Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Det er en “coop online shooter” basert på en heroic signatures IP som ikke er Conan, laget av Funcom North Carolina, og i oversikten over framtidige prosjekter for Funcom står det først av deres spill, og en del spekulerer i at det er basert på Mutant Chronicles. Funcom har ikke sagt noe om utgivelsesdato, men spekulasjonene går vel mest mot 4Q 2019 / 1Q 2020 uten at vi kan underbygge det med så veldig mye på nåværende tidspunkt.

2 Likes

Funcom skrev i Q3 presentasjon at de skulle komme med ett internt spill i året, så rart hvis de ikke kommer med ett i 2019. Det blir da enten Conan eller coop spillet. Coop spillet har vært i produksjon lengst.

2 Likes

Coop spillet er også i “full production” Mens conan kun er pre production.

1 Like

Da høres det jo veldig ut som vi får en coop shooter basert på Solomon Kane eller Mutant i enten august eller desember 2019. Rock pocket games sitt spill skal jo komme ut i slutten av oktober (Halloween).

3 Likes

Får satse på at MYZ blir en stor suksess som de følger om med en MYZ co-op shooter som kan nyte godt av IP`en som ikke bare sverige elsker men hele verden forguder etter MYZ.

Vi får Conan “alla” Tomb raider og Conan “alla” Age of empires eller i Heros III stil.

1 Like

Blir det mutant etter suksessen til MYZ så vil det ta helt av :grin:

Det er en veldig interessant tanke.

Noe å tenke på:

3 Likes

Leser jeg handelen feil, eller er det en “ny” aktør som ligger og tar imot aksjene på ~19…? Var en del skjulte ordre som bl.annet tok imot de 30k.

In any case: SEB-investormøte i går, ABG i dag.

Edit: Nope, der kom den sedvanlige dumpen. Alt er ved det gamle.

3 Likes

1 Like

Konsolidering før videre oppgang

Det kom en film, så gir mening at solomon kane gikk opp i popularitet da.

Det er en Mutant Chronicles film også. Heroic Signatures har spill-ip-rettighetene til den IP-en også. :slight_smile:

2 Likes

Er noe trist med det hele når man er avhengig av å selge aksjer for 3 millioner på ett tastetrykk for å lykkes med sitt merkelige prosjekt.
Kan si hva dere vil, men dette grenser til ganske så mye forskjellig. Er nå en vanvittig tragisk måte å få det som man vil på.
4 millioner total omsetning på 5 timer før 3 millioner på ett sekund. Så sterk jeg er osv…

Skal vell ned på 18kr en tur igjen da. 4 uker til Myz .
Da garanterer jeg 20,8

1 Like

Ja, man tenker jo sitt om hva slags karakter dette er.

Det sagt, idiotdumpen i går ble tatt godt imot, og jammen ser det ikke ut til at idiotdumpen i dag ble tatt godt imot også. 3 millioner for å senke kursen 1 prosent? Det virker dyrt.

Er vi heldige er det en ny aktør inne i bildet som gir motstand - uten at jeg tør håpe på det riktig enda.

2 Likes

En ny aktør som skal kjøre sine egne dumper!

Hehe, mente vel heller en som spiser dumper og reduserer free-float :wink:

Ja det er vel det vi alle håper på, kunne bare ikke dy meg :slight_smile:

Vi tar ut lister igjen kanskje?

Er fortsatt lav omsetning så interessen for å selge er ikke akuratt stor. Tar seg vel opp med en gang noen har lyst på aksjer, risikoen blir no lavere og lavere for vært kvartal med overskudd.