Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Hvor har du 10-15% fra?

De har jo pre order med priser, så on du ikke klarer å finne ut hva det koster gjør du en dærlig jobb :slight_smile:

Husker ikke i farten, tror det kommer fra @Christian, @gordon eller @nofun

1 Like

Det er vel funcom som selv har sagt at vanlig royalty for ip ligger rundt 5 - 15. Det begynner å bli noen år siden.

3 Likes

Før vi tar lørdagskveld her, er det noen som kunne hjulpet meg ørlite? Lurer litt på hvor stor latency det er på regnskapsføringen av solgte spill, feks inntekt av spill solgt den 30 juni? Vil disse komme på Q2 eller Q3? Og evt hvor langt tilbake på juni må vi for å finne grensen mellom Q2/Q3?

De vil nok komme i Q2, pengene er det større latency på, men dette påvirker bare cash flow. Litt usikker på om de har fortsatt med å inntektsføre spill som CE over 30-60 dager da…

2 Likes

Ok, takk. :slight_smile: Så lenge det er bokført så. Litt intr. å vite mtp at det ble solgt 58.000 spill akkurat i månedsskiftet der!

1 Like

Opptjeningprinsippet sier at inntekt skal bokføres i perioden de oppstår. Nå leverer vel ikke funcom regnskapstall før 1 mnd etter periodens slutt så da burde det ikke være noe problem å ha ganske nøyaktige salgstall og inntekt bokført i regnskapet.

3 Likes

Ja det virker som at all omsetning bokføres direkte fra 1. januar 2018, ref side 41 i årsrapporten.

5 Likes
1 Like

Sprutrally borta i Kina! +4%

3 Likes

Har det noe med Funcom å gjøre? Er de notert der borte? :joy::joy:

Med tanke på at det er Kina som har senket hele spillsektoren. Så er det rimelig relevant for Funcom hvordan Kina gjør det.

2 Likes

Tviler jeg på

Er ingenting å tvile på. Det er faktum at spill sektoren har falt mye på regelendringer fra Beijing.

5 Likes

Jeg vett det. Men kursen i Funcom lever sitt eget liv. Vi får se da :ok_hand:

Av og til er det greit å zoome litt ut å se på hele bransjen, så ser man ofte at Funcom ikke lever så spesielt liv som mange her inne hevder.

4 Likes

Her har du svaret. 5000 aksjer første 2 minuttene

Får vente noen timer sånn at vi får et faktisk svar :=)

Greiene er at det er null interesse før det er noen som tar tak i den eller at nyheter kommer. Uavhengig hvordan det går i Kina