Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Du får høre med @MK1, han er “stinn i gryn”…

2 Likes

Skulle nesten tro at noen leste her inne og forstod det var forvirring rundt % og antall

2 Likes

Noen som vet hva 100 Bagger/@gordon holder på med for tiden?
Bagger har ikke gitt lyd fra seg på over en måned, slik at HO nå er tilnærmet “dødt”.
Eller har alle fra HO flyttet inn på TI??

Han er bannlyst så lenge at når 2289 kommer så er Funcom blitt et milliardselskap på en annen planet

3 Likes

Han har flyttet til HO sitt nye forum, sammen med hektar og gjengen :wink:

2 Likes

Han lever i beste velgående, er bare litt mindre pån :sweat_smile:

100 Bagger

I går kl 16:46

Fullstendig feil. Funcom skal opp 2 og 3 gangen lett bare for å ha samme PE som andre spill aksjer Avanza har investert i. Hva Q4 blir spiller ingen rolle. At det blir blodrødt som du sier, tror jeg bare blir nok en dårlig spådom fra deg.

1 Like

Er han stille har han solgt. Skal nok inn igjen

1 Like

Da er han sent ute til festen. Noe han sjelden pleier å være

1 Like

Mulig han lettet seg på 3.2(3) og fyller på nå.

2 Likes

Ok da fikk jeg forklaringen, takk for svar.
Ble nesten litt bekymret en periode her…

1 Like

Ja ja skulle bare fylle på med 10k Fun til, men klarte ikke å dy meg blei 14K :joy:

11 Likes

0 Funcomaksjer.
Masse Bull funco x2.
Choo choo maddafakkas!

(Haikudikt av lassar, 2018)

9 Likes

Ja, her inne er nok både den ene og den andre! :sunglasses:

1 Like

Kjører også bull funco * 2. Ser på det som 100% belåning :slight_smile:

Hvordan er volumet, enkelt å komme inn/ut på vettu kurser?

har kikka på den tidligere, men hvordan er det å komme seg ut igjen?

Kommer deg ut. Følger spreaden på kursen og volumet er speilet. Jeg hadde dette i høst.

3 Likes

Vad har ni för förväntningar på omsättning / resultat för Q4 2017?

Q4 2016 hade man omsättning på 1.671 musd med en förlust runt 1 miljon usd.

Jeg har ikke regnet på det, men hverken SWL eller CE gjorde det spesielt skarpt i Q4. Jeg tror derfor inntektene ble så-som-så. På utgiftssida, så tror jeg det heller ikke kommer til å bli store greiene.

Det er verdt å merke seg at for CE, så får de alt etter Steam/MS-tax inn alt som Revenue, mens royalty blir ført som Operating costs. Jeg har regnet 3% for Unreal lisensen (5% er standard) og har regnet 10% for Conan IP-en. Denne utgiften er mao variable med inntekene og blir derfor også lave.

Det hadde ikke forundret meg om Operating Expenses var så lavt som 2 MUSD. Revenue blir rundt der et sted det også. Det kommer helt an på hva de får inn fra SWL, som jeg synes er vanskelig å anslå. Jeg forventer litt rød EBITDA, men ikke så veldig, 0 - 0,5 MUSD.

Alt i alt, så er Q4 for meg et relativt uinteressant kvartal. Q1 er hittil ganske svakt, men kamp-oppdateringen til CE forventer jeg i slutten av februar/starten av mars, og jeg forventer også SWL til å komme med nytt innhold som burde booste inntektene der greit. Alt i alt er jeg litt mer positiv til Q1, men jeg tror det blir relativt uinteressant. Det viktige her er at Funcom ikke brenner masse cash, og det tror jeg neppe de kommer til å gjøre.

Det som blir avgjørende er hvordan full-lanseringen av Conan Exiles gjør det i mai. Vi har også jokeren i Bearded Dragons prosjektet. Når det kommer i 2018 er ukjent. Det var nok planlagt for Q1, men nå kan det komme i Q4 for alt jeg vet. (infoen ble endret fra Q2 tl Q3 rapporten). I tillegg, så forventer jeg ihvertfall en ny publishing-avtale i løpet av H1.

@Evilfreud har spekulert i at Funcom får forhåndsbetalt for retail-rettighetene for Conan Exiles. Hvis det er tilfeller, så er jo et spørsmål når de får disse inntektene. At de får en delbetaling når spillet går “gold” hadde jo ikke vært uvanlig. I såfall kan Q1 bli endel bedre. Det kunne jo også være de fikk noe i Q4 også, men det hadde i mine øyne vært en mer uvanlig avtale.

EDIT: Endret fra EBIT til EBITDA, jeg forventer rundt 7-800 TUSD dep.

4 Likes

Det vanlige vil jo være at man får penger når man selger retail rettighetene slik SB gjør. Men at funcom da har periodisert dem utover.

1 Like