Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Så var vi på 15-tallet da. Kan de ikke snart snu robotene nå da? Nok er nok

1 Like

De siste 18 mnd som jeg har fulgt Funcom har den alltid snudd på RSI 32 +. Har ikke bare vært flaks med handel der frem til nå :wink:

Nei nei, nå kan de holde her til jeg får mer pæng :grin::sweat_smile:

1 Like

TA peker vel mot 0kr som vanlig? Eller hvordan er det?

1 Like

Ja, og der skal jeg handle masse!

“Not all heroes wear capes”

1 Like

Noen som har en idé om Funcom vil begynne å reklamere / hype allerede ved beta-releasen? Eller venter det til full release?

Jeg vet litt om algo-trading;de fleste algoritmer har ikke noen retningsorientering.

Men det kan hende tyngre aktører har algoritmer som jobber med å pushe kursen. Målet må da være å pushe ved å bruke minst mulig energi, for så å snu retningen. Den type algoritmer kan jeg ikke noe om.

Aha.

Mhm.

Åja :joy:

Og du hadde å tilføre?

Mest selvunderholdning.

Uansett: Det finnes ørten løsninger for å pushe kurs med software - den siste tiden har vi for eksempel sett en robot selge ned kursen på lavt volum. Gjerne 80 % på bid med 1 - 100 aksjer.

Så der har du ett eksempel.

For å sette ting litt i perspektiv. Dette er Tekinvestor-watchlisten min, aksjer som har blitt diskutert her i herrens år. Så det kunne vært verre!

Taktikken er lagt. Har stor tro på funcom at jeg kommer til å kjøpe mer (nedsnitting dessverre) for hver kr nedover nå.Første kjøp på 16 er gjort, så gjenstår det 15, 14, 13 og 12. 12 tror jeg er bunnen worst case.

2 Likes

12 kr? Med Q3 og MYZ-lansering?

1 Like

Jeg sa worst case. Er egentlig full-lastet men kjøper mer for hver kr nedover nå. Så får vi se om vi kommer til 12 eller ikke. Jeg tviler, men med dagens aksjemarked utelukker jeg ingenting lengre. Har frigjort en god del cash til dette stuntet i funcom.

3 Likes

Algotrading er uansett et nullsumspill dersom en algoritme kun har som mål å tjene penger; ok så finner den ut at den kan pushe kursen ned for å hente inn aksjene den har shortet billigere senere. Da har den forskjøvet balansen slik at det på et senere tidspunkt er lettere å pushe kursen opp. Så vil den kjøre kursen opp. Totalt sett vil den ikke endre kursen over x tid. Evt vil de kun forsterke det underliggende potensialet som ligger i aksjekursen.

Ellers må algoritmen koples opp mot regnskap eller mot andre aksjer/indekser. Da prater vi ikke lenger om dumme roboter, men roboter som jobber etter mer fundamentale verdier. Selvfølgelig vil de begrenses av dataene de har tilgjengelig så de fundamentale vurderingene kan være feil, men mennesker har også begrenset med info de tar hensyn til. Disse robotene har lenger tidshorisont, og vil gjerne jobbe for fond eller langsiktige aktører.

Dersom algoen er kodet for kjøre kursen ned, punktum, så er det en semiautomatisk robot. Den har fått instruksjoner, men det er et menneske som bestemmer resultatet.

Du har vel rett. Om markedet generelt følger samme vei.

Ved full release, er ikke så smart å kjøre full hype før spillet faktisk kan kjøpes. :slight_smile:

1 Like

Tekte egentlig det, da vil det sikkert ta litt lenger tid før det drar seg til. Men Conan Exiles fikk veldig bra trøkk når den var i Beta, hvordan gikk det til?

Conan Exiles var aldri i noe annet enn lukket beta. Tror du blander med Early Access, men da må man kjøpe spillet for å spille. :slight_smile:

2 Likes