Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Han er petrofysiker i et selskap som går så det suser

Petrofysiker ja, da skjønner jeg hvorfor han skriver så sjelden for tiden inne på hegnar. Olje opptur å han må faktisk jobbe litt å :sweat_smile:

lambojhonny er vel gammle Joe maserati?

Det stemmer

Han bruker ATI på samme måte som bagger bruker Funcom. Er mitt inntrykk

Joe maserati har peiling da! Tjent mye på ATI jeg pga han…

Det gjorde jeg også. Så ikke noe stress det.
Bare sier at han og bagger er flinke hype opp folk.
Å viss man klarer å stå utfor boksen å skjønne hva gruppen gjør er det jo super enkelt å tjene godt på det

1 Like

Har prøvd å finne ut hvor mye MYZ koster og hvor mye av dette Funcom får. Vet du?

Deluxe edition 549kr og standard 349kr. Funcom har ikke vært ute med detaljene fra avtalen så termene kjenner vi ikke. Det som oppfattes som bransjestandard er at publisher tar 100% til kostnader er dekket, så splittes resten 50/50.

1 Like

Å få med Bagger’n på laget er veldig viktig for funcom-aksjen videre mot release av MYZ. Skal man forstå funcom-aksjen og dens bevegelser de årene funcom har vært på børs kommer man ikke utenom denne mannen. Han er kanskje den som kan funcom-aksjen best av oss alle. Og viktigst:Han har tjent grovt på denne aksjen i alle år.

2 Likes
1 Like

I tillegg får Funcom halvparten av royalties for Mutants IP som tilsvarer 10-15 prosent av inntekter…

1 Like

Holdt på med noen utregninger for meg selv. Har du eller noen andre noen kommentar om hvorvidt dette er riktig tenkt eller om dere ser noen åpenbare feil?

image

6 Likes

3% Unreal engine Royalty

Blir det regnet fra de 70% etter at digitale butikker tar sin del eller fra totalen?

Tror ikke man skal legge så mye i disse salgene. Etter siste tidens fall er det mange fine selskaper på osebx til en “rimelig” penge. Da er det naturlig at noen aksjonærer flytter litt om på posisjonene sine.

Det er kanskje et like stort problem at de som kjøper nå hiver ut på første og beste oppgang?

1 Like

Takk for svar! Det høres jo ut som en god deal!

Jeg har fra totalen

Noen som har xbox review tall for denne gratishelgen?

Fin måte å jevne ut kontantstrøm, redusere faste kostnader, bygge merkevare, utvide repertoar, og tjene penger på. Publishing-modellen er en av de viktigste grunnene til at jeg gikk fra hype-aksjonær til langsiktig aksjonær. Ny forretningsmodell fordrer i mine øyne høyere multipler.

3 Likes

Ja, mulig det. Virker som en god deal forutsatt at spillet selger bra. Jeg er mest opptatt av det tekniske men greit å ha trigger i bakhånd som evt. kan forsterke et evt. kjøpssignal :slight_smile: