Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

@Christian tack! Så de är därför de skiljer så mycket i Operating Expenses mellan kvartalen för Royalty går i den summan. Q1 högt Q2 lågt sen högt i Q3 igen. Q1-Q3

2 Likes

Og grunnen til at Q3 har like høye operating costs som Q1, selv om de ikke solgt i nærheten like godt er:

In addition, significant investments in the Bearded
Dragons partnership game were made during 3Q17, all booked as expenses rather
than capitalized development cost

Btw, ser at jeg burde skrevet EBITDA, ikke EBIT. De kommer nok til å ha rundt 700TUSD i Dep. i Q4 også, som gir en mer negativ EBIT/Resultat, uten at det påvirker ikke cash flow.

1 Like

Cash flow i Q4 lär vara trevligt i och med att Xbox kassaflödet kommer i Q4

Jeg pleier å se på cash + gjeld + leverandørgjeld, og der er disse pengene tatt med. Å bare se på cash gir liten mening, hvis ikke de er i ferd med å gå konkurs da og hver krone teller for om de overlever ett kvartal til.

1 Like

Men det gjør de vel uansett ikke før det er launchet ? Ser foresten at SB har håndtert inntektene fra slike avtaler forskjellig når man ser på RAID(publishing) og OTWD. På RAID ble det inntektsført det kvartalet de fikk pengene mens på OTWD blir det ikke inntektsført før det er launchet.

1 Like

Her er et eksempel fra Starbreeze sin avtale:

STOCKHOLM, SWEDEN (September 27, 2016) Starbreeze AB today announced that the company have entered an agreement with Digital Bros, through its subsidiary 505 Games, an exclusive world-wide retail distribution agreement for the game “RAID: World War II”. The agreement includes the payment of a minimum guarantee amount of royalties of 4 MUSD. Starbreeze retains the digital distribution rights for PC and Console.

Her er Funcom sin melding:

Funcom has signed a co-publishing partnership with Koch media to
publish and distribute the physical retail version of Conan Exiles
for the full launch of the game on PC, Xbox One and Playstation 4
in Q1 2018.

Koch Media is a European publishing and distribution partner
for games and has previous experience working with Funcom on both
Age of Conan and Anarchy Online.

Jeg er langt fra sikker på at Funcom har solgt noe som helst her. Ordlyden er veldig anderledes. Jeg ser heller for meg at Koch media gir Funcom sitter igjen med 80-90%, mens Koch media får resten.

1 Like

OTWD og Raid er også forskjellige avtaler i den forstand at de lager OTWD selv , mens de bare publisher raid.

Hvordan var salget av CE i slutten av q3? Blir ikke inntektene fordelt utover 30-60 dager eller noe sånt?

Hvis de sprer inntektene ut over 60 dager, så kan det bli litt, men hvis det er 30 dager, så var ikke salget i september noe særlig å snakke om.

1 Like

Hva tror dere om uka som kommer. Noe positivt kom fram på dev streamen på fredag men vil det løfte aksjen videre mon tro

Venter på SWL, BD update og en real hypefest før launch, launchday og dagene etter :rofl::airplane:

2 Likes

Som alltid vanskelig å spå Funcom-kursen.

Når det er sagt - som aksjonær - er det jeg så på fredag det viktigste tegnet vi har fått på at CE vil selge som F i 2018. Sånn sett burde det være kursdrivende.

2 Likes

Tror ikke streamen vil være årsak til eventuell oppgang utover uken.
Tror uken kommer til å bli rolig for funcom i avvente av noe mer spennende nyheter. I beste fall så blir det litt øretrading for de som liker denslags.

2 Likes

Feature list til hva som kommer full launch kommer denne uken. Hype is real

8 Likes

Stay calm and wait for it… :+1:

Øretrading med dagens kurs er rett og slett meningsløst.

Er slett ikke sikker på at helgens stream ikke har positiv innvirkning på kursen da Funcom fremdeles ser ut til å ha en majoritet av Aksjonærer med høy interesse for selskapets produkter. Dette har ikke svekket seg etter emisjonen.

Med andre ord kan det godt hende at fremvisning av nytt combat system og annet var veldig forløsende for mange og medfører at fingeren på kjøpsknappen rykker litt ekstra nå.

1 Like

@Evilfreud de sa “hopefully feature list next week” så inte 100% säkert att det blir denna vecka.

Driver pt ikke med den slags selv, men er ikke meningsløst om man tjener penger på det.Som jeg tror man gjør pt i motsetning til undertegnede :crazy_face:

1 Like

Rött!! Trista tider nu

Jøss… litt komisk