Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Kan ikke se noe som helst negativt med å være med på en Humble Bundle. Spredning, flere spillere, større kundebase for DLC og whatnot.

1 Like

Humblebundle är ingen välgörenhets organisation det ägs av IGN och är ren buisness.
I bundlen går endast 5% till välgörenhet. Humblebundle betalar en klumpsumma till Funcom, antar väll de fick en deal de var nöjda med ? Tro inte Funcom ger bort spel utan anledning?

Er vel ikke det han skriver heller. Regnet fort over og hvis vi antar at humble koster 40% inn er det 10kroner/3,7Mio Nok. Det er ikke til å juble over kontra de 200Nok funcom tjener pr enhet ellers, forskjellen blir da 18K enheter normalpris eller 400K humble.

Takk for godt svar Goliathus :slight_smile:

1 Like

Hvor får du 5 % fra? Kan ikke de som kjøper velge å gi alt til veldedighet om de vil?

Edit: Ser det står “On many products,” så mulig ikke på monthly pakken? Det er vel også slik at brukerne kan justere hvordan summen splittes mellom Humble Bundle og de forskjellige utviklerne? Litt rart at brukerne kan bestemme fordelingen selv, hvis Funcom har fått en “klumpsum”. Hvor har du det i fra?

Edit2: Fant svaret på 5% selv

Tro inte humblebundle köper in 400K keys bara för de har 400K premunanter, de vet att de flesta in aktivera alla spel. Samt många glömer bort sin premnunation, det som är poängen med prenumationer :wink:

“Hvor får du 5 % fra”
Montlhy subscriber är fast 5 %

Läs längst ner

2 Likes

Fair enough, ikke sett på humble bundle enda fordi det er i Q3, men marginen vil uansett være betydelig lavere :smiley:
godt poeng med at de ikke trenger 100% leveringsgrad for brukerbasen sin @aoegi

Så om man regner PS4 retail Japan, PS4 online Japan og CE på Steam… Hvor mange salg kan vi si vi har? Har vi rundet totalt 100 k?

Tro också runt 100K Japan, om 30K nådes på 3 daga bör 50K vara rimligt på 7 dagar. Säg ca 50% är digital så ger det då 100 K.

Lite nytt om Funcom?

Ca 50K retail i Japan til 2.sep.

Her er andre uka etter launch.

https://www.m-create.com/english/latest_research/e_ranking.html

9 Likes

hva gjør dere i disse dager som kursen blir brutt ned? sitter dere i ro eller.
for min del så har jeg benyttet meg av det og kjøpt hele tiden, om det er lurt vil jeg sikkert finne ut om 6-12 måneder.

Jo bedre Funcom gjør det jo lavere går Funcom.
Morsomt… kjempemorsomt å være Funcom aksjonær… men som sagt ikke f… om noen skal få aksjene mine på disse nivåer.

2 Likes

Kjøper små poster påvei ned. Økte litt i dag på 17,50

1 Like

Har vært med på så mange oppturer og nedturer i funcom at man har blitt nesten immun mot de. Gjør ingenting og denne nedgangen her er liten i et historisk perspektiv i funcom slik som f.eks. ved emisjonsmld til 0.55 eller TSW-flopp.

5 Likes

jeg har sett på historien til funcom å er ikke veldig bekymret. men blir nå litt nysgjerrig på hva litt mer erfarne folk gjør i en periode hvor kursen blir jobbet ned.
fylte på i dag på 17.55 å begynner å få en grei bunke med fun. å ser ut som det blir flere dager/uker med muligheter for å fylle på til lave kurser.

1 Like

Var på det verste en halv mill i minus…sitter, men må selge noe hvis jeg skal benytte tr i PCIB, så jeg håper på en liten oppgang før den tid.
Alternativt en liten kreditt.

å jøye meg, halv mill i minus ja. skjønner at jeg skal fortsette å være rolig med mine minus kroner som er en ukelønn i forhold

1 Like

Mønstret er slik som dette:
1.Selger en del ved release. Som regel for lite.
2. Kjøper tilbake for tidlig.
3. Går så i minus.
4. Snitter ned (som regel for tidlig). For nå har den jo falt så mye.
5. Snitter videre ned litt før nytt spill i rolige perioder.
6. Er i pluss før neste release og kan begynne på 1 igjen.

Noen som kjenner seg igjen? :smile:

29 Likes

:nerd_face::nerd_face::nerd_face::nerd_face: ja

veldig kjent ja hehe