Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Så du vet at et av Verdens mest solgte spill ( Pubg) er gjennomsyret med feil og mangler uten at det legger demper på stemningen.
SAmme gjelder flere av de store spill seriene til blant annet ubisoft.

Er vel uansett antall solgte spill som teller?

Ce blir jo stadig mer og mer stabilt, med mindre du eier gammel Xbox, da er du fucked uansett. Har man en moderne pc og ok internett er problemene ikke eksisterende. ( hilsen en med 200timer++ i spillet).

6 Likes

Ja greit med feil men det er ikke så demotiverende som Ce.

Utrolig meldingstørke fra Funcom for tiden! :tired_face:

Ja vi forventer jo ingen nyheter i løpet av neste 5 børsdager, dette blir rolige tider framover!

1 Like

Meldingstørke? Har vært en drøss med (positive) meldinger i det siste.

Og vi vet at det vil komme en melding om beta-launch i løpet av de nærmeste dagene.

1 Like

Så demotiverende at over 2 mill har kjøpt spillet og DLC’ene selger i bøtter og spann? :thinking:

3 Likes

Har spilt WoW av og på i 14(!!) år nå og det er ALLTID feil og bugs med nye lanseringer. Det handler om hvor effektive og raske utviklerene er må å rette opp ting og høre på hva deres kunder gir av feedback.

Virker for meg som Funcom har vært veldig gode på dette. Da får man en sterk supporterbase.

2 Likes

Nei de kunne nok solgt 20millioner kopier om bare bugsene som plaget et fåtall av spillerene ble fikset!.

2 Likes

De fleste fortsetter ikke å spille

Men kjøper DLC’ene? :thinking:

2 Likes

For så å bare legge spillet på hylla igjen

Dette gjelder jo alle spill og ikke bare CE? Om du kjøper en kosmetisk DLC så vil jeg tro at dette ikke er en god nok endring i spillet til å holde deg spillende myyyye lengre enn om du ikke hadde kjøpt den? Kanskje for noen, men absolutt ikke for alle…

1 Like

Hadde CE holdt høyere teknisk kvalitet ved både EA og full-launch ville det solgt mye mer. Det er jeg sikker på at Rui vill sagt seg helt enig i.

Funcom har da også virkelig slitt med å patche frem stabile builds - det har vi fått erfare på den harde måten. Les: Ørten ulike tilnærminger til patching og hotfixes, fiasko på Xbox m.m.

Viktigst: CE reddet selskapet og er en stor finansiell suksess - derom er vi alle enige.

Men CE har hatt- og har fortsatt substansielle tekniske problemer. Funcom er dog kjent for å patche spill frem til storhet, så det skjer nok her også.

Skjønner dog ikke hvorfor vi skal late som om at Funcom ikke ville blitt enda rikere, og spillerne mer fornøyd, hvis CE var i teknisk bedre stand.

Fordelen fremover er jo at Funcom har tid og penger nok til å ikke stresse ut et Unreal-basert multiplayer spill i EA for å unngå konkurs :slight_smile:

Ikke minst har ledelsen vært tydelig på at Funcom skal bli et selskap kjent for kvalitet på tvers av plattformene.

Sistnevnte betraktninger er grunnen til at mine skuldre er lave, og at jeg aldri ville solgt en aksje på disse nivåene slik som enkelte andre.

12 Likes

Og det med gammel Xbox stemmer ikke, det var etter at siste patchen kom at det ble mye værre…

Tror de fleste er enig med deg i det, men å hevde at de lager spill som demotiverer og ikke engasjerer blir litt søkt i mitt hode.

1 Like

Hehe, det er jeg helt enig i.

Tror ikke folk som opplever å stagnere hele tiden blir motivert av det nei. Ce kunne vært SÅ mye mer, mer livlig…

Altså , jeg vet ikke hvor mange timer du har i spillet. Men jeg vet at dersom man kjører en server som følger anbefalte spesifikasjoner teknisk. Og har en dugende PC eller ny PS4 så har men særdeles lite problemer. Har man derimot en gammel xbox eller kjører en server med forlite av alt man trenger så får man MYE problemer.

størstedelen av de problemene folk opplever mest er relatert til HØY ping, og dårlig performance på server eller Pc.

Jeg tror du tar feil, med 2 mill solgte er CE en av de beste i klassen. I en sjanger som er på hell. HAdde vært fint med 500k solgte til, men jeg tror man skal være MEGEt fornøyde med det de har oppnådd. Det er trossalt LANGT over Funcoms egne estimater.

8 Likes
  • Er Funcom gjeldsfritt? Ja

• Reddet CE selskapet og er mestselgende i av samtlige Funcom-spill? Ja

• Har Funcom penger på bok og tid til å ha tilstrekkelig kvalitetsfokus fremover? Ja

• Er Funcom billig priset relativt til andre i bransjen? Ja

• Er pipeline interessant og inneholder 6+ spill de neste 24 månedene? Ja

• Stiger spillaksjer forut for spillslipp? Ja

• Bør du selge aksjene dine i dag - fordi du personlig ikke liker aspekter i selskapets mestselgende spill gjennom tidene? Nei

14 Likes