Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

hadde jeg sittet på eksponering som føltes friskt priset, eller som jeg syntes hadde gått mye - hadde jeg tatt pengene av bordet for en uke eller to siden. problemet mitt har vært, og er, at jeg sitter med eksponering jeg i utgangspunktet synes er billig. den attityden har kostet meg mye penger nå, men jeg lever bedre med det, enn at jeg hadde kastet kortene i ting jeg hadde tro på, for så å misse en oppgang jeg i utgangspunktet var posisjonert for, fordi jeg aldri kommer meg inn igjen når ting bouncer (blir kvalm av tanken på å løpe etter). jeg prøver selv å ta lærdom av et enkelt poeng; retail investorer generelt taper på å være for aktive med sine innehav. de selger for sent i nedgangene, og de kommer inn for sent i oppgangene. jeg prøver å være kontrær. med det sagt, jeg har en fundamental tilnærming, ikke en makro/momentum/teknisk osv osv osv - beslutninger må evalueres utifra din horisont og strategi, som helst skal passe både din personlighet og kompetanse. jeg har kjøpt i flere aksjer gjennom denne turbulensen, og skulle selvfølgelig ha avventet lenger, men det er back-trading og er lite produktivt. jeg tror ikke dette er en ny finanskrise, og aksjene jeg kjøpte hadde falt mer enn en normal korreksjon på 10-15%. derfor var det en kjøpssituasjon for min del.

4 Likes

Bare jeg som sitter her å tenker at dette var midt i blinken? Hadde aldri trodd jeg skulle få kjøpe her nede. Drøyer litt nå med å handle å ser om de klarer å dra den helt ned til hva den var sist og gangen før det. På sikt blir jo dette utrolig bra :grimacing:

2 Likes

Min tanke er i hvert fall at fallet er et signal om at vi får det turbulent, og det er ofte ikke bra i betydning av at det kan falle mer.

Mye dårlig stemning nå.

Ekstremvenstre kan få makten i USA.
Kina vakler.
Brexit er i krisemodus.
Italia lager kvalm i EU.
EU lager kvalm for alle.

2 Likes

Og så faller det litt og så får folk trua igjen, same old

1 Like

Den gode nyheten er at Funcom er et gjeldfritt selskap som spar inn penger.

Det har ikke forandret seg.

10 Likes

Blodet flyter :slight_smile:

UDS/euro stiger mot nok også. En fordel funcom.

Om jeg skal gi ett råd så blir det som Alex sier, snitt ned på hver krone,(eller halvparten av ment handel hver 50 øring) fordelen er at når det for alvor snur så går det like fort opp igjen

1 Like

Hadde nok faktisk tradet endel bedre uten forum ja.

Lett å bli påvirket. Glemmer å være kynisk.

Tror det vil gå ganske mye fortere opp igjen når det først snur :wink:

1 Like

Jeg har ikke solgt en aksje. Sitter ned OG opp :slight_smile:

5 Likes

Funcom holder seg faktisk ganske bra i dag i forhold til mange andre:)

Eg kjøpte meir i dag på 16.15 og har med det ny rekord i antall aksjer.

Hold roen folkens, det er snart lansering av MYZ og det spelet ser jo lekkert ut:)

5 Likes

Sidder fast med 60.000 stk… Og venter😲

4 Likes

Købte igen lidt på 15.85

3 Likes

Kjøpte mer på 16.80 i går. Selger ikke en dritt, har vært med på denne dansen før.

4 Likes

Blir en variant over det på meg også, men er litt nervøs for 1 måned til med depresjon før MyZ tilfører nytt liv.

2 Likes

Aldri hatt mer - 80k+ aksjer, og vil ta mer.

Husker stemningen i fjor høst. Før den gikk 100% og vel så det på kort tid.

Forskjellen er bare at selskapet er robust, gjeldsfritt og underpriset vis a vis søstre i utlandet.

6+ spillslipp neste 24 måneder.

Iblant må man bare huske hvorfor man i utgangspunktet mente r/r var veldig, veldig god.

Så får den dårlige matchen som er spillselskap på OSE, uflaks hva gjelder atferden til storaksjonærer og børsuro bare være det det er.

8 Likes

Har man tro på funcom er det på slike dager det gjelder å ha tørt krutt og det har jeg som tidligere nevnt nå. Tenkt den som kunne fått inngang under 16. Det hadde vært en drøm for få mnd siden. Børsklimaet forandrer seg fort, men funcom har så langt imponert meg stort med sin turnaround. Etter min mening klart det beste spillselskapet i Norden å sitte tungt i. Uhyre spennende portefølje.

10 Likes

Vel hva skal man si om galskapen i forhold til kursen om dagen,:stuck_out_tongue_winking_eye: Hos meg er det en tanke som gjelder, bevar roen. Dette går ganske fort over, har etter litt inn og ut kjøpt tilbake 55k av det jeg solgte.
Fikk ikke fulgt med i dag, jobbet i fjellet uten dekning. Hadde smelt inn resten i ettermiddag viss jeg hadde fått fulgt med, men men. Ny dag i morgen. Dette kan ikke vare mange dagene til. Kursen detter det dobbelte av resten av markedet nesten hver dag. For meg lokter dette bratt ned, like bratt opp igjen.

6 Likes