Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Funcom aksjen er ikke noe annerledes en andre aksjer selv om du tror det. Markedet bestemmer verdien av et selskap sånn er det bare.

Har du fulgt aksjen lenge?

Jeg sier ikke at den er annerledes per se, jeg sier at den er- og har vært utover normalt utsatt for handel som har medført lavere og lavere volumer. Fordi «alle» vet at kursbevegelsene er midlertidig pump-dump.

Vi vet hvem, hvordan og hvorfor. Det er en enkel observasjon.

Heldigvis vil dette bedre seg etter hvert som turn-arounden blir bedre kjent, flere fond kjøper seg inn og det opprettes analysedekning.

Og dét var hele poenget med innlegget du svarte på.

7 Likes

Har kjøpt og solgt funcom i snart 10år. Mange aksjer med lavt volum det enkelte «leker» seg med kursen. Du er en langsiktig investor med klokketroa på Fun ikke irriter deg over intradags bevegelser da blir du syk av å være i funcom😉 børsen er oljesmurt de siste ukene det kan være en grunn til at Fun holdes tilbake. Jeg skal inn i Fun snart, skal bare trade litt andre plasser først.

3 Likes

Vi er egentlig enige.

Men siden jeg er i aksjen, er jeg hakket mer utålmodig enn deg hva gjelder at aksjen ikke lenger utelukkende skal være huskestue for kortsiktige spekulanter :wink:

5 Likes

Bare så det er sagt så blir jeg veldig glad over at funcom endelig har fått hodet over vannet å kan se fremover.

1 Like

Gjør en kule i Funcom kom på tv:

7 Likes
2 Likes

Når det gjelder sammenligningen med EA så blir det veldig spennende om 50 dager. Da er man på tidspunktet da Frozen North ble utgitt. Uken Frozen North ble utgitt hadde CE 861 004 spilte timer på Steam. Siste uke akkurat nå ligger på 761 348. Har vært nedgang i 53 av de siste 54 dagene når man sammenligner med samme dag uken før nå så bra de kommer med en oppdatering snart.
Blir veldig spennende å se om en oppdatering, forhåpentligvis i kombinasjon med et salgsstunt, kan dra tallene opp en del igjen.

1 Like

24 Likes

Hvem er egentlig idiotene. De som selger eller de som blir med ned 20-30 % hver eneste gang?

Bra at du klarer å holde motet oppe, men det er vi som er idiotene.

3 Likes

Fordi vi fyller på når kursen går nedover?

Kjøpte du på 23,50? :thinking:

Vil ikke si noen er “idiot” før de selger på disse nivåene. Aksjekursen tegnes vilkårlig enn så lenge. Har man mer enn 1 måned+ perspektiv spiller disse 10 prosentene pluss/minus ingen rolle.

Når det er sagt er jeg minst like forbannet som deg på at stigningen på død og liv skulle begynne på 17, og ikke 20. Hvorfor dette skjedde må nesten den som sørget for dette svare på.

Etter hver eneste kvartalsrapport og positive nyhet så stuper kursen med 10-20-30%. Det skjer hver eneste gang det. Hver eneste gang.

Så det er ikke dem som har solgt som er idioter, det er oss som sitter igjen og vet at det kommer men gjør ingenting.

Skjønner sinnet. Jeg lever nå en gang godt med å ikke være en del av problemet i denne aksjen - det er det flere som gjør også. Gud vet hvor ille det hadde vært hvis ikke noen satt stille i båten.

At noen kuker til turn-arounden - hvis man referer til aksjekursen - til selskapet i tid og utide er til å bli forbannet over, men sånn er det nå enn så lenge.

Får jeg med flere rett i våre frempek vil vi fortsatt gjøre våre 100 % ila. 2019. Det er ikke altfor mange aksjer som har samme oppside og R/R.

1 Like

Det er de samme folka som tjener pengene sine på denne tradingen som kommer til å presse kursen hardt når de har solgt og kursen fortsetter oppover. :stuck_out_tongue:

De som taper pengene er jo de som kjøper på 19 og selger på 17.

3 Likes

Absolutt, for at noen skal tjene så må noen tape.

Men jeg irriterer meg grønn over at det skjer hver eneste gang. Er bare frustrert, mest på meg selv. Bare ignorer meg.

1 Like

Rui & Funcom har flertalet gånger påpekat viktigheten av långsiktiga investorer. Det har de fått in de sista åren med bla Robur, Fredrik M m.fl. Men jag vet att de inte är nöjda ännu och kommer göra fler grepp för att locka mer ”seriösa” (långsiktiga) investorer.

På sikt tror jag inte man kan räkna med att kursen uppför sig som den gjort tidigare, jag vågar istället vara så dristig och säga att vi ser de sista resterna av det nu. Men för all del, kan också vara att jag har fel och att Funcom 1.0 - kurserna ligger som en skugga över företaget i all framtid. En spännande resa blir det i alla fall :wink: :+1:t2:

3 Likes

Jeg gikk inn første gang på 0.9. Så ut med alt på 4.20 da hadde jeg 400% fortjeneste.
Så inn igjen på 3.20 med alt, for det måtte jo være bunnen etter å vært i nesten 6kr.
Satt ett år med ned så ut med 1/5 del på 23.3(måtte kjøpe meg ett par flipperspill). SL trigget på 21.3( men trodde egentlig ikke det ville skje). Inn igjen på 20(trodde under 20 var en saga blott). Og nå sitter jeg her inne igjen og venter.
Jo, føler meg litt som idioten ja.
Men bare litt, for det er fortsatt med pengene fra inngang 0.9 så gråter ikke.

7 Likes

Vi må få en dekning av selskapet, og at ingen har tatt opp den ballen enda synes jeg er trist. Jeg tror det ville stabilisert ytterligere, og kanskje fått inn noen flere store aktører som er mer seriøse enn noen av de vi har nå. En annen ting, det er så mye meninger om TA på forumet her og jeg tror det er en bidragsyter til at spesielt aksjer som Funcom, som har så høy interesse men ikke alltid høy omsetning blir offer for at mange skal prøve å tjene penger på øretrilling. I tillegg sitter det rasshøl med aksjer for mange millioner og sier at dette er GULL på forum og så banker de ut volum i puljer som gruser kursen helt til tider, det er 100% ulovlig og manipulering av aksjekurs, men det er ingen som bryr seg eller tror det hjelper å klage de inn til stockwatch, så da fortsetter de å spore penger fra småsparer og mer urutinerte folk til seg selv med samme taktikk. (edit: ikke rettet spesifikt til deg @christian :wink: )

2 Likes

Det er jo veldig vanskelig å komme med noen estimater på hva Funcom kommer til å dra inn de neste årene med så mange prosjekter i lufta, så lite historikk og så lite finansiell informasjon fra Funcom på prosjektene.

Er det noen som har prøvd å gjort noe estimeringer på de forskjellige prosjektene og hvor mye Funcom har investert? Tenker at det burde jo gå an å se på Intangible assets og endringer til denne for å se hvor mye Funcom har investert. Så kan man se på inntektene de fikk fra investeringene de gjorde i f.eks. 2017 vs utgiftene de hadde til investering i 2016? :stuck_out_tongue:

2 Likes