Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

@Aksjerik solgte du virkelig 250k aksjer på 15 og 16 tallet? Er ennå ikke forsent å kjøpe seg inn igjen

De må jo være overlykkelig de som fikk de i fanget

La nå den ligge da. ingen vits i å helle salt i sår :wink:

4 Likes

Ingen ny analyse fra Bagger enda? Jeg tipper vi ser kursmål på 75-100 kroner der. Men kan godt bli 170 kroner også. Du vet, 10bagger og alt det der :laughing:

3 Likes

Hvis man gjør øvelsen å prise inn en viss suksess med hvert av spillene. At alle går i pluss. Så antar man 1 stor suksess og 1 giga stor suksess. Så skrur man frem til 2021. Pris inn en viss suksess med de 6 spillene som kommer 2021-2023.

Kursmålet kan bli høyt.

Er rallyet i gang?:+1:

1 Like

Håper virkelig rallyet varer lengre enn til beta-åpning. Jeg vil heller ha en sakte og rolig stigning frem til release enn for rask oppgang der mange selger som kun varer til beta-start.

2 Likes

NOFI temptation nå…

Han er jo her og strør salt i såret selv, samtidig som han vrir kniven rundt.

2 Likes

Halloweensalg nå på Steam. CE -40% blant annet

1 Like

Gjett hvem som er inne og hausser på streamen :joy:

2 Likes

Beta førstkommende mandag. Samme dag som Q3.

https://www.twitch.tv/videos/329365020?t=41m36s

9 Likes

7?

Jet lag. Woke up at 4am. Had this dream about an amazing and revolutionary video game. Text well known CEO of game conpany right away. “Sure, nice little idea, would probably sell 100,000 if it’s not too expensive”. #indiebrain

— Fredrik Malmberg (@FredMalmberg) October 30, 2018

Ship it!

— Rui Casais (@rcasais) October 30, 2018
9 Likes

@aksjerik? :joy: just kidding

Da er jeg åpenbart ikke den største optimisten som finnes :slight_smile:

8 Likes

Lurer på når noen seriøse skal ta opp dekning på Funcom.

Kan ikke se hva som er så hakkanes gale i den analysen selvom den kommer fra bagger

1 Like

450 000 salg på steam iløpet av desember + 450 000 for ps4 og xone kun på MYZ?

3 Likes

For å være ærlig: det kan fort finne sted. Ville trodd han skulle tøye det mye lenger hva gjelder salgstall.

Jeg er stålbull på MYZ, og 450k + 450k er i min verden bare et «high» scenario :moneybag:

Edit: Har ikke lest analysen enda, bare forholdt meg til de to tallene ^ Får ikke sett på resten før litt senere.

2 Likes

Vi har jo sett at Funcom har forandret praksis og har begynt å ta investeringer og oppkjøp over drifts regnskap.

Jaha? Såvidt meg bekjent så aktiverer de investeringer fremdeles.

Når det kommer til hvilken EV/EBITDA man skal tro mest på… Så vil jeg bare si en ting som veiledning. Husk Funcom er gjeldsfri :wink: Når de frie aksjene er tørket opp så blir det tøft å stoppe investorer.

Faller på sin egen urimelighet. EV/EBITDA blir brukt av den enkle grunn at den hensyntar gjeld+kasse når man prissetter et selskap imotsetning til P/E som kun bruker MCAP. Hadde han brukt P/E kunne jeg forstått en slik kommentar.

Jeg tar forsiktig i når jeg sier at Steam alene selger 450 000 kopier av denne i desember. Xone og PS4 Store selger og 450 000

:roll_eyes:
Ny IP, nytt studio. 900k solgte på en måned?
Jeg betviler overhodet ikke at MYZ er bra, men å tro dette skal selge 900k eksemplarer på en måned er realtivt drøyt. Og han tar forsiktig i?

5 Likes

Conan Exiles solgte 1 mill fra februar 2017 til mai 2018.

MYZ skal selge 900k i desember

1 Like