Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Spillet kan kjøpes før release… pre order delux utgave gir beta tilgang “minimum 1 month before launch”
Jeg tror “hypen” starter i slutten av denne uka for å selge mest mulig av delux.
ref: https://buy.mutantyearzero.com/

1 Like

Det verkar väl som att Funcom enbart vill sälja deluxe varianten på buy.mutantyearzero.com och inte på Steam. Jag antar de tänker att de finns tillräckligt med kunder som köpt deluxe versionen så de kan få en skaplig beta period.

Annars vet jag inte hur de tänker. Jag hade släpps det på Deluxe versionen på Steam också för och få in den breda massan. Men kanske kommer ? :slight_smile:

I övrigt tycker jag det är dags att Funcom börjar prata om framtida spelsläpp :slight_smile: Går inte att leva i blindo i dessa tider. Visa det nya kaxiga Funcom!

2 Likes

Jeg har ikke oversikten på dette. Men er det mulig det kommer «news» i forbindelse med Q3?

Dårlig stemning på verdens børser akkurat nå.

Heldigvis tror jeg markedet for dataspill er relativt konjunkturuavhengig.

Folk kjøper dataspill uansett hvordan verden ser ut, og pengene renner inn.

2 Likes

De er nok relativt konjunturuavhengig. Problemet er bare at P/E og P/S verdiene reduseres når det er dårligere tider i aksjemarkedet, så alt blir dratt litt ned uavhengig av status ellers.

1 Like

Faktisk selger det muligens mer når tidene er ræva. Folk er arbledig og har lite å gjøre. Da spiller de data. Arb ledighet og dataspill korrelerer iværtfall bra ifølge google big data.

2 Likes

At man aldri lærer. Selger ved første mulighet når launch kommer og ny “dødperiode” skjer. Er ikke vits i å være innom aksjen om man ikke evner å utnytte svingningnene. God strategi blir vel å selge og heve negative renter i banken over tid og investere når den er fette lav igjen. åååååsåååleeeei ja :stuck_out_tongue:

Hvem gidder å kjøpe når det er en robot som kaster ut på bid. Best å vente til den snur. Dette kan gå så langt ned som helst.

Jeg vil ha penger nå… tviler på at dette holder seg til bonusen kommer. Gjør det, fyller jeg på.

Går inn hvis vi ser 10 tallet tenke jeg. Var en her inne som nevnte det og alle sa neiiiii. Vel hvis børsene skal ned 15% så ser vi 10 ganske fort

Spørsmålet er om det er noen triggere som kan løfte kursen før MYZ lansering .
Om ikke blir det for rally fra 12-15 :sob:

1 Like

Vi så dette i fjor høst - systematisk nedsalg. Synd det er et surt børsklima å spille på. Begynner å minne meg om når folk kastet kortene på ~2 kroner (10 i dagens kurs).

1 Like

Rekk opp hånda de som ikke har vært svake i et øyeblikk og solgt litt aksjer. Systematisk nedsalg eller systematisk redsel?

For min egen del, skal ikke prate for andre, så har jeg nesten godt av å ikke lese dette forumet. Tror jeg til en viss grad tar bedre avgjørelser uten. Det er selvfølgelig mye bra informasjon man kan bruke, problemet er bare å skille bra info fra en form for “selvtrøst” jeg føler det er en del av. Jeg må jobbe med meg selv litt der.

3 Likes

Jeg har ikke solgt, men burde jo ha gjort det😝

Burde ha solgt for lenge siden selv. Nå syns jeg det er for sent så blir vel med ned igjen da. Tulleaksje.

1 Like

Kjøpte noen aksjer på 16,30 i dag…hadde ikke trodd den skulle så mye mer ned…men noen ville det anderledes…

Solgte nær topp ved launch, men kjøpte meg inn for tidlig(igjen).

2 Likes

Nå er det jo faktisk ikke bare helt ut av det blå kursen faller.

Ekstremt dårlig stemning på børsene rundt i verden.

Vi får være glad vi ikke er i Biotech :neutral_face:

3 Likes

Joda, ser den. But still, blind på egne investeringer.

Spørsmålet er jo da: Vil børsene falle videre, eller er dette en kortvarig korreksjon som mange mener?