Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Ingen vet hvordan kursen utvikler seg, men jeg tenker at kjøp under 18 vil lønne seg om vi ser noen uker/mnd frem. Jeg kjøper litt i hvert fall;-)

image

2 Likes

Etter at Kina la inn begrensing på spilling synes jeg stort sett alle spillaksjene jeg følger har gått sidelengs eller rett ned. Tilfeldig?

artikkel f.eks. her

3 Likes

For litt siden var jo holdningen her inne at alt under 20 er superbillig.

1 Like

Dette med å ha en klar strategi er noe man burde snakke mer om her inne. Jeg avviker fra mine egne mål hele tiden. Blir revet med, eller «grådig» og ender med å gjøre gode kjøp, men det hjelper jo ikke uten gode salg. Da jeg kjøpte mesteparten av det jeg sitter med nå, var folk flest ganske negative til Fun. Burde solgt når positiviteten herjet, og da faktisk også her inne. Men jeg lar meg som sagt rive med. Kjøp når andre roper selg, og selg når andre roper kjøp. Trodde imidlertid ikke det gjaldt her inne? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 Likes

Neppe, og i tillegg har EU begynt å slå ned på praksisen med loot boxes. Det har vært litt fritt fram de siste årene og kanskje er strikken blitt tøyd litt for langt. Mulig dette også kan ha litt ringvirkninger som påvirker hele bransjen.

https://nordic.businessinsider.com/loot-boxes-european-regulation-2018-9?r=US&IR=T

1 Like

Vet ikke om noen har sett denne videoen på YouTube. Den kom igår og har 28.000 views, og veldig positive tilbakemeldinger. Lover faktisk ganske bra!

Det har kommet videoer før med mange views, men dette er gameplay og ikke tomme drømmer. Har ikke sett så så mange views på så kort tid for gameplay tidligere.

5 Likes

Vi har fått med oss den ja. Aksjen gikk ned 5,42 % etter at den kom ut.

1 Like

Men et var ikke på grunn av den :grinning:

Indirekte så var det på grunn av den. Børsmeldingen som fulgte den ble brukt som et påskudd til å iverksette en dump.

Så du mener cirmes ikke hadde solgt aksjene hvis det ikke var for den meldingen?

1 Like

Jeg vet bare at dumpen ble iverksatt i det øyeblikket meldingen kom. Noe mer enn det vet jeg ikke.

Det er mot normalt at man kan kjøpe aksjer til betydelig lavere kurs enn CEO, CFO, Robur, styreleder og øvrige styremedlemmer.

Men nå vet vi i alle tilfelle mer om hvorfor: En storaksjonær ønsker at ledelsen gjør A, B og C, før gisselet løslates.

tipptopp

6 Likes

Kom igjen no fisken, bit på snøret mitt.

Kom igjen fisken, god deal.
Er villig til å betale 17.33 for aksjene dine.
Eg kan ta over den tunge last fra dine skuldre…

1 Like

600 til på meg :v:

Måtte henge på feitere meitemark. Da beit det på ser du😃.

Denne fredagen er eit godt kjøpstidspunkt trur eg.

Lykke til alle mann og dame😃

Ps: Digg å få ned snittet på lav 19, tallet.

Här var det deppigt. Ingen som kollar MYZ streamen med Jens? Ser riktigt bra ut. Jens tycker de är svårt :stuck_out_tongue:

3 Likes

Har du link?

https://m.twitch.tv/funcom

4 Likes

@cirmes var inne på det at Funcom ikke var flink nok til å pitche caset til finansfolk. Og jeg skjønner godt at dette er frustrerende for nyere aksjonærer i Funcom. For oss som var med i Age of Conan og TSW tiden så er det et savn med hvordan Funcom solgte seg selv bra på den tiden. Samtidig som det er forståelig etter alt som ledet frem til økokrimsaken.

Men nå er det på tide å selge caset bedre i hvertfall. De tar alt for mange forbehold og er alt for nøkterne nå. Både når de hauser nye spill , under kvartalspresentasjoner og sikkert også når de snakker med finansfolk. Det må da være lov å ha ambisjoner?

De bør kommunisere at strategien de har nå allerede virker og at man tror denne strategien vil løfte Funcom til nye høyder nasjonalt og internasjonalt. At Funcom alltid vil jobbe mot det banebrytende og med den beste grafikken og teknologien som finnes utført av fantastiske kunstnere headhuntet fra hele verden.

15 Likes