Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Det overraskende for meg er at de blir tiltalt, ikke at noen manipulerer.

3 Likes

Om man leser lovverket er det ikke særlig overraskende. Les om verdipapirer der :sunglasses:

2 Likes

Hva loven sier er en ting, hva påtalemyndigheten gjør er en helt annen. Tror mange har sluppet unna med slike sprell. Positivt at i alle fall noen blir tatt.

2 Likes

Svenskene har ihvertfall ørlite grann kontroll virker det som. På Oslo Børs er det vill vest.

Her er også en svensk sak.

– Når en investor gjør dette fra samme konto, er det forholdsvis lett å oppdage det, sier Aase.

Jeg anbefaler at flere aksjonærer sender melding til Stockwatch.

De bør i det minste løfte ræva littegrann og undersøke dette, sett opp mot tilsvarende handelsmønstre som har gjentatt seg HVER ENESTE GANG.

3 Likes

Derfor ble svensken dømt

• Den svenske investoren dømmes etter Marknadsmissbrukslagen § 8.
  • Loven forbyr verdipapirhandel som utgjør utilbørlig påvirkning av markedsprisen eller på annen måte villeder kjøpere og selgere.
  • Typisk vil handler defineres som manipulasjon dersom den ikke er motivert av gjeldende markedspris eller tilgjengelig informasjon, men ut ifra et ønske om å påvirke markedsprisen.

Varför bry sig vad som händer nu med kursen om fond och Funcom’s nära köper aktier… det är bara köp möjlighet för dom som har pengar och vill öka sitt innehav. :wink:

2 Likes

Hvem tror dere har løftet kursen på 3 dager fra 17.3x til 18.6?
Trolig samme mannen som nå solgte fordi han trengte pengene et annet sted.
Det som er helt sikker er at om han ga beskjed på forhånd om at, «OBS! nå skal jeg ut.»
Da hadde det vært større grunner til at Stocktalk sjekket opp saken.

Det er helt normalt at kursen stiger når det kommer melding om innsidekjøp til OVER markedspris. Det er normal markedsmekanisme.

Det som derimot ikke er normalt er at kursen plutselig stupdykker et par dager etterpå, med et handelsmønster som ikke ligner noe som helst.

3 Likes

Det er jo det samme handlemønsteret som har vært i Funcom siden jeg startet å spekulere i det sommeren 2016.
-Pump uten nyheter blir nesten alltid etterfulgt av dump.(2-4 dager opp så ned)
-Det pumpes og dumpes på Q tall.

• Det pumpe mot lanseringer. Kraftig nedsalg og en siste pump.

Skjer jo gang på gang.

Dette er jo handlemønsteret i Funcom.

Inte sagt att det kommer att hända alltid…

Ja, aksjen har vært manipulert med veldig lenge. And your point?

1 Like

Det indirekte poenget er at mange er tilfreds med status quo.

Legger man til grunn at alle bevegelser opp er en iscenesatt pump-dump, tjener du penger 9 av 10 ganger i Funcom.

Det spiller ingen, niks, nada rolle hva slags nyheter som kom forut for kursbevegelsen. Det kan være tidenes beste Q-rapport, eller store innsidekjøp 15 % over markedspris.

Vedkommende har jo selv beskrevet metoden:

Aldri om X hadde klart å samle Y mill aksjer under kurs Z om X ikke hadde stoppet alle rally tendenser rått og brutalt, før X var fornøyd. Når ingen andre større aksjonærer har gitt X motstand så har X hatt enkelt spill i å plukke aksjer…

Inntil noen andre kapitalsterke aktører avslutter sirkuset, så vil handelsmønsteret i Funcom bestå.

Og ja, det ovenstående er et direkte sitat. Ta lærdom (som vår venn på HO sier).

2 Likes

Ergo så får journalistene rett når de skriver «tulleaksje». ingenting er normalt med aksjen og lar det seg snu? Thats the question

Takk for aksjene @Cirmes :heart_eyes:; og lykke til med NAS og NYH :sweat:

4 Likes

hva ble close på i dag da?

Bare hyggelig, ingenting ville gledet meg mer enn at det før børsåpning i morgen kom bud på FUN til kurser langt over dette. Resten av min portefølje ville vært veldig fornøyd med det selv om dagens salg da i ettertid ville sett rimelig idiotisk ut :slight_smile: Ha en fin ettermiddag

4 Likes

Hyggelig at du skriver “at ingenting ville gledet deg mer” når du vet at det ikke finnes en eneste mulighet for at det kommer til å skje.

Jeg synes kursutviklingen i dag fremstod som rimelig idiotisk uansett jeg. Det var akkurat som om noen gikk inn for å tape mest mulig penger ved å presse kursen så langt ned som mulig. Merkelig.

1 Like