Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Nå får vi jo se hva regnskapet viser når den tid kommer men det er vel lang fra sikkert at kassen kommer til å vise det. Har du et regnestykke som støtter påstanden, eller er det bare en antagelse om at cach ved Q3 blir minimum likt total current assets ved Q2?

Klar over trades receivable som økte fra 986k$ til 7530k$ men Other short term liabilities økte også fra 1984k$ til 5 795k$. Det kan jo potensielt/sannsynligvis oppheve deler av økningen som trades receivable vil gi.
Og selv om man har hatt en del inntekter i Q3 også så er det vel ikke gitt at de overstiger utgiftene (når man inkluderer ballanseførte som jo påvirker cashflow like mye som utgiftsførte).

Hva mener dere andre som følger regnskapet til Funcom nøye om denne påstanden da?

4 Likes

Vi tenker ganske likt, men jeg tror de blir cash flow positive pga Japan-releasen. :slightly_smiling_face:

1 Like

Ikke minst kommer sikkert forskuddet inn i regnskapet

Slitsom aksje ass

1 Like

Sant, men også kjøpsmulighet!:grin::gift:

1 Like

Det har jo faen ikke vært annet enn kjøpsmuligheter her på lang tid. Ikke alle som alltid bare kan kjøpe :astonished:

2 Likes

33k til meg i dag🙂

1 Like

Forhåpentligvis sant at det er kjøpsmulighet da😂 Har ikke handlet på lenge, satte inn litt midler denne uka. Fint nytt innskudd på 18,3. Ofc mulig den går noe ned på veldig kort sikt, men bra inngang på noe lengre sikt

1 Like

Sånn er det når kursen “jobbes med” slik den gjør, og det ikke er nok kjøpsinteresse.

Tok noen flere på 18,25. Vi får se om det ikke snart snur opp igjen;-)

1 Like

Solgte en hel del på 18.45, iblandt så må man gi seg desverre. Har 30k igjen som blir, men som flere nevner, er jaggu ikke lett å «kjøpe» hele tia.

11 Likes

Funcom skal jeg love deg er kommet for å bli.

2 Likes

Ser ut som det blir ned på 17 igjen… Ser svakt ut nå… Kjøpte litt for tidlig.:slightly_smiling_face:

Fryktelig tynn ordrebok så hvis noen bestemmer seg for å “leke” litt med kursen så er det vel fare for at de kan få til det. Men har ikke virket som det er så mange som er villige til å selge på dette nivået nå de siste handledagene. Kjøperne er forsåvidt litt fraværende de også.
Men man vet jo aldri hvor Funcom hopper. :slight_smile:

Normalt faller kursen ved lav omsetning. Faller litt nå også, men tror vi får trailer for petroglyph spillet snart

2 Likes

Det er nok mange som ligger med skjulte ordrer, dersom kursen går nedover er det nok kjøpere skal du se…

tok litt mer på 18,16. Vi får se;-)

Det hadde vært digg om de faktisk drev PR hype for 2 spill omgangen, men jeg frykter at de venter til en messe tidlig 2019 før de slipper noe for det spillet.

De drev PR hype for Mutant Year Zero og Conan Exiles samtidig, så ser ikke hvorfor de skulle la være denne gangen. :slight_smile:

2 Likes