Historikken lagt til grunn så stuper kursen i morgen nå når Cirmes har postet to ganger på en dag. Men selger jeg for det? Nei. Jeg selger når jeg har god gevinst. Noe bud i morgen kommer nok ikke. Men kanskje en gang de neste to årene. Jeg er lett villig til å sitte stille i to år om jeg må. Andre aksjer får kjøpes for nye penger eventuelt Er jeg sur fordi andre trader? Nei, aldri. Ting har aldri sett lysere ut for Funcom bare husk på det.
Av og til har eg lyst å hoppe gjennom skjermen og gi deg en high five, kompis
Dette postet jeg på insiderforumet her om dagen:
Verdipapirhandellovens forarbeider definerer markedsmanipulering som «enhver aktivitet rettet mot et verdipapirmarked i den hensikt å påvirke prisen på verdipapiret». Selve loven inneholder ingen definisjon av hva som regnes som ulovlig kursmanipulering. Men loven angir typisk uredelige forhold som kan ligge til grunn for kurspåvirkning. Som et eksempel på uredelig påvirkning nevner loven spredning av uriktige eller villedende opplysninger med det formål å (1) få noen til å tegne, kjøpe eller selge finansielle instrumenter eller rettigheter til finansielle instrumenter, eller å avstå fra dette, (2) påvirke tegningskurs, eller (3) påvirke bytteforholdet ved sammenslåing eller deling av selskapet. Også andre forhold kan innebære en uredelig påvirkning av kursene.
Som typetilfeller av kursmanipulering nevner lovforarbeidene fiktive transaksjoner for å gi inntrykk av likviditet i verdipapiret, for dermed å påvirke kursen («wash sale», «matched order»), koordinert kjøp eller salg for å påvirke kursen («pool»), bedrageri og rettsstridig atferd, for eksempel spredning av villedende og uriktige opplysninger («market rigging»), samt etablering av kontroll med tilbudet av verdipapirer («corner»).
https://www.magma.no/straffbar-kursmanipulering-med-aksjer-mv
Noen spesiell grunn til at du kommer med antydninger eller håp om oppkjøp til langt over dagens kurser, er det for å prøve å bevare en liten positiv tone rundt Funcom?
Og har du lyst å kommentere hva du mener om først å omtale /snakke opp kurs eller positive utsikter for så å dumpe ut masse aksjer i etterkant? Vil ikke det være å manipulerer massene, spesielt når du får så mye oppmerksomhet du får grunnet din størrelse i Funcom og tilsynelatende utnytter dette?
Det er lett å få slutt på all trading i FUNCOM på disse lave nivåer det er bare til å få ledelsen til å ta kontakt med gode finansielle miljøer med stor kontaktnett og ta kontakt med store banker og meglerhus for å fortelle sannheten om den snu operasjonen FUNCOM har gjort og få inn nye eiere/investorer.
Dessverre er det ikke tradere som er problemet i FUNCOM problemet er at ledelsen ikke klarer selge til nye kapitalmiljøer.
Sagt det før og det må gjentas ledelsen i Funcom har gjort og gjør en strålende jobb med byggingen av nye Funcom men de er ikke spesielt god til å takle et moderne finansmarked anno 2018.
Jeg har senest denne uken vært i kontakt med ledelsen med tips og 1 av de tipsene er at de skulle fått Jebsen til å selge 50% av aksjen sine til et godt navn i markedet i Norge. (ØSS hadde vært perfekt da hadde meglerhusene kommet strømmende med analyser for de ville posisjonert seg for corp oppdrag mm)
Da ville man fort sett at media i Norge hadde fokusert på den utrolig snu operasjonen og den gode økonomien i nye Funcom min spådom er at med rett navn/miljø så ville Jebsen fort sett at resten av aksjene hans hadde doblet seg i verdi
Robur er strålende og har gjort mye bra i Sverige nå trenger vi en tilsvarende aktør i Norge
Har de verdens beste bær og selge og ingen vet om det så brenner du inne med bærene sånn føler jeg litt at Funcom sin ledelse er nå. Finansmarkedet og aktørene må pleies på samme måte som spillerne og spillene må pleies.
ha en fin ettermiddag.
Hvis MYZ selger veldig bra skal kursen opp. Hvis MYZ selger dårlig skal kursen ned.
Posisjoner deg etter hva du selv tror.
Skal du posisjonere deg med en stor mengde aksjer så beveger det kursen. Kall det gjerne manipulasjon.
Jeg tror personlig at enten etter helårsrapport for 2018, eller lansering av petroglyph RTS spillet, forutsatt at enten det eller MYZ får grei suksess, så vil Funcom stabilisere seg mer høyere oppe. Men enn så lenge har selskapet kun ett spill som er en suksesshistorie å vise til etter at de la sin nye strategi, og de har enda ikke bevist at de vil lykkkes som publisher.
Om 8 måneder tror jeg derfor situasjonen ser annerledes ut.
Så det du sier er at om en annen større aktør kommer på banen så slutter du å dumpe ut aksjer etter du har sagt at alt er topp i papiret? Det er mange dager med økt omsetning i Funcom hvor man fint kan takke for seg med deler av sin beholdning av din størrelse uten å måtte kaste ut aksjer for flere hundre tusen i en smell?! Er det feil å anta at dette er deg? Hvis så er tilfellet ber jeg om ursäkt…
Det jeg sier at nye volum eiere i FUNCOM er sterkt ønskelig og jeg tipper det flyter et sted mellom 1,5 og 2 mill løse aksjer som noen er villig til å selge under kr 20. Så alle som ikke liker at vi som kjøper trading aksjer på 17 -18 selger på samme nivåer de for komme med gode løsninger på hvordan Funcom kan bli mer rett priset. Dessverre så sliter Funcom fremdeles med å tiltrekke seg nye eiere på dagens lave prising men forhåpentligvis tar det slutt i løpet rimelig kort tid
New shares issued following the conversion of convertible bonds
Reference is made to the stock notices published on 27 and 28 September 2018.
Today Funcom N.V. has issued a total of 1,189,331 new shares in its share
capital. The issued share capital of Funcom N.V. after the capital increase
pertaining to the bond conversions is EUR 15,386,028 divided into 76,930,140
shares.Funcom N.V.
Badhoevedorp, the Netherlands,
4 October 2018This information is subject to the disclosure requirements acc. to §5-12 vphl
(Norwegian Securities Trading Act)Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=460747
Nyheten er levert av OBI.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181004.OBI.20181004S91
Spettet kan du få billig av meg. Der er det om å gjøre å kjøpe samtidig for så å komme seg ut av papiret før han.
Man faen hør på det du sier da, mann. Du er en type med mye kroner ikke sant? men så lenge ikke det kommer en ny større eier så fortsetter du med haussing for så å pumpe ut store poster når hvermannsen begynner å øyne normale tendenser? Eller gjør du ikke det, det bare ser slik ut på aksjonærlister?
Nå har jeg ingen tro på at hva noen skriver og mener på diverse forum har noen som helst avgjørende betydning for hvor en aksje beveger seg. Det er bare 1 ting som betyr noe og det er hva selskapet leverer over tid og de siste 26 mnd har Funcom levert mer og bedre enn noen kunne forlange.
Jeg har aldri sagt noe annet her inne eller andre steder jeg ikke står 100% inne for forsatt. Jeg har ca samme antall aksjer jeg har hatt siden dagen Robur melding kom.
Noen dager litt over 1 mill aksjer noen ganger litt under men rundt 1 million aksjer ligger fast. Så da går spørsmålene tilbake til deg hva og hvor har jeg forfattet noe jeg ikke kan stå inne for på TI.
Jeg er minst like bull på fremtiden til FUNCOM i dag som i går kommer på egen kostnad til å reise til Sverige i November for å snakke Funcom med noen av Sveriges mest anerkjente gaming analytikere .
Så hva gjør du Paddy for å få frem verdiene i Funcom om jeg tør spørre ?
Ha en fin kveld
Hvis man prøver (hardt) på å finne noe håp i dagens handels- og aksjesituasjon:
Dette uendelige pump-dump mønsteret inspirerer nok Funcom-ledelsen til å tenke nytt og jobbe mer målrettet for å få et eierskap som bedre muliggjør en hensiktsmessig (og fortjent) reprising.
Fordi slik situasjonen i dag er en ulykke for alle involverte. Med noen veldig få unntak, da.
Kanskje gir det best mening å se på dette som en en form for gisselsituasjon.
Bidrar til diskusjon, spør Funcom om å oppklare diverse pr mail fra tid til annen, er med på å kjøpe aksjonærlister for å se hvem som herjer osv. Ikke stort!
Og en tur til Sverige har du råd til, og det er vel trolig 100% egennteresse, eller er du ute etter å frelse oss alle hadde vært topp i såfall
kjøpe litt mer fun i dag kanskje;-)
Gjelder å ha en klar strategi fra når du kjøper til når du selger. Alt i mellom får gå som det går.
Tjener penger på funcom, desember er rett rundt hjørnet.
Skal jaggu ikke mye til før de som prata om 16.80 får rett gitt… Trodde på en liten rebound i dag, men ser ut som den skal litt lenger ned først.
Vi får glede oss til Desember. Iløpet av 7/8 uker bør vi være over 20 igjen. Kunne vært 25!
Julegavene i år, som i fjor, blir sponset av de som ikke er inne enda🙂