Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Den filmen hadde en elendig slutt.

1 Like

Fikk bare assosiasjoner når jeg så MYZ videoen😊

Markedet reagerer negativt på MYZ-traileren og selger ned kursen med 500 aksjer.

1 Like

Det er nok bare en som solgte aksjer for å kjøpe 17 kopier til venner og kjente med rabattkoden EarlyDuck. :sunglasses:

5 Likes

Fra spøk til alvor:

Tror det er VELDIG billige aksjer som utrolig nok fortsatt kan kjøpes på 17-tallet.

2 Likes

@h3nk1
Vi krever et svar på innlegget til @Mml ovenfor!

1 Like

Det et nok den omtalte 4de MYZ characteren.

Den vi på norsk kaller froskemann.

Det er ikke meg :joy:

Men hyggelig å se at det finnes flere Pepe-entusiaster der ute.

pepe2

3 Likes

Ikke overbevist!

1 Like

Er man egentlig så sikker på at Funcom vil stige før MYZ-lanseringen? Forutsetter det ikke at MYZ gjør det bra om vi skal videre opp? Eventuelt nyheter markedet enda ikke vet om?

Kursøkning skjer i ca. samtlige gamingaksjer før spillslipp, så det er en rimelig antakelse på det grunnlag alene. Det har også skjedd i Funcom forut for alle lanseringer.

Kursen er allerede svært lav, slik jeg og mange andre ser det. Innsidere lastet nettopp opp masse aksjer på 20,- og alt tyder på at noen har benyttet det lave volumet til å selge ned kursen (i tillegg til at spillaksjer ofte faller tilbake i dødperioder).

Avhengig av hva slags perspektiv du har er Funcom (svært) attraktivt priset hvis man ser på pipeline og antar at ikke alt flopper.

Hva gjelder MYZ som slippes i desember, så ser selve produktet veldig lovende ut.

Utover det er selskapet gjeldsfritt, har ~200 MNOK på bok og 6+ titler som slippes de neste 24 månedene.

17 synes for meg som veldig billige aksjer :man_shrugging:

6 Likes

Jeg er forsåvidt enig. Skjønner bare ikke hvorfor de som eventuelt vil inn i selskapet ikke kjøper nå, og ikke i begynnelsen av desember.

1 Like

Folk er avventende - det er gjerne derfor det først går veldig fort oppover når alle som er utenfor skal på toget samtidig :wink:

2 Likes

Skjer det du sier, skal jeg begynne å stille klokka etter Funcom-aksjen😝

Altså, skepsis er bra det (og for all del, alle trender brytes før eller siden), men det var jo dette Stig Myrseth kommenterte før CE i Finansavisen. Har noe skjedd 5 ganger på rad tidligere, er det stor sannsynlighet for at det skjer en 6. Kursen i Funcom går “alltid” før lanseringer. Det som har utspilt seg veldig ulikt er hvorvidt peak finner sted før eller etter lansering. Peak i forbindelse med CE var etter lansering, fordi det gikk bra. Jeg tror peak i forbindelse med MYZ blir etter. Forventningene er edruelige her inne, og jeg tror spillets salgspotensiale undervurderes litt og sitter med all min eksponering videre dersom vi ikke ser kurser godt oppover på 20-tallet.

5 Likes

Funcom har gjennomgått en enorm forvandling i perioden 2015 - 2018, og det er vel en del av oss som tror på nok en transformasjon i perioden 2018 - 2021.

Vi vet selvsagt ikke om kursen skal opp før MYZ lansering. Det vi vet er at spillet har blitt svært godt mottatt på messer av kritikere og vunnet en del “best of” priser, uten at det er noen som helst garanti for salg.

Hvis MYZ selger godt så er Funcom lavt priset i dag hvis man tar utgangspunkt i inntekter for 2018. Hvis MYZ flopper totalt… så er ikke Funcom så ille priset likevel. Det sagt, så forventes det nok en del mindre inntekter i 2019 enn i 2018, så sånn sett så skal nok kursen ned hvis MYZ flopper.

Men hvis MYZ gjør det bra så vil årsresultatet for 2018 se veldig pent ut, og da er det grunn til å tro i mine øyne at kursen skal vesentlig opp fra dagens nivåer.

Så kan man jo velge hva man vil tro på.

2 Likes

tok 2000 å noen til. litt av overtiden fra offshore som gikk med.
med overtid mener jeg tiden jeg såg film og spiste småkaker… offshore livet vil gjøre meg til en rik funcom aksjonær :drooling_face:

5 Likes

fixed!

3 Likes

Jeg er enig i det som skrives og har selv
stål tro på Fun, sniker seg inn en tanke…når alt ser så veldig spennende og positivt ut ,hvor stor er muligheten for at Funcom kan bli kjøpt opp?

holol

Hugofolket klager sin nød :joy:

Ellers, lukter litt oppgang:

3 Likes