Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

På samme måte som det er gjort i Xcom :slight_smile:

1 Like

Dagbladet Spill med reklame for testing av Conan exiles på youtube nå

edit: var for denne fra 28.08

Den kjenner jeg rett og slett ikke til - men alright, da finnes det også :wink:

Uansett: co-op i MYZ ville vært king-kong. Og om ikke de slipper det med launch, så kan det alltid bygges inn senere ved bra salg etc.

Edit - hype avlyst:

nohype

E24:

4 Likes

På tross av at jeg har både Xcom 1 og 2 var jeg ikke klar over at de hadde multiplayer. Jeg har nå lest meg opp på hvordan dette fungerer, og det ser ut som man har en sum poeng som man bruker til å kjøpe styrker, litt sånn som Warhammer tabletop fungerer.
Det jeg og leser er at veldig få spiller det…
Som Henki sier, så kan kanskje coop være noe, men det slår meg ikke som et typisk coop spill heller.

Jeg visste faktisk ikke om multiplayer i xcom heller når jeg spilte det. Er liksom ikke det som er fokuset der. Tror det absolutt viktigste for MYZ er god singleplayer, så tenker de har fokusert 100% på den. :slight_smile:

4 Likes

Rt 19.22 kan gå fint i slutten denne :slight_smile:

1 Like

Rt 19.31 --> :slight_smile:

Får du rett??? Nærmer seg skritt for skritt :slight_smile:

Edit: Sluttet på 19.33. Fin retning :slight_smile:

2 Likes

Endte på dagens høyeste. Er bra tegn :slight_smile:

1 Like

Handelen i dag er veldig tydelig preget av brannsalg, antakelig er shorten langt fra dekt inn allerede.
Selg 1000, håp at 2000 dukker opp på ask osv.
Forgår hele veien gjennom hele dagen, merkelig nok får man inn litt volum.
Hadde vært vanskelig å ikke sende kursen rett opp uten.

Blir noen artige utslag da, spesielt i auksjon :wink:

20180914_163014

2 Likes

image

Snart kommer de gamle aksjonærene rekende:

image

4 Likes

Det som er veldig bra nå fra ett psykologisk perspektiv er at kursen bare er på 19.33 og folk vet det ble kjøpt på 20 tallet, litt økt fokus og salg av CE samt melding eller 2 blir da en farlig cocktail frem mot myz lansering. Håper på økning på 3-4 kroner fra nå fram mot lansering av myz, så får vi se hvor bra det selger og om kursen kan gå videre fundamentalt

image

1 Like

Vi rekommendera således köp, uppsidan även vid konservativ försäljning på Mutant anser vi hög.

23 Likes

Dette er vel postet på et forum tilsvarende tekinvestor og ikke en analytiker, så greit å ta beregningene med en klype salt. Er noe som skurrer med beregningene, men er nok i nærheten av ballen. :slight_smile:

7 Likes

Ser ganska vettigt ut tycker jag! De inkluderar full kostnad för IP, vilket blir lite märkligt… Funcom får ju tillbaka delar genom HS.

I övrigt en fin analys av status just nu😊

Funcom betaler for Conan IP-en og Unreal-engine IP-en. Vanlig på den første er 5-15%, jeg gjetter på 10% også må man dele på 2 siden de betaler halvparten til seg selv. Så 5%. Unreal har vanligvis 5%, men gjetter 3% siden Funcom har gjort den deal hvor de betaler mer up front. Så totalt 8%. Beregningen er gjort med 10%, som like gjerne kan være korrekt. Det blir litt gjetting. :wink:

3 Likes

Ok! Jag trodde inte detta var hänsyntaget (i och med att jag inte hittade nån kommentar. Men då hade jag fel :+1:t2:

1 Like