0 volum. Kan eksplodere når som helst.
Official trailer 96% likes (1.4 mill views)
Cinematic reveal 98% likes (755 000 views)
31 minutes of gameplay 91% likes (293 000 views)
15 new games like XCOM 93% likes (264 000 views)
Mutan year zero, first gameplay 92% (253 000 views) – på funcom sin egen kanal med 37 000 subscribers, mao: interessen er der!
Ser vi at den teste motstand på 18,50 idag?
Kan godt hende at du har rett. Bare håper at forventningene til folk ikke gjør at vi blir skuffet over 300k salg første mnd.
@h3nk1
Sammenligner vi med CE så var prisen nesten halvparten og sjangeren superhot.
CE ble lansert i et relativt dødt lanseringsvindu, mens MYZ kommer på halen av alle storslagerne.
Jeg tror ikke MYZ kommer til å nå samme høyde som CE, men et salg på 250k på steam tror jeg de kan klare, og det anser jeg som bra.
Battletech ble vel lansert i april (også et rolig vindu) og hadde pr juli solgt 289k eksemplarer. Divinity 2 nådde 500k på under en uke, men var en oppfølger. Da er det bedre å sammenligne med nr 1 som brukte 2 til 3 måneder å samme reise.
Dette er iværtfall mine tanker om hvorfor et salg på 900k eksemplarer i desember er urealistisk. Tar gjerne feil, og kan da ta en bit av nachos hatten din om du sender den nordover.
Både svenskene og de fleste her inne er nøkterne. Så burde ikke være noen fare for det! 300k er jo strålende i seg selv.
Jeg har vært superpositiv til MYZ fra dag én - et prosjekt jeg tror vil overraske positivt, rett og slett.
300k ligger högre än mina förväntningar för att säga det så…
tut-tut?
Fortsatt pisse volum
Om Myz går hjem og blir en knallsuksess håper jeg inderlig Funcom har publiseringsrettighetene til en evt oppfølger i boks.
Oppdatert etter at bagger’n redigerte sitt HO innlegg.
MYZ blir en suksess, for Funcom, med lang lavere salg en de fleste forventer, men jeg tror MYZ kommer til å smadre forventingene.
Håper Fucom har sikret seg avtale på tillegsmateriell/oppfølgere. Bearded Ladies er loaded etter dette.
Denne og med “Bare over 3 millioner visninger” 
Man finner MYZ med tiden 19 min.
Battletech solgte vel ikke 400k på en måned på steam ?
Så må det taes med at Divinity 1 (og forsåvidt 2) var GOTY contender i spillpressen (vant vel også et par priser), og at Battletech ble gitt ut av Harebrained Schemes som også har gitt ut tre Shadowrun spill i samme sjanger, til unison hyllest fra spillkritikere.
De setter en høy standard med andre ord, og er ikke gjennomsnitts spill. Man kan kanskje heller sammenligne med de forskjellige Jagged Alliance spillene som er gitt ut de siste 4-5 årene.
Nei, var nok nærmere ~300k. På mobben så får ikke sjekket på farten.
Poenget var at det solgte svært godt og opp mot nivåer enkelte her tilsynelatende mente var helt usannsynlig.
Virker som mange glemmer at MYZ skal ut på PS4 og Xbox One samtidig som Steam. Det blir solgt noen kopier der også.
Battletech solgte på steam ca 289619 fra 24.april til 1.juli …
I så fall tar jeg feil, skal som sagt sjekke opp.