Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Fordi Spot og forward kontraktene i det nordiske/europeiske kraftmarkedet falt med 10% den mandagen.
Forøvrig mot det alle trodde.

In a somehow rare move in the recent development the Nordic power market defied the bullish rally in neighbouring fuels, emissions and
power amrkets and experienced a massive slide long the whole price curve yesterday. Here forecasts showing above normal precipitation
during the next two weeks delivered the according impulse for a correction downwards. The fron month contract shed as much as 4,70
EUR/MWh to close at 50,40 EUR/MWh. Similarly the Q4-contract settled 4,36 EUR/MWh lower at 51,59 EUR/MWh. With losses of 2,93 EUR/
MWh the front year ended the day at 41,32 EUR/MWh. The overall move seems exaggerated though, so today we are facing a countermove

I know, kjøpte funcom i februar 2017

3 Likes

Var nog ett skämt :P… Ja men gamin seminar hålls i stockholm och olja event i oslo :)… Gaming event i stockholm är oftast fullsatt

1 Like

Bra du ikke kjøpte BULLX2 da :wink:

Hehe ja, hadde Baggern som rådgiver da, så kunne fort falt i den blemmen. Heldigivis holdt det med det vanlige papiret. :slight_smile:

1 Like

Men nedsiden er uansett aldri mer enn 100 % når man driver med vanlig kjøp og salg.

Begynner man med derivater og gearing og fandens oldemor derimot…

3 Likes

Bye bye short: https://ssr.finanstilsynet.no

25 Likes

Vill sluttspurt?

Avslutter i hvert fall uka lett over 20! For det må da snart gå tomt for idioter som selger under?!?

:wink:

9 Likes

Nedsiden er vel strengt tatt begrenset til 100% uansett?

Men med gearing kan det gå ekstremt raskt.

Niks. Det er grunnen til at han er konk og skylder penger attpåtil.

Nedsiden er i teorien uendelig når du driver med gearing, derivater og futures.

2 Likes

Extraordinary General Meeting of Shareholders

The Extraordinary General Meeting of Shareholders of Funcom N.V. was held today
on 14 September 2018.

The meeting adopted all of the proposals requiring a vote. The minutes will be
available on Funcom’s website.

As of today, Mrs. Susana Meza Graham is a new supervisory director of Funcom
N.V.

Funcom N.V.
Badhoevedorp, The Netherlands
14 September 2018

This information is subject to the disclosure requirements acc. to §5-12 of vphl
(Norwegian Securities Trading Act).

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=459444

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180914.OBI.20180914S24

1 Like

image

14 Likes

Mange jobber ledige hos Fun. Håper de får fylt opp med dyktige folk.

Bare uker før en mulig hypebølge starter for MYZ og evt avsløringer for Petroglyph spillet… Forstå det den som kan. :face_with_raised_eyebrow:

Funcom har vel også drøye USD 25 mill i cash å investere i nye publishing avtaler også som kan bli annonsert når som helst.

5 Likes

Nytt styremedlem i Funcom :wink:

Chief Operating Officer i Paradox Interaktive og kjøpte vel også aksjer for 3 millioner her om dagen :+1:

4 Likes

Om man tar utgangspunkt i at Myz var mer eller mindre ferdig for en tid tilbake, har de da bare polert det videre, lagt til mer eller implementert multiplayer? For meg virker alle scenarioer like aktuelle, og mtp den hype og velkomst spillet har fått så kanskje de har skjønt at å implementere multiplayer nå vil gi vesentlig mer salg!? Spennende å se hva vi får av info her

4 Likes

I tillegg stemmer jeg for at den lille sperren som er lagt på 19.08 nå straks blir spist og at vi ender dagen på ca 19.47 :+1:

1 Like

Ser ut som Funcom er ivrige på rekrutering for tiden, som er ett godt tegn.

Det er til og med mulig å ta betalt utdanning hos Funcom ser det ut som:
https://www.westerdals.no/artikkel/haper-pa-industribachelor/

Kanskje noe for @lassar hvis kaffebutikken ikke blir god butikk?

2 Likes

Personlig er jeg veldig fan at turn-based strategi spill, og jeg håper virkelig ikke de har brukt tid på multiplayer. Jeg tror det er et ekstremt mindretall av de som som spiller slike spill som foretrekker pvp, men dette baserer jeg riktignok på egen erfaring.
Selv har jeg vel kun spilt Heroes of Might & Magic 3 multiplayer.

5 Likes

Er nok co-op og ikke PvP det er snakk om her :wink: Ser ikke helt hvordan de skulle bygget inn PvP, og co-op i et slikt strategispill måtte jo vært gull.

For øvrig, og av ren interesse - hvem eller hva er det Bagger fabler om her:

Det er en annen gutt som er short med mange mill aksjer fordelt over mange konti.

Legger naturligvis til grunn at det er pølsevev, men undret litt på om det er noe historisk jeg ikke kjenner til…