Noen som er ferdig med Hydro traden sin tenker jeg. 10-15% gevinst i Hydro samtidig som Funcom gikk ned 5-10%.
God butikk det på en uke
Skulle likt å vite hvordan vaskemaskinen fungerte.
Aldri sett noen logikk i å selge til seg selv
Er ikke blant de ivrigste på konspirasjonsteorier så overlater til andre å eventuelt spekulere i hvorfor det av og til ser ut som sperrer vekker kjøpsinteressen. Ikke så mange observasjonene jeg har gjort av det da, Og sikkert tilfeller av det motsatte også.
Fint driv i dag da, selv om jeg kunne tenkt meg at vi lå et par kroner høyere på dette tidspunktet. Spennende å se om det fortsetter, eller om det blir “rykk tilbake til start” nok en gang;-)
Kjøp, kjøp kjøp
Vent til desember
Kanskje det blir fart allerede til q3 5.november Tror ikke forventningene til q3 er like store som de var til q2. Så mulig overraskelse her
Noterer meg at to av spillene på top 10 er kinesiske, de har ikke en gang engelsk tekst. Og det allerede før Valve offisielt har gjort Steam tilgjengelig i Kina (som skjer snart). PUBG førte til et stort inntog av kinesere på Steam-plattformen, og det viser hvilket enormt marked det er der.
Mao et marked som bare blir større og større. Bra at Funcom er blitt drevne på lokalisering, satser på at MYZ fullt ut har kinesisk språk, i alle fall på tekst.
Edit:
Ser at det er støtte for forenklet kinesisk.
Tror ikke man kan regne med Kina med tanke på at de har gått til krig mot dataspilling.
Vel, de har ikke blokkert Steam pr. i dag, så det er fritt fram for kineserne å kjøpe spill der. Frykten er at den offisielle versjonen Valve skal lansere der, kommer til å bære preg av kraftig sensur.
Men inntil videre er det kun “adult only”-spill som ikke vises der for kineserne.
- To continue strengthening current regulations that limit the amount of time that minors can play games online
- To investigate the implementation of an age ratings system for games
- To limit the number of new online games that are approved for distribution
Restriksjonene gjelder jo også kun online spill. Der har iværtfall ikke myz noen problemer.
Men blir spennende å se hvordan det utarter seg der nede.
Lastly, the Ministry of Education has called for a limit on the number of new game releases.
It’s not currently clear exactly what the limits would be and how much of an impact this might have on the market. Niko Partners said 8,202 mobile games were approved in 2017, out of 8,561 games overall.
The market research firm anticipates the restrictions will most likely fall on the mobile games industry and/or poker and mahjong titles. The recommendations are unlikely to affect PC, console or core esports and mobile RPGS, it claimed.
Og jeg fant ut hvorfor de innfører restriksjoner. For å redusere antall kinesere med… wait for it…nærsynhet.
Man kan fint regne med kina, ikke har de gått til krig heller. Men de har laget noen reguleringer som rammer selskaper med kina kontorer.
En annen ting er jo også sikkert…Kina har vel aldri latt seg stoppe av slike typer reguleringer? Noe sier meg at onlinespill fremdeles vil bli kjøpt til tross for reguleringen…såklart noe begrenset men alikevel.
Att kung Harald besöker Kina inför MYZ lansering, slump? Nej inte det Norge har skyndat på att tina de frostiga relationerna och MYZ releasen kan nog vara en anledning ;). Att det utspelar sig i ett dystopiskt Sverige är något som Kina stor gilla då Sverige är en Kinas nya måltavla för hatpropaganda.
Yxdown, stort nettsted i Kina, kjører avstemning på hvem som ønsker å spille MYZ når det kommer ut. Så langt har 80% av de som har stemt, stemt på at de vil prøve det ut.
Kongen på oppdrag fra lille funcom. Høres plausible ut
Noe må vi bruke ham til.
Sverige prins köpte ju starbreeze aktier.
28 sep. 2016 - Prins Daniel har lagt alla ägg i en korg med sin aktieportfölj bestående av enbart spelutvecklaren Starbreeze . https://www.svd.se/prins-daniel-utklassar-victorias-aktieportfolj
Oklart om han är kvar
Få ham inn i Funcom
Hvis “noen” bestemmer seg for å fucke mer med kursen så kan han ringe Säpo.
Oppgang? Det var jo trivelig.
Conan fortsetter å levere, det er bra salg nå på en 9ende plass. Skal ikke se bort i fra at den kommer opp ett par hakk til utover nå?