Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Og det andre han tok opp var at han skal til Sverige og pitche Funcom til gaminganalytikere mens MYZ er i beta. Til det sier nå jeg “KANON!”

En som trader ca 100 millioner daglig og kjenner Funcom godt klarer nok å selge Funcom caset mye bedre enn de klarer selv.

Gleder meg :slight_smile:

4 Likes

Og til slutt (Beklager monologen her), håper det er noen her med politiske kontakter som kan jobbe litt mot at norsk spillindustri får bedre rammevillkår. De får latterlig lite i forhold til potensialet i andre enden.

Noen her som vil innrømme at de kjenner Skei Grande, for eksempel? :blush:

Ok så da tar Cirmes jobben med finansfolkene i Sverige og så tar paddy bakveien inni regjeringa i Norge :joy:

5 Likes

Personlig jubler jeg ikke over at en daytrader drar på turne til Sverige for å selge inn Funcom.

Skulle heller sett at Funcom satset mot et annet land enn Sverige. Land som pr. i dag ikke har like enkel tilgang til å kjøpe aksjer i Funcom. Kanskje hadde det vært mer interessant for utenlandske investorer å kjøpe dersom de fikk en enklere inngang enn hva de har i dag?

5 Likes

Sverige er et bra og realistisk sted å starte syns jeg :slight_smile:

1 Like

MYZ er jo en populær svensk IP. Dette er en ypperlig anledning for å få med flere svenske investorer. Og hvis det hadde blitt en tv serie av Conan, og man samtidig skulle lansere RTS spill om Conans verden, så hadde nok ikke svensker vært målet.

1 Like

For de uinvidde… Det er visst i gode tider det går bra.

Har du artikkelen siden den er lukket bak betalingsmur?

Får dessverre ikke laget pdf på mobilen, men dette var i 2007. Siden den gang har @Cirmes vært inn og ut av Dno, Hurtigruten, Funcom m.m. og det er samme metode hver gang med kjøp og salg via Pas/Non konti. Siden 2007 har han tjent minst 400 millioner (kvalifisert gjetting) på å maksimalisere smarte penger ved hjelp av pump pg dump. Irriterende- ja. Smart- ja. Lovlig- tja.

4 Likes

7 Likes

Bergens ukjente mangemillionær

En ukjent og ordknapp bergenser håvet inn 25 millioner kroner på børsen i fjor, og tjener dermed nest mest i byen.

FRODE BUANES

1. okt. 2007 13:07, oppdatert 22:36

— Det er de gode tidene, mer er det ikke å si om det, sier Sandvik Pedersen om hvordan han har klart å innta sølvplass på inntektstoppen.

— Men hvordan har du tjent pengene?

— Det er de gode tidene, men nå må jeg jobbe, sier en ordknapp Sandvik Pedersen på telefon.

— Men er det aksjer du har investert i?

— Jeg er en investor, ja, sier han før samtalen avsluttes.

Har formue på 61 mill.

Det er svært sparsommelig med opplysninger tilgjengelig om investoren fra Bergen. Omtrent det eneste stedet navnet hans nevnes, er på diskusjonsforum for aksjetradere.

Sandvik Pedersen eier selskapet Asp Invest.

Gjennom Asp Invest har bergenseren tidligere investert i blant annet de børsnoterte selskapene Itera, DiaGenic og GGS. Ifølge HegnarOnline satt Sandvik Pedersen så sent som i september på aksjer for 22 millioner kroner i GGS.

Likningstallene viser at han betalte 7,8 millioner kroner i skatt i fjor, og har opparbeidet seg en formue på 61 millioner.

Milliardene som forsvant

I 2005 tjente Sandvik Pedersen hele 49 millioner kroner, men det gav ham likevel «bare» en 20. plass på inntektstoppen.

Den samlede inntekten til de 20 rikeste beregnserne falt med hele 90 prosent fra 2005 til 2006. Dette skyldes at de har tilpasset seg nye skatteregler.

4 Likes

Flott. Hvor bor Frode Bauanes?

Han bor i Oslo. Er redaksjonssjef for samfunnsavdelingen i Dagens Næringsliv nå.

Delte denne på insider tråden en stund tilbake, men poster den igjen hær.
Litt dårlig kvalitet, men podcast med Carl Armfelt som forteller hvorfor du skal være investert i gaming framover. Den ble laget før Kina gikk ut mot gaming, så ser kanskje en kjøpsmulighet nå i sektoren.

2 Likes

Ja jeg traff henne borti kornåkeren her for en tid tilbake

2 Likes

Siden jeg regner med det var en minnerik opplevelse for dere begge så kan du jo bare si at du lager kornsirkler med henne igjen om hun sørger for et løft for rammevilkårene for norsk gamingindustri :+1::laughing:

1 Like

Hvordan tjener du så mye penger? Jeg kjøper først masse aksjer så snakker jeg skikkelig varmt om aksjen, venter til det kommer skikkelig positive news, så dumper jeg ut aksjer i så store mengder at det både tar knekken på kjøpervilje og troen på selskapet. Så når all kjøpelyst er vekk så kjøper jeg igjen, for så til slutt å starte rally ut av det blå, referert til PAS pump, snakket varmt om selskapet på diverse forum, venter på neste nyhet og dumper alt ut igjen på samme måte. Nå skal jeg bare kjøpe helt syke mengder aksjer, så skal jeg reise til Sverige å kjøpe analyser så skal jeg tjene enda mer før jeg dumper alt ut igjen :slightly_smiling_face:

16 Likes

animals-overeat-cow-cattle-dairy_farms-cow_farm-jdun998_low

Unge Hofstad @hof er i vinden:

1 Like

Har han fått seg ny konto?

1 Like

Da er det 42 børsdager til MYZ slippes, og jeg er bull!

• Conan Exiles ble sluppet i januar 2017 -> ca 13 millioner daily users.
  • Tidligere år så er daily users en del høyere ved utgangen av året enn ved inngangen.
  • Desember 2018 kan man anta lik trend som foregående 4 år, og regne med at daily users vil være på høyde med fjoråret om ikke høyere.

Derfor vil en antakelse om 16 og 18 millioner daglige brukere i desember gir 20-40% større markedfor steam.

12 Likes