Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Det tror jeg heller går mer på dersom det omsettes 1-10 aksjer per år og man selger f.eks. 1 aksje til halv pris av markedspris 31. desember og dermed halverer formuen sin. Typisk Gyldendal. Da er det kursmanipulasjon som unngår beskatning. Da hadde nok myndigheter slått til. Men når det er snakk om en aksje som Funcom. Som kommer med en haug med pressemeldinger, kvartalstall, spillanseringer og daglig store listeforandringer på salgslister osv så hadde det vært tilnærmet umulig å få dømt noen for det som ASP gjør.

Hvem bryr seg om hva @Cirmes gjør? Vi er i gang: https://www.google.no/search?q=mutant+year+zero&client=safari&hl=nb-no&tbm=nws&prmd=ivn&source=lnt&tbs=qdr:d&sa=X&ved=0ahUKEwis15Kn7pLeAhVFkSwKHWQ2BUUQpwUIHQ&biw=375&bih=635&dpr=3

3 Likes

Og det er bare 14 dager til vi slipper til i spillet! Det bekreftet de senest i går, minimum en mnd før release. Spent! Bare et jækla stort problem med alt dette, beta-testing av MYZ var tydligvis ikke god nok grunn for permisjon fra HV-øvelse den helga! :rage:

2 Likes

Vært litt gøy om admin hadde stokket om litt på bokstavene til cirmes så brukernavnet hadde blitt crimes :laughing: Sett om han hadde merket det.

4 Likes

Vel Bagger var på kjøperen i dag. Det visste jeg…

Dette er et eksempel på Bagger når han snakker sant

100Bagger

I dag kl 17:03209

Yes. Gutter. Dette ble dyrt for dere. Bagger vs lillegutt 2-0. Dumpen endre rett i armene på bla. meg og noen andre grådige jævler. Hva gjør du nå lillegutt? Skriver litt mere på HO? :slight_smile:

Jeg har lastet 80% av det jeg skal ha nå. Jeg blir å chase aksjen med de siste 20% de neste 2 ukene bare for å gjøre helvette hett for vår shortsede venn som etterhvert begynner å få det jærvlig travelt.

6 Likes

Om han lastet 80% i dag og kursen er ned 91 øre, hvem skal kjøpe for å få den opp da?

Menigheten hans og nye offer

3 Likes

Offer og offer. Gjør du det samme som han så kommer du nok ut i pluss. Uansett så starter han nok å hype mye. Og andre slenger seg på. Han har nok forberedt seg og har nok backup midler til å kjøpe mye mer enn 20% hvis han vil også. Uansett bra for aksjonærene som vil ha kursen opp, at Bagger kjøper mange aksjer. Han vet å skape oppmerksomhet :joy:

3 Likes

Hvem er han bagger egentlig? Er det virkelig noen med så mye midler som han påstår? Eller er det en naver med for mye fritid?

En liten tilleggskommentar til Krafers post tidligere i dag.

Det blir endel fiktive handler også på Baggern😀.

Og om han er ferdiglasta så har han jo null å bidra med i forhold til det ASP styrer med. ASP har vel også ca 10x finansiell styrke ift Bagger… Det er vel enkelte her inne som i så måte har mer “vekt”.

Uansett. Det løser seg selv etterhvert. Magefølelsen min sier meg at vi er tilbake til normalen med MYZ launch… dvs det skjer ikke stort før vi er tett på, men da eksploderer det. Så blir ikke så bekymra om vi kryper på 17 en måned til.

En kar i Trondheim. Han har midler nok, var ofte synlig på topp20 listen tidligere. Men handler nok nå igjennom en konto

Så det er en kar som har litt mellom ørene og ikke bare noen som har funnet det som en livs hobby å trolle forumer.

Selskapet hans hadde 66k aksjer ved utgangen av 2017.

Hehe.

Han har mye mellom ørene OG han troller mye på forumer :grinning:

1 Like

Han har høy IQ og er narsisistisk. Han har tradet Funcom i 10 år og har god kontroll på Funcom. Han sier akkurat det han vil. Av og til sannheten av og til det motsatte. Det er faktisk ikke så vanskelig å se forskjell om man kjenner han slik mange av oss som har vært her lenge gjør. Fiktive handler ja da og det som værre er. Men at han kjøper nå er jeg ikke i tvil om. Han vet å time inn og ut og trader nok bedre i virkeligheten enn det fremstår ut av postene hans. For han har så stor ære å forsvare som en narsisist på forum. Så han later som han ikke har hatt gevinst. Mens egoet hans sørger for at han gjør det, mens han skriker kjøp på forumet. Trust me…watch it happen again…

Hvis jeg skulle tippe hvor mange millioner kroner han maksimalt kunne vært eksponert for i egenkapital Funcom under de rette forutsetninger, (altså at han virkelig har tror og det går en fanden i han) så tipper jeg 15 millioner. Men det er ren spekulering. Tar man med gearing da så kunne han vel kjøpt aksjer på børsen for 75 millioner, hvis han da skulle få virkelig blod på tann.

Det gjør han nok ikke. For så langt vil det nok ikke gå. Men han vil nok gjerne at andre skal gjøre det etter at han selv har kjøpt for f.eks. 5 millioner, som jeg tipper er cirka det beløpet han faktisk opererer med nå.

5 Likes

Ja har forstått hvordan han og de andre gjør det som har hatt store gevinster gjennom Funcom. Å kjenner igjen oppførsel og mønster i andre tradere og investorer. Som lambojhonny på Twitter om dere kjenner til han traderen fra Canada.

nemmen se hva funcom handlene har latt meg kjøpe i dag!

5 Likes

Vet han hadde en klinsj med deg @morti og gikk for langt en gang der, men han var på mange måter ganske grei også, selv om han satte noen på plass. Som jeg personlig syntes var litt morsomt og helt innenfor i mange tilfeller. Han ble til slutt utestengt herfra etter en fight med en bruker her, som skjedde primært på Hegnar. Jeg syntes ikke den var helt fair, da den andre brukeren var minst like ille.

2 Likes

Ja jeg syns selv det var gøy da han var her. Han gikk alt for langt mot meg den gangen ja. Alle fightene mellom han og onns var jo legendariske. Men han bidro også sterkt til at det ofte ble mye krangling i stedet for konstruktivt. Forumet fikk en god utvikling etter at han forsvant herfra.

Men når jeg først har sett hvordan han er villig til å kontakte arbeidsplasser til folk han krangler med på forum og fremsette rene løgner til arbeidsgiver REAL LIFE. Da vil det for min del bli slik at jeg utsetter meg for “fare” bare ved å være på forumet her og uttale meg om mine meninger. Det er en “fare” jeg ikke vil utsette meg selv for frivillig.

5 Likes

Jaja. Jeg skriver jo at han har mye mellom ørene.

Og greit med midler og, dog kanskje ikke så mye som han gir utrykk for.

Er vel arving til noe fiskebolle greier og… ikke bjellands, men den andre…

2 Likes