Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Har blitt seigt det har blitt å pumpe opp kursen - få/ingen blir med roboten på leken, og den må lukke spreaden på egenhånd.

Ellers må kursen gjerne holde seg her nede eller lavere en stund til, jeg kjøper gjerne mer.

5 Likes

Jeg sjekket med Funcom og du hadde rett :slight_smile:

3 Likes

Jeg skal faktisk lese Bagger sin analyse på HO når han har fått kjøpt aksjene sine. Ser ikke ut som han har fått handlet alt han vil enda i denne omgang. Han har jo vært flink til å få i gang rally før. Skal ikke forundre meg om han starter showet denne gangen også. På tross av at jeg ikke kan fordra han så ignorer man bare ikke Bagger likevel. Han kjøper i dag tror jeg.

6 Likes

Jeg kikket litt på Fun i går, men spreaden var ganske stor ja. Irriterende når man ikke kjenner mønsteret i aksjen. Må liksom studere den en stund før man kjøper da, så man ikke kjøper på en lokal topp. Hvorfor så stor spread?

Ca null volum

1 Like

Når prisen sannsynkligvis skal opp til 25 i løpet av en måned eller to, så bør det ikke være så nøye om man kjøper på 17,41 eller 17,43.

2 Likes

Hm, det var et voldsomt target. Jeg ville nok vært ute lenge før den tid :wink:

Ka mener du null?

Det er da 1 aksje solgt siste 20 min!
image

7 Likes

Ja, det er ikke pålagt å tjene penger :wink:

1 Like

Det verste er jo at det Targetet ikke er spesielt høy. ASP har jo argumentert for 40kr aksjen er fair value

2 Likes

25 er lav target. Men så starter vi fra et kunstig lavt utgangspunkt nå da.

1 Like

Jeg syns ikke target er voldsomt i det hele tatt. For jeg har et kursmål på ca 45 selv. Nå spørs det jo hva som skjer mens kursen går dit, men det er en fundamental/teknisk greie tipper jeg.

Hvis kursen gikk til 25 da CE hadde vært i salg et par dager og før man visste at det kommer nytt multiplayerspill (mye høyere salgspotensiale) og nytt single player Conan spill (lenge etterspurt) så skulle det bare mangle om kursen ikke går høyere nå når vi har sett hvor stor suksess CE har blitt, hvor mange andre spill som skal lanseres, prisene som MYZ har vunnet på spillmesser osv.

Dersom MYZ fortsatt ligger på topp på salgslisten på Steam mandag 10.12 så tror jeg vi lett ser 25 kroner den dagen. Tipper at du er enig når vi teller 25. november :slight_smile:

Legg merke til at jeg skriver “fortsatt” da jeg tar det nesten for gitt at de seiler rett opp på 1. plass slik lanseringskalenderen ser ut.

2 Likes

Det kommer jo an på tidshorisont. Noen er villige til å sitte 1 år og vente på 45 kr - som @Pablo - andre er fornøyd med å tjene noen lapper på en stigning på 10-15% ukentlig eller månedlig. Viktigste er å ha en tydelig strategi ifht. kjøp / salg :slight_smile:

4 Likes

Har ikke du sittet i årevis i NANO?

2 Likes

Du har jo sittet lengre i Nano enn de fleste. og 45 er et target som er mulig å oppnå før neste sommer…

2 Likes

45 i nano ? :wink:

5 Likes

Jeg er langsiktig i Nano ja, men kommer nok til å bli mye mer kortsiktig så fort vi stenger over 80-100 kr også der :wink: - uansett så kan man ha en strategi i en aksje, og en annen i andre aksjer. Det viktigste er å være tydelig ifht. hva man gjør. I Funcom ville jeg aldri orket å sitte så lenge. Dere vet jo jeg var med f.o.m LMO t.o.m CE og har ingen planer om å være med på en slik berg og dalbane igjen.

2 Likes

Du har ikke tålmodighet til å vente halvannen måned i Funcom, men har sittet i årevis i NANO.

Jaja, hver sin smak :slight_smile:

3 Likes

Kan jo ikke akkurat si at jeg har sittet frivillig i Nano så lenge. Men jeg har troen på å komme ut i pluss så salg har vært uaktuelt. Men som sagt, strategiskifte på vei for all aksjehandel fremover og forhåpentligvis f.o.m 2019 :wink:

1 Like