Som jeg kunne skrevet det selv!
Jeg har ikke kjøpt aksjer her på månedsvis. Men valgte å gå inn nå på 17.63. Jeg bruker ikke teknisk analyse slavisk, men tenker både på det psykologiste bildet og triggere og skimter til det tekniske. Jeg tror at vi er på de lavere nivåene nå for denne gang og at lansering av trailer for det nye spillet til Petroglyph nå snart vil sette igang en ny tur oppover igjen. Dersom Funcom vil starte hypen av det spillet like tidlig som de gjorde med MYZ så kommer den traileren nå og så får journalister teste spillet i desember. Det er jo ikke sikkert, men jeg satser penger på det så jeg tror det kommer nå snart.
Trodde ikke de skulle vise fram noe mer nytt i 2018 jeg. Var det ikke kommentert noe sånt?
Nei de skulle ikke gi mer info om det nye multiplayerspillet til funcom i 2018.
“Future internal games”. Petroglyph er vel eksternt.
Det er dog en joker i denne meldingen; “does not expect”
Ja, og som @patsen skriver kan det nok komme noe om Petroglyph-spillet siden det er eksternt.
De har jo alt gitt mer informasjon enn det som ble meldt tidlig i 2018.
Fokuset nå er MYZ MYZ MYZ og MYZ, og siste runde PR bombing bør være rett rundt hjørnet. Beta starter jo senest tidlig november.
Når det gjelder teknisk er aksjen veldig oversolgt nå, 33ish i RSI. Har snudd opp fra lignende nivå hver gang de siste to år.
Ser også at det samme gjentar seg som før, store volum som knekker kursen i støt helt til volumet forsvinner. Og så kommer de tekniske handlerne inn og løfter aksjen og volum igjen. Fundamentalt er det nesten uforståelig hva folk driver med, men det har vel aldri vært lett å forstå i denne aksjen
Det siste punktet står under “In Funcom Oslo” og refererer nok til de to prosjektene som er nevnt i de to punktene over.
Hvis du tenker på at Fun er 10 % av PDX synes jeg ikke prisingen av Fun er helt på jordet…
Ja men det har også opplyst om at det ikke kommer info i 2018 på spillet som utvikles i NC.
Ja ser nå at de hadde den formuleringen for NC Coop shooter spillet i Q1-rapporten.
Kunne jo spandert på seg å gjenta det punktet i Q2 også da
Cities Skyline og Hearts of Iron IV er helt Künge spill; men var ikke klar over at paradox burde verdsettes 10gangen over Funcom? Du satt det sikkert på en sylskarp spiss men interessant utspill uansett!
Tenkte blant annet på at PDX hadde 30-50 produkter på GTS under salget sitt. Da synes jeg ikke at Fun er underpriset sett sånn VELDIG enkelt på det.
Utviklingen er ikke unik for Funcom
Electronic arts:
Activision:
Til og med Gamestop fikk en skrell
President Xi Jinping flagged his concern about the issue earlier this week, pressing for measures to take care of Chinese children’s eyesight so that “they will have a bright future”, according to state news agency Xinhua.
The latest moves mark a ramp-up in Beijing’s efforts to temper online gaming in China, the biggest video-game market in the world.
“The government seems really determined to prevent game addiction in children,” said David Dai, senior analyst at Bernstein Research. He said the broad brush moves to limit the number of games meant this market would shrink."
Er det dette vi ser utslaget fra?
De som har fulgt med i timen har nok sett at de fleste gaming selskaper har droppet litt. De store aktørene drar nok ned de små, selv om de ikke har like stor eksponering mot Kina og at mobil plattformen er størst.
Sikter seg inn mot den yngre garden… Vil dette påvirke PG 15+ (etc) spill dog?