Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Lurte på hvorfor du kjøpte på 18,38, men ser jo jo hvorfor nå:
image

3 Likes

:wink:

2 Likes

Jeg svetter ikke over short eller fall. Noen av nordens mest proffe spillinvestorer betalte 20 kroner for 880k aksjer. Tror det sier noe. Gjør ikke du?

19 Likes

Enig

1 Like

Jeg er helt enig, hvis et styremedlem kjøper aksjer for 3 millioner kroner til 20 kr aksjen, så er det aksjen jeg er minst nervøs for. Hvor ofte ser man innsidekjøp av den størrelsen? :slight_smile:

17 Likes

Er rimelig sikker på at de som har kjøpt på 19 nå, får en fin gevinst innen 2 og en halv måned.

Men det kan vel og hende at man får kjøpt på 18 og sågar 17 i mange uker enda… når den ikke har “gått” på tidenes resultat og store innsidekjøp.

1 Like

Tror du har helt rett. Jeg bruker disse nivåene til å jhandle mer. sitte i ro og vente på nyttår!

3 Likes

Sitter i ro å mak jeg også, stresser ikke men handler selvfølgelig litt på salg av og til…jeg er long i denne aksjen og er i god plus allerede…

1 Like

Kjøpt jevnt i det siste å fått et fint snitt på 18.70 ish. Å det er litt sånn at jeg håper på en tur til ned på 17 tallet for å et vennligere snitt :blush:

1 Like

Jeg er ikke sikker på om vi ser 17 tallet mer, men alt på nivå 18-20 mener jeg er en god inngang i denne aksjen. Jeg selv har gitt Aksjen 2 år til og da vil jeg mangedoblet min innsats, det sier iallefall magefølelsen min :smiley:

4 Likes

Vi får se hvordan det går de neste 3 ukene. Nytter ikke med vitenskapelige analyser i denne aksjen. Kun optimistisk pessimisme :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Er det da rart kursen går i store bølger og momentet uteblir.

Alle med et snev av innsikt Funcom sitter i ro, eller øker.

Alle med et snev av engasjement for selskapets turn-around og aksjehelse generelt synes det er trist at papiret fortsatt er gissel for kurstegning. Det vi ser nå, etter de heftige innsidekjøpene på 20, er et ettertrykkelig bevis for dette.

Jada, Funcom kommer, og det “blir vel bra til nyttår”. Det blir en vel passiv holdning for meg - la oss om ikke annet sette hale på den rosa elefanten i hjørnet. Det er aldri sunt med for mye kognitiv dissonans.

Sist jeg sjekket er det lenger opp til 30 kroner aksjen fra 17, enn det er fra 23. Kaktus burde vært sendt i posten enkelte.

Edit og inb4: “Herp derp det er lenge til triggere og tradere selger seg ut”. Nei, det er ikke dette man ser på dager som i går. Slutt.

7 Likes

Innsidekjøpseffekten er sterkest i måned to og tre. Det gjelder Oslo Børs. I Sverige er det den første måneden som gir sterkest effekt.

Sammenfaller bra med myz!

Kilde®?

Må du ha det også

17 Likes

Dagsvolum: 246 392 tradet frem og tilbake
Innsidere, fond og storeier kjøpte nettopp 880 000 aksjer i ett jafs.

Om det blir omsatt så lite aksjer på ca 18.50 betyr nada.

Se 1-2 mnd frem. Fader @Paddy80, den statistikken der fikk ikke nordmenn frem i noe godt lys. At svenskene er kjappere i oppfattelsen enn oss er jo litt av en wake-up-call!

(rettet)

4 Likes

Mulig jeg har misset noe her, men var det 8,8M aksjer? For jeg leser 880 000 aksjer i børsmelding.

2 Likes

Nei du har helt rett. Er så vant med gamle tall. Retter det.

Hehe fort gjort, ble nesten enda mer giret her :joy: