Hadde CE holdt høyere teknisk kvalitet ved både EA og full-launch ville det solgt mye mer. Det er jeg sikker på at Rui vill sagt seg helt enig i.
Funcom har da også virkelig slitt med å patche frem stabile builds - det har vi fått erfare på den harde måten. Les: Ørten ulike tilnærminger til patching og hotfixes, fiasko på Xbox m.m.
Viktigst: CE reddet selskapet og er en stor finansiell suksess - derom er vi alle enige.
Men CE har hatt- og har fortsatt substansielle tekniske problemer. Funcom er dog kjent for å patche spill frem til storhet, så det skjer nok her også.
Skjønner dog ikke hvorfor vi skal late som om at Funcom ikke ville blitt enda rikere, og spillerne mer fornøyd, hvis CE var i teknisk bedre stand.
Fordelen fremover er jo at Funcom har tid og penger nok til å ikke stresse ut et Unreal-basert multiplayer spill i EA for å unngå konkurs 
Ikke minst har ledelsen vært tydelig på at Funcom skal bli et selskap kjent for kvalitet på tvers av plattformene.
Sistnevnte betraktninger er grunnen til at mine skuldre er lave, og at jeg aldri ville solgt en aksje på disse nivåene slik som enkelte andre.