Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Det kommer nok an på tallene.

Det som taler imot dump i morgen er at det er såpass nærme release.

Og at den som kjørte kursen opp til 19 har lettet seg ned til 17 igjen og holder det gående enda.

1 Like

Nei, jeg har ikke peiling, men det blir min strategi denne gangen. Magefølelsen😉

Da har vi vel ikke hatt ca 4 uker til slipp av ett nytt spill.
Vinduet for å komme inn på ok kurser begynner å lukke seg. Min spådom er att vi passerer 20 før det har gått 2 uker.

2 Likes

Dagens kurs og volumet på lavere kurser tatt i betraktning, er det noen som har kjøpt så store volum under dagens kurs som har behov for å dumpe nå?

Jeg tror vi er over 20 kroner på fredag!

Bryr meg lite hva som skjer i dag og i morgen. Det er nok lite å hente sammenliknet med hva som skjer frem mot release om 4 uker.

Gidder ikke stresse på meg infarkt.

2 Likes

Vil også minne om at jule og nyttårs ukene tradisjonelt sett er meget sterke uker for Funcom aksjen, så tror det blir god stemning fremover🙂

1 Like

Det kan du veldig godt få rett i, jeg prøvde bare å virke litt nøkteren. :hugs:

1 Like

Om noen lurte på hvorfor jeg har sutret over handelen enkelte har eksponert aksjen for, så er dagen i dag et case in point.

Q-rapport og betaslipp av selskapets kanskje mest lovende tittel: null volum.

3 Likes

Når i dag slippes Q3?

Etter stengetid

2 Likes

Monday 5 November 2018 at 20:00 hrs CET

2 Likes

Presentasjonen starter da men rapporten og presentasjonen bruker å legges ut en halvtime før.
Børsmelding ca. 19:30 er erfaringsmessig et godt tips.

2 Likes

Volumet er lavt idag fordi alle forventer dump etter q3 rapporten.

Vel hadde kursen vært på 20 så hadde jeg muligens vært enig, men nå er vi nede på 17.8 ish. De som har lyst å være med på release-hypen vil nok ta plass etter denne rapporten. Den representerer en usikkerhet som blir ryddet av veien i morgen.

2 Likes

ffs12

Kommentarer som dette ^ illustrerer hvorfor aksjen til slutt har blitt (relativt) illikvid.

Markedsmekanismene som gir kursoppgang på gode tall og nyheter (og omvendt) har blitt overkjørt så ofte, og over så lang tid, at vi nå er avhengige av nye fond, analysedekning ++ for å øke kjøpsinteressen igjen.

Slik sett er det fint at Funcom (igjen) arrangerer investormøter i Stockholm og London de neste ukene.

4 Likes

Det hjelper ikke på nei. Men det er jo forståelig…

Synes det er greit vi ikke får et Pre rally denne gangen :wink:

1 Like