikke rablet for meg.
Det er skrevet side opp og ned om det som kommer fremover fra Funcom, gjentar ikke det her nå.
Det vi ikke vet, er hva Funcom har tenkt å bruke 150ish Mill på. Det vet bare den innerste kretsen i ledelsen+ Jebsen og Swedbank:wink:
Jeg har lyst til å være lastet til ripa når nyhetene tikker inn, jeg er medlem av ett forum som består av de skarpeste Funcom detektiver som er å oppdrive. De har hostet opp så mye god info, som jeg er enig i og støtter meg på, så ikke fa… om dette toget går uten meg ombord.
Til deg som trader mye, bare forsett med det. Håper du lykkes.
MEN etter i morgen risikerer du å gå glipp av flere kroner på en splitt av ett sekund, viss den store nyheten slippes Jeg går ut i fra att det er en kalkulert risiko du tar.
Jeg derimot som er inne med nesten max nå… Fy pokker så jeg kommer til å glise etterhvert som nyhetene tikker inn.
Det er mange veier til Rome. Jeg har valgt å bære så tungt jeg kan på veien til den forjette by. Men når jeg kommer frem vil lommene være så fulle av gryn att jeg glir rett inn i ett av de berømte badehusene der og bader i ett digert kar fylt med champagne. Sammen med en haug rålekre dam… Eee beklager elskling (ble bare revet litt med) Selvsagt mente jeg, sammen med min vakre kone.
Det er vel lite sannsynlig med noen nyheter de siste 30 dagene før kvartalsrapporten 27. februar?
EDIT det er feil tolkning, se korreksjon fra Nofun lengre ned.
Hvorfor det ?
Pleier ikke Funcom ha en “silent period” fram mot kvartalsrapportene?
Jeg tviler på de utsetter ALL pr rundt SWL sesong 2 til etter Q4.
Dvs Pr aktivitetene er jo allerede startet.
Håper de teaser oss med noe snacks iallefall. Silent period er zzz
Jo men det gjelder kontakt med investorer/media
EDIT: f.eks i fjor meldte de avtalen med Koch media 1 uke før tallene
Du har rett i det, men det jeg ikke vet noe om er om flere enn jeg begynner å lene seg fremover å faktisk evner å se en 20-30 dager fremover. Blir det mange nok av dem, kommer kursen til å starte siget oppover.
For meg er ikke dette tids aspektet skremmende langt, tvert i mot. Det er jo bare dager.
Så for meg er det sikre bedre enn det usikre, er fornøyd med antall aksjer og snittkurs jeg har nå. Men har frigjort kapital til å kunne ta 50K til.
Kommer ikke det nye kombat systemet til testlive rundt 15. da? Det er i såfall god nok nyhet for meg det.
Jeg synes det er rart hvis de venter med PR-aktivitet for SWL som Evilfreud nevnte, så det er vel kanskje helst analytikere/investorer som de vil ha mindre kontakt med.
… skulle bare sjekke om dere fulgte med? Neida, tok rett og slett feil her. Godt å bli rettet på såpass kjapt.
Jeg skal fyre over mail med et par spørsmål til dem ikveld. DA får vi jo fort svar på silent periode eller ikke.
Men jeg mistenker som Nofun sier det gjelder i hovedsak IR informasjon. Skal jo dukke opp et interjuv med Joel i Pcmag denne uken blant annet.
Her er foresten det Funcom sier selv :
- Silent Period
For a period of four weeks prior to the publication of each interim quarterly report, Funcom will minimize its contact with investment analysts, investors and journalists. This policy has been adopted to minimize the risk of any unequal treatment of different parties in the market.
EDIT: Hadde jeg fått en krone for hver gang vi har denne diskusjonen så tipper jeg at jeg hadde hatt et sted mellom 10 og 20kr
Med andre ord, nyheter om eksisterende spill og eventuelle nye spill/ samarbeidspartnere kan komme når som helst.
Såklart Funcom får släppa PM 30 dagar innan rapport. 30 dagar innan gäller insynshandel.
Var inte så ”silent” runt den här tiden ifjol