Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

En pokkers suksess til nå, så kan vel ikke kursen herjes så veldig mye med lenger vel?

1 Like

Jo d kan den lett :expressionless:

Klart den kan, men en analyse tror jeg kan stabilisere noe mer, dvs analyse fra ett annerkjent firma

Kan vel forvente utbytte også da snart :slight_smile: ?!?

Det var en sykt deilig melding å få på en fredag! :champagne::clinking_glasses:

Helt gjeldfritt selskap med kassa full av dollar.

Ikke feil det!

Den var jo helt verdiløs i mitt syn da. Hva var fantastisk med den ?

1 Like

Det symbolske er viktigere enn du tror, blir som upult, ingenting å si rent fysisk, men føles rent og ubesudlet…

3 Likes

Her er vell historien litt mere hore som ikke selger lenger :wink:.
Men men .

Tja, jeg synes det er digg at Funcom er gjeldfritt, selv om det ikke har noen videre praktisk betydning for den daglige driften.
Fra nær konkurs mai -16, #Black Thursday, til gjeldfri med solide inntekter september -18.
For meg er det en symbolsk merkedag.

10 Likes

En annen ting er at selskaper som er gjeldsfrie verderes med høyere multipler enn de med, naturlig nok. Kan ha noe å si når selskapet skal analyseres av Pareto snart :slightly_smiling_face:

Selvsagt ingen ulempe å være gjeldfri men når det gjelder verdisetting av feks. Pareto så hadde nok de uansett regnet gjelden som konvertert til aksjer i en verdisettelse nå. Det måtte jo komme før nyttår uansett.

Men fint å få denne gjelden/konverteringen ut av verden da det alltid er en sjanse for at noen lager en negativ vri når den skjer. Hegnar eller DN i rett modus kunne vel fort ha skrevet artikkel med overskriftenn “Funcom betaler ned 400k i gjeld med aksjer til 1,8 mill”

Alt som kan lage støy er fint å få unna og “Gjeldfri” har jo en fin klang.

4 Likes

Høyner med forslaget, “Aksjonærene utvannes igjen i tulleselskap.”

3 Likes

Kombinert med…»Hovedaksjonær kaster kortene»…:crazy_face:

2 Likes

Dette er nok Funcoms nye prosjekt, nå som de er gjeldfrie og har en del penger som ligger og slenger.

3 Likes

Jeg har fremdeles ikke kjøpt meg inn igjen. Er låst i noe annet for tiden

Begynner du å få funcom-abstinenser nå?

Konkurrenten til StarVR?

1 Like

Yess! :smiley:

Fredrik malmberg twett

11 Likes