Iøyenfallende robotdrevet nedsalg, sett det før. Tviler på at short er dekket helt inn.
Ser ikke ut til at markedet er villig til å prise Funcom til 20kr pluss enda? Da får vi vente på nyheter og trailer eller dekning? @h3nk1, pushe pareto?
Trodde ikke denne skulle ned på 18 og muligens 17 igjen, men er jo lang tid til MYZ da.
Fikk et lite " går toget nå" øyeblikk, med Innsidekjøpa i forige uke, men ser ikke ut som det hadde noe effekt.
Qec’en går godt om dagene så avventer Fun litt til.
Det var et robotdrevet “oppsalg” tidligere i dag, så går tydeligvis begge veier. …
Vær varsom med å blande sammen «markedet» med dagens algonedsalg. Det er jo bare å ta en liten kikk på handel, volumene og ordrebok.
Mer riktig blir: Det er ikke tilstrekkelig kjøpsinteresse til å stå imot den eller de aktørene som styrer kursen i aksjen.
Sier jo sitt når en rekke primærinnsidere handler tungt på 20 for få dager siden. Min slik er ståva.
Ja? Og det er noe dritt begge veier.
Hvem bryr seg om at kursen pumpes opp, når det alltid kommer en dump i etterkant?
Dette er jo kanskje den viktigste årsaken til å volumet har tørket helt inn. Folk og potensielt sett nye investorer gidder ikke være eksponert for dritten.
Noe som i sin tur gjør livet enklere for den eller de som kjører kursen opp og ned innen ranges de selv bestemmer.
Trengs flere fond og langsiktige penger. Analysedekning ville også hjulpet. Men norske meglerhus insisterer på at Funcom ikke eksisterer.
Eneste håp er Pareto Sverige, og de har blitt mast tilstrekkelig på nå.
Dumpes vel snart ned under 18 igjen. Tulleaksje
Hvem vet, komikveld i ordreboken.
Skal se det dukker opp noen i SSR i dag eller i morgen. Dette er for påfallende.
“Kjøpsinteressen” er vel strengt tatt ikke helt frikoblet fra hva “markedet mener”?
Nei, og det står det heller ikke.
Poenget mitt burde være ganske klart: Det er ikke vanlige tradere i flokk som selger ned aksjen, eller aksjonærer som er «skuffet» over status eller innsidekjøp på 20.
Det er en aktør som utnytter lavt volum og brente barn som skyr ilden til å tegne kurs.
Dersom man tenker kursen på dager som i dag skyldes «markedet», så har man bare rett i den forstand at det ikke er tilstrekkelig kjøpsinteresse til å demme opp for kapitalkraften til ovennevnte.
Mange lar seg jo lure gang på gang, når de blander sammen kursutvikling og selskapets fundamentale situasjon. Det er jo mye av grunnen til at noen fortsatt tjener penger på å voldta papiret.
Fun går nok opp igjen. Det går jo også an å utnytte slike dager;-)
Selvfølgelig
Enig i at en kan lure på hvorfor salgspresset liksom ALDRI slutter… når alt det fundamentale ser knallbra ut!?
Det finnes mange idioter i verden, men at de alle sitter å selger Funcom aksjer er jammen litt av et sammentreff
som sagt, det går an å utnytte sånne dager. mitt siste salg i dag var på 19,30. mitt siste kjøp så langt var på 18,38;-) Sitter igjen med full beholdning.
Det er da veldig så flink du er da…synsk eller
bare flaks akkurat i dag;-) Men når det er sagt så trader jeg ofte med en liten del av de posisjonene jeg sitter i. Kall det kurspleie eller hva du vil, men det funker som regel for meg.
Ja, det hender at en har litt flaks iblant:clap:, trenger det,litt for sjelden
for min del men skal ikke klage…
Å selge på 19,3x i dag var neppe flaks, snudde på 19,33 for tredje gang i dag. Å selge en liten posisjon i tilfelle det var brudd ned var nok ganske lurt.
Takk, ja man følger jo visse mønstre og noen ganger klaffer det;-)