Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

MAJOR SHAREHOLDING NOTIFICATIONS

Reference is made to the stock exchange notices published on (i) 27 September
2018 regarding conversion of USD 522,048 (plus accrued interest of USD
41,765.52) of the 10 per cent Senior Unsecured Convertible Bond Issue 2011/2014
(as amended from time to time) and (ii) 4 October 2018 regarding the share
issuance. Following receipt of the 1,088,443 newly issued shares from the bond
conversion, KGJ Investments S.A. SICAV-SIF (“KGJI”) will hold a total of
19,405,059 (depositary receipts over) Funcom shares. KGJI and other companies
controlled by Mr. Hans Peter Jebsen will hold a total of 22,381,519 (depositary
receipts over) shares in Funcom, corresponding to 29.09 % of total issued Funcom
shares:

• KGJ Investments S.A. SICAV-SIF: 19,405,059 (depositary ownership in) shares;
  • KGJ Capital AS: 2,936,162 (depositary ownership in) shares;
  • Tusca AS: 40,298 (depositary ownership in) shares.

None of the above entities have any convertible rights in Funcom N.V.

8 October 2018
KGJ Investments S.A. SICAV-SIF
4 Rue Peternelchen L-2370 Howald Luxembourg

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=460820

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181008.OBI.20181008S19

Når det lille selskapet Toadman Interactive ga ut det depressive spillet Immotal unchained gikk kursen opp til hele 37kr før lansering. Lurer på hvor kursen vil være i Funcom etterhvert… :muscle::grin:

Du må se på Mcap, ikke prisen pr aksje :wink:

4 Likes

Hegnar skriver om ny melding:

3 Likes

Det overrasker meg at de ikke har vinklet det som at gjeld blir konvertert til aksjer verdt 4x så mye. :stuck_out_tongue:

(eller hvor stor gevinst det nå er)

2 Likes

Så var vi nede å touchet litt på 16 tallet!

Blir dette en skikkelig blåmandag? :wink: (Pun intended)

Nå fyker vel NHY opp igjen denne uka, så da skal vel ASP inn igjen med det som ble dumpa i forige uke?

3deci

3 desimaler?

Uansett: Funcomledelsen - inkludert CEO, CFO, styreleder og styremedlemmer (for ikke å glemme Robur) - må være komplette idioter som kjøper på 20 % + overkurs.

Vel, dét, eller så er Funcom velsignet med landets kjipeste storaksjonær(er).

Det har bikket over til å bli parodi for lengst. Jeg fatter ikke at noen ikke skjønner at strikken er strukket for langt.

3 Likes

For de som har muligheter er det bare å handle mer, jo lengre ned den går jo større blir oppsiden. Nedside er svært begrenset nå.

Bevares - jeg venter på at beholdningen kommer over til DNB, som har 40 % belåning på Funcom.

2 Likes

Det kan egentlig bli en morsom affære om alle som har planlagt å gire gjør det. Da kan det bli trangt i døra

1 Like

Hvorfor ikke kjøpe BULL FUNCO X2 ND?

Det som er kjipt er at kjøpere, som mente de gjorde et godt kjøp rett under 20, nå etterhvert, endrer mindset og blir sjeleglad om de kommer seg ut i null… Dvs salgs trenden starter lenge før den burde og kursen kommer ikke opp der de med peiling, mener den burde være…

Men det er kanskje meningen…

1 Like

Det er meningen å skremme ut folk. Eller få folk til å ta tap her nede for å så kjøpe tilbake igjen en krone dyrere.

Men det er litt av gamet.

3 Likes

Nettopp.

Derfor det er så sørgelig at en storaksjonær insisterer på å råtrade papiret mellom 17 - 19, når det like så godt - hvis man faktisk gir et fnugg faen i selskapet og hva som er hensiktsmessig prising - kunne vært 20 - 23.

Har en stund lurt på hvorfor, utover en krone her og der - for det må (skulle man tro) ligge mer bak. Men nå ble det jo klart i forrige uke at aksjen (les: gisselet) ikke slipper løs før ledelsen danser etter vedkommendes pipe.

Jeg kan ikke se på dette som annet en stor “fuck you, kursen er det jeg som bestemmer” til ledelsen etter alle innsidekjøpene.

Edit og inb4 kommentar fra den det gjelder: Ja, det er satt på spissen - med hensikt. Skulle gjerne hatt giringen klar til å kjøpe her nede jeg - handler ikke om det. Det handler om at på et eller annet tidspunkt blir den kognitive dissonansen for drøy - selv i Funcom.

7 Likes

Reprising, kursstigning og lanseringshype kommer, dette VET vi! Men enig i at det er f… så frustrende akkurat nå.

Funcom er fortsatt den stygge andungen og mobbeofferet på Oslo børs der norsk finansnæring generelt holder avstand pga en blanding av inkompetanse og frykt for å bli latterliggjort av resten av jante nisse kollegene sine…

Mens noen få andre utnytter dette vakuumet til et spill som i beste fall er gråsone og som i andre tilfeller hadde fått aktører på banen som fort hadde fått slutt på markedsmanipulasjonen.

Men siste ord er langt i fra sagt. Handel og aktivitet kan ettergåes flere år i etterkant, lovverket er til stedet så dette er en reel mulighet. Kun snakk om prioritet hos de rette instanser.

Ha en fortreffelig dag!

:slight_smile:

2 Likes

Hva finnes av bear derivater for Funcom?

Du kan shorte Funcom hos Nordnet hvis du vil…

Nå tror jeg at noen har lest for mange bøker om konspirasjonsteorier og blitt overbevist. Sannheten i FUNCOM er dessverre for alle oss som eier den akkurat nå at interessen er lik 0 .
Da har ledelsen 2 valg man kan godta at gode resultater ikke bringer kursoppgang eller man må ta på seg jobben med å få fortalt nye miljøer at nye Funcom er en vekstmaskin av de sjeldne som samtidig tar veksten over drift mens de betalte ned gjelden.
Vi som eier FUNCOM er alle i samme båt her vi ønsker at Funcom skal bli priset likt andre spillselskap i Norden men det kommer ikke av seg selv, ledelsen ta på seg arbeidsantrekket kaste seg ut i en turne som omfatter besøk hos alle meglerhus/banker i Norden som har dekning på sektoren.
FUNCOM må rett og rett og slett få banket kunnskapen om nye FUNCOM inn i hodet på de aktørene ( analytikerne) som er i stand til å få ny stor kapital inn i FUNCOM.

Ha en fin dag

5 Likes

@slobo Jeg tenker ikke på å gjøre det, tenkte man kunne skaffe seg en oversikt over volum i slike derivater f.eks.

@cirmes hva tenker du om andre markeder enn Sverige? Svenskene kan jo handle Funcom rimelig enkelt, og mange der er allerede godt informert.

Hva med UK f.eks.? Funcom har mange likheter med Frontier Developments, som i dag er verdsatt til over 5 milliarder. Hva skal til for at investorer der snapper opp Funcom?