En pokkers suksess til nå, så kan vel ikke kursen herjes så veldig mye med lenger vel?
Jo d kan den lett
Klart den kan, men en analyse tror jeg kan stabilisere noe mer, dvs analyse fra ett annerkjent firma
Kan vel forvente utbytte også da snart ?!?
Det var en sykt deilig melding å få på en fredag!
Helt gjeldfritt selskap med kassa full av dollar.
Ikke feil det!
Den var jo helt verdiløs i mitt syn da. Hva var fantastisk med den ?
Det symbolske er viktigere enn du tror, blir som upult, ingenting å si rent fysisk, men føles rent og ubesudlet…
Her er vell historien litt mere hore som ikke selger lenger .
Men men .
Tja, jeg synes det er digg at Funcom er gjeldfritt, selv om det ikke har noen videre praktisk betydning for den daglige driften.
Fra nær konkurs mai -16, #Black Thursday, til gjeldfri med solide inntekter september -18.
For meg er det en symbolsk merkedag.
En annen ting er at selskaper som er gjeldsfrie verderes med høyere multipler enn de med, naturlig nok. Kan ha noe å si når selskapet skal analyseres av Pareto snart
Selvsagt ingen ulempe å være gjeldfri men når det gjelder verdisetting av feks. Pareto så hadde nok de uansett regnet gjelden som konvertert til aksjer i en verdisettelse nå. Det måtte jo komme før nyttår uansett.
Men fint å få denne gjelden/konverteringen ut av verden da det alltid er en sjanse for at noen lager en negativ vri når den skjer. Hegnar eller DN i rett modus kunne vel fort ha skrevet artikkel med overskriftenn “Funcom betaler ned 400k i gjeld med aksjer til 1,8 mill”
Alt som kan lage støy er fint å få unna og “Gjeldfri” har jo en fin klang.
Høyner med forslaget, “Aksjonærene utvannes igjen i tulleselskap.”
Kombinert med…»Hovedaksjonær kaster kortene»…
Dette er nok Funcoms nye prosjekt, nå som de er gjeldfrie og har en del penger som ligger og slenger.
Jeg har fremdeles ikke kjøpt meg inn igjen. Er låst i noe annet for tiden
Begynner du å få funcom-abstinenser nå?
Konkurrenten til StarVR?
Yess!