Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

sitat:

“It’s a reminder to these companies that if the government wants to, they can hurt them,” said Steven Weber, a professor at University of California Berkeley School of Information. “These companies have to be operating in the long-term interests of the Chinese state.”

Jeg solgte mine “bluechips” SF og THQ på grunn av denne nyheten.

2 Likes

Hvor legger du salgsordrene inn nå da? Skal kopiere tradingen din i all fremtid #nopressure

2 Likes

Legger ikke ut salgsordre nå. Men skulle jeg gjort det ville jeg sikkert satt 45+ :slight_smile:

1 Like

Hvorfor ikke denne gangen?

1 Like

Tror ikke jeg får lagt inn ordren før kursen er innenfor 30% opp eller noe slikt. Går rett og slett ikke. Jeg har Nordnet.

1 Like

Vel, det forklarer ting :smiley:

Morsomme øvelser med Funcom, fugleperspektiv, og linear regression channel. Nå er jo variansen i Funcom ganske enorm, men trendlinjen på midten sier vel ganske mye om hva som holder på å skje i Funcom.

Den første peaken skjedde etter den første Conan Exiles traileren
Den andre peaken er Conan Exiles EA launch
Den tredje peaken er Conan Exiles lansering på PS4 og full lansering på PC/Xbox

Jeg tenker den fjerde peaken kommer når MYZ blir en suksess og markedet begynner å prise inn de neste tre andre titlene Funcom har under utvikling og finansierer med overskuddet fra Conan Exiles. I tillegg kommer singleplayer-spillet i pre-produksjon som folk har mast på siden Funcom først fikk tilgang til Conan IP-en.

17 Likes

Derfor jeg bruker stop loss :wink: typ treffer kursen 26 eller over kommer det en salgsordre på 26.3

1 Like

Aha, det tenkte jeg ikke på. Ofte jeg har trengt det trikset der, men akkurat nå tror jeg ikke det er nødvendig :slight_smile:

Får nok god nok tid til å legge ut salgsordre. Sitter nok med dette til multiplayerspillet kommer. Tradingaksjer får jeg i så fall kjøpe.

3 Likes

Og hvordan vil Funcom bli priset fremover?

Har gjort en liten øvelse på P/E med utgangspunkt i kvartalstallene. Tar utgangspunkt i 22% skatt for 2018, alle tall per kvartal i musd, aksjepris i nok, usd=8,47

For de to kvartalene i 2018 er:
EBT: 2,316
EAT: 1,806 (est)

Antar vi dette blir snittet for 2018 så ender vi på en EAT rundt 7,224 (est) for året. Spørsmålet nå er hvilke multippler markedet er villig til å betale:

• P/E 20 gir kurs ca 16.17
  • P/E 30 gir kurs ca 24.36
  • P/E 40 gir kurs ca 32.34

Sett på en annen måte - med utgangspunkt i dagens sluttkurs på 17.56, og gitt at markedet ønsker betale en P/E på 30 så skal Funcom levere en EBT på 1.677/EAT 1.308 i kvartalet gjennom 2018.

Og på kurs 17.56 handles funcom på P/E i underkant av 22, med utgangspunkt i snittet så langt i 2018.

Er en EBT på 2.316 (EAT 1.806) realistisk? For høyt/lavt?

11 Likes

Og bare for å ha gjort det; skulle Funcom begynne å levere hvert kvartal - la oss si som Q2 med EBT på 5,804:

• P/E 22 gir kurs ca 45
  • P/E 30 gir kurs ca 61

Tror det som kommer til å prise Funcom fremover er større instutisjonelle. De vil også vurdere boka på en helt annen måte, ca 4.73/aksje…

Så hva slags premie er man villig til å betale for pipen til Funcom? Og hvilken rabatt skal historien egentlig ha?

2 Likes

Q2 er nok det sterkeste kvartalet iår, Q3 blir nok et lite stykke bak.

Funcom må jo nesten bruke litt penger på de fem spillene de har i produksjon i Q3 som de ikke får inntekter fra. Samtidig, er endel engangsutgifter i Q2 som ikke er i Q3 og endel inntekter fra salget i Q2 som blir ført i Q3 og var bra salg i juli og nå i Japan for CE.

3 Likes

Q3 tallmessig blir vel bra uansett nå som du sier, Japan alene leverer bra virker det som og det er ikke stopp riktig enda ser det ut til. CE kommer å fortsette å bidra i en god stund tror jeg da de fremdeles har flere nye ting på vei og ikke har benyttet seg av de store rabattene enda. Om salgstall vil stå i stil med hype rundt Myz så selger vel det iallefall 6 sifret før jul alene.

Fikk jeg jammen 3000 aksjer på 17.25… Nå er det tomt med penger, noen som klarer lavere :yum:

3 Likes

laveste til nå på meg i dag er 17,30,- :wink:

4 Likes

Må dere la det være litt billige aksjer igjen til i morgen. Lønningsdag :slight_smile:

2 Likes

Første gang jeg har vært på rypejakt å har brukt tid på å flytte penger så jeg får kjøpt mer aksjer. Regner smådjeveler her så klorer meg fast inne i teltet :joy:

6 Likes

Mer funcom peng på vei til fredag. Kan noen holde nede kursen til da? Neida! Vet at det ikke kommer til å være no’ problem :crazy_face::crazy_face::crazy_face:

2 Likes

Disse gutta (og resten?) er grådige, så neppe ferdig enda med sitt stunt. Men en liten gnist nå kan antenne kraftig. Det positive er at det skaper muligheter man ikke trodde var mulig i dagens situasjon. Men for meg virker det som ekstremsport å begynne nå med gambling :wink:

1 Like

Aksjen har ikke vært mer oversolgt siden oktober 2017, hvor alt var beksvart.

Historisk får aksjen voldsomme rekyler etter disse idiotstuntene. Strikken er strukket bra langt nå.

6 Likes