Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Ja jeg tok ett milliontap sist gang. Henta noe inn igjen men blir smårusk i forhold. Jeg har tatt ett valg og det står jeg ved. Har funnet ett par andre aksjer. Lykke til uansett

2 Likes

Uffda,. Nesten det samme kunne skjedd med meg, men jeg lagde en strategi og holdt ut, fikk alt tilbake…
Lykke til

1 Like

Og da var siste trusteskvetter ute? - RT 19,00
Sees til jul!

6 Likes

Sist gang jeg var tyngre lastet i Funcom var før TSW bombet i 2012 :see_no_evil: og satser på en fin tidlig julepresang fra Funcom denne gangen. :santa:

5 Likes

@Morti funker bra å ha langsiktige ordre inne ass, hadde aldri lagt inn ordre på 18,16 i dag av meg selv. Gjorde det for endel uker siden og jaggu fikk jeg ikke aksjene i dag. Lite fundamentalt som har endret seg, så helt riktig å kjøpe i dag på såpass lav kurs. :slight_smile:

8 Likes

Veldig bra strategi det. Jeg har gjort det samme, men har ligget for lavt hele tiden. Har sikkert tapt teften.

1 Like

Jeg har kopiert din strategi. :stuck_out_tongue:

Jeg gjorde en “rettelse” for min egen del og det var å legge meg med flere ordre som tilsammen har det snittet jeg ønsket, så slipper jeg en gjentakelse av å få 0 aksjer på 18,13 fordi kursen aldri gikk under 18,15. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Sitter på hendene mine hele tiden. Er så fristende å legge meg litt høyere, men holder fortsatt en knapp på at 18.00 ryker. Vurderer dette mer fra dag til dag enn time til time.

4 Likes

Flere som håper på litt mere der nede , inkl meg,men redd det ikke skjer.

Setter en kasse pils på at @Christian vinner bunnfiskekonkurransen denne gangen.

Støtten på 18 har holdt stand siden 27 mars. Med Q2 har enda mer usikkerhet blitt fjernet, og fremtiden er lysere enn ved forrige korsvei :four_leaf_clover:

7 Likes

Heh, men hvordan funker det hvis jeg legger inn en bunnfisketrål til? :joy: Risk/reward, så tror jeg det er veldig lite av det jeg har av aksjer som slår Funcom på 17 kr, så får jeg heller kjøpe litt på gearing nå og så selge noe annet. :stuck_out_tongue:

EDIT: bah, lagt inn et par langsiktige bunnfiskeordre til, så får vi se hva som skjer. Bryr meg lite om kursfall på kort sikt, hadde bare vært kos. Stemningen her inne er så laber at det nesten bare kan bli solskinn framover. :sunny:

5 Likes

Når jeg sa den var priset riktig var kursen langt høyere en under 18kr som den må under for at Bull x2 skal under 40kr.

Hva er så galt med å si at noe er riktig priset for så å si at det begynner å bli interessant ved et kursfall på over 10-15%? 20-30% for derivatene

Dette var etter stengetid i går. Men bevares, det er sikkert et ekstremt mye mer attraktivt case 50 øre ned derfra.

1 Like

Spørsmålet er? Lettet du deg litt på 21 tallet eller bare fyller du på ? :slightly_smiling_face:

… Jeg bare fyller på, fulgte ikke min egen TA som sa vi kom til å snu ned på 21,50. Synd, hadde vært ca 3kr pr aksje å tjene på den traden. Jeg tenker jo at Funcom er verdt mer enn 21,50, så jeg sliter litt med å selge der :stuck_out_tongue:

5 Likes

Ja 0,7-1,5 kr ned fra i går etter stenge tid er en veldig mye bedre case i mine øyner.

1 Like

Stengte vel på 18,69 - så det vil si at et kursfall på 3,6 prosent (hvis vi ser på selve aksjekursen og legger 18-blank til grunn), eller 2,6 prosent (hvis vi ser på siste derivatkurs i går - 41,07), i din verden betyr at et selskap går fra å være riktig priset til å være så billig at du altså kjøper derivater.

Got it :+1:

Se hva jeg skriver da… VURDERER å kjøpe HVIS den kommer UNDER 40kr… Ikke vær så sur fordi du ikke klarer å tjene penger på Funcom.

2 Likes

Var vel opp rundt 40% januar -16 når CE ebmventyret starta?

Synes dette er kostelig jeg, buddy :joy:

Hvor mange prosent billigere må et selskap - som er riktig priset - bli før DU “vurderer” å kjøpe bull-derivater i gitte selskap?

• 1 prosent :1st_place_medal:
  • 2 prosent :2nd_place_medal:
  • 3 prosent :3rd_place_medal:

0 stemmegivere

5 Likes