Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Gikten sier noen øre i pluss.

1 Like

Jeg trenger å se den i pluss :see_no_evil:

Det er faktisk en ekstrem humor i akkurat dette.

Historikken til Funcom gjør at en så udramatisk bevegelse som å falle et par prosent til kurs 18,5 market cap 1 392 138 508 fremdeles i en klar og sterk opptrend gjør et ENDA FLERE forbanner seg på at Funcom skal de aldri eie igjen.

Jeg ser slett ikke bort fra at det blir Q1 2019 rapporten som kommer til å gi den store ketchupeffekten. Da kan man forhåpentligvis se at CE fremdeles har en kjempelang hale og at MYZ har gitt et pent bidrag til bunnlinjen.

6 Likes

Mine enkle svar på dine 2 spørsmål som ikke må sees på som fasit bare hva jeg mener og tror.

1. i dag handler man aksjer på en helt annen måte enn tidligere og spesielt FUNCOM hvor man stort sett bare hadde mindre privat aksjonærer som aksjonærer hvor mange tradet vilt så ble det mye volum .
    Når langsiktige eiere som Robur eier stadig mer i FUNCOM vil man se at volumet automatisk går ned de trader jo ikke aksjer de eier aksjer.
    Dette ser man stort sett overalt og er ikke unikt for Funcom. Det som er litt problemet for endel eiere i Funcom er at de stirrer vilt på den aksjen og da lager man seg konspirasjonsteorier og tror og mener mye at handelen der er spesielt for den aksjen det er det ikke.
    Jeg trader daglig for 10 -100 millioner på børser og det man ser i Funcom er langt fra unikt selv om mange tror det.

Sånne short posisjoner har 0 betydning de kan være linket mot long i andre selskap i samme sektor eller mot noe annet dette er som mye annet støy man tenker på men som bare er støy.

Til slutt vil jeg bare si det jeg har sagt noen ganger før Funcom har mange flinke mindre aksjonærer og det skal selskapet være glad for men dere må ikke tro at Funcom er unik og at alt som skjer der er hokus pokus . Det er altfor mange som følger hver eneste handel i FUNCOM og lager teorier om at hver eneste handel opp og ned er noe spesielt det er det ikke.

Så avslutningsvis vil jeg bare si tror du Funcom er billig som jeg gjør så sitt i ro og vent på oppturen som kommer mener du Funcom er dyr så selg og bruk energien på andre og billigere selskap.

Ha en fin dag og høst

30 Likes

Næh, er noen som kjøper aksjer gett! :slight_smile:

Perfekt…

2 Likes

Det var to artikler om Funcom av positiv art i artikkelen, najs. Skjer med det? :yum:

Grei timing da. Dette er glemt på Mandag​:sweat_smile::beers:

Med mindre Trumpen blir butthurt over at spillselskapa hans går ned, og han slenger opp enda en mur.:us:

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @Christian (1299 likes)
  1. @h3nk1 (1035 likes)
  1. @antzzo (947 likes)

Resten av topp 10:

1. @Evilfreud (902 likes)

2. @Halling (372 likes)

3. @koe (299 likes)

4. @Dweller (296 likes)

5. @Paddy80 (292 likes)

6. @Cirmes (275 likes)

7. @xfrox (262 likes)

Gratulerer!

8 Likes

24 Likes

Nærmer seg 2 mill med stormskritt nå. Når tror dere vi får børsmelding? Hva sier deres egne estimater?

jeg tror ikke vi får børsmelding om det. jeg tror det blir sagt i en q- rapport.

2 Likes

Jeg forventer faktisk melding. Rett og slett fordi ledelsen er minst like drittlei kursherjing som det vi er. Dessuten virker kursen å gå mer på salgstall enn tidenes q rapporter :joy:

3 Likes

Trodde det var konsensus her inne om at 2 mill (inkl. Humble bundle) var passert for en god stund siden?

Gir vel lite mening å inkludere Humble bundle, som ga ~0 inntekter?

Enig, men om spillet har nærmere 2,3-2,4 millioner eiere tror jeg det ikke er noen grunn til å vente børsmelding om 2 millioner solgte.

0 inntekter?

Når du kan få humble bundlen som inkluderte CE for $12, hvor deler av det går til veldedighet, og resten skal deles på alle spill i den pakken, så er det ikke mer enn smuler i kassa for Funcom, selv om det sikkert er mange kopier.

1 Like

Enig… jeg lurer på hvorfor de godtok å havne i en slik bundle såpass tidlig etter release. Jeg tror ikke det er veldig vanlig.

Spillerbasen øker, enda flere å selge dlc til :raised_hands: Kjøpslysten for dlc sitter gjerne løsere hos de som får spillet tilnærmet gratis og? :thinking:

2 Likes